Кияни протестували нові автобуси з Туреччини: комфортні сидіння, але проблеми з вентиляцією

Після виходу на маршрути першої партії автобусів Anadolu Isuzu Citiport 12 у соцмережах зібралося кілька десятків детальних відгуків від пасажирів і транспортних ентузіастів, які мають багато технічних зауважень і запитань до Київпастрансу

Київпастранс автобуси громадський транспорт
20 машин одразу запустили на міські маршрути, зокрема №24, 62, 110 та 119, ще десять проходять фінальні підготовчі процедури

Нові автобуси, які приїхали до Києва у рамках закупівлі на кошти Європейського Інвестиційного Банку, вже в роботі, і багато хто з киян встиг скористатися новим транспортом. Враховуючи технічну зношеність автопарку “Київпастрансу”, пасажири здебільшого радіють можливості їздити на новеньких турецьких машинах. А ось транспортні експерти, протестувавши автобуси, залишили чимало критики.

Першим враженнями від нових автобусів поділився транспортний активіст В’ячеслав Скриль, який особисто протестував один із Anadolu Isuzu Citiport 12 на маршруті. За його словами, головна перевага - це покращена звукоізоляція моторного відсіку, особливо у порівнянні з автобусами МАЗ. Є надія, що одночасно зменшено і теплове навантаження у салоні. Скриль також зазначив, що підвіска відчувається дещо м’якшою, хоча повноцінно оцінити це за одну поїздку важко.

Однак критичних зауважень виявилося більше. Активіст звернув увагу на дивне планування місць - лише 27 сидінь, і три втрачені на передніх арках. У салоні мало кватирок і вони невеликі, а два дахові люки неможливо відкрити вручну через відсутність ручок на них. За таких умов пасажири повністю залежать від роботи кондиціонера, а в роботу цього приладу в громадському транспорті кияни не надто вірять.

Передні двері в автобусі є двостулковими, але відкривається чомусь лише одна половина. Це викликало багато запитань серед коментаторів, адже конструкція без окремого виходу для водія змушує його виходити через ті ж двері, що й пасажири. Крім того, маршрутовказівник розміщено незручно - над передніми дверима, а шрифт на ньому читається гірше, ніж у попередніх моделях.

У коментарях під дописом Скриля дискусія набрала обертів. Частина киян обурюється тим, що передбачувані зміни в конструкції салону, зокрема перегородка кабіни водія, не були чітко прописані у технічному завданні. Через це водії вже змушені самотужки “допрацьовувати” транспорт, як це раніше робили з гуманітарними автобусами.

Окрема тема обговорень - комунікація між водієм і пасажирами. Деякі містяни вважають, що закриті перегородки суперечать публічному характеру міського транспорту, а в екстрених ситуаціях перешкоджатимуть допомозі. Інші ж, навпаки, виступають за захист водія і наявність фізичного бар’єру від неадекватних пасажирів або конфліктів. На думку частини коментаторів, це питання має бути вирішене не на рівні “кустарних” змін у парках, а через чітке регламентування під час закупівель.

Крім цього, пасажири звернули увагу на якість вентиляції та потужність двигуна. Через брак відкривних вікон і проблеми з люками виникає ризик перегріву салону в теплу пору року, особливо за умов неякісного обслуговування кліматичної системи. Натомість деякі пасажири відзначили більш зручні сидіння: навіть після тривалої поїздки не виникає звичного дискомфорту.

Перші 30 автобусів Anadolu Isuzu Citiport 12 надійшли до Києва у вересні, з них 20 машин одразу запустили на міські маршрути, зокрема №24, 62, 110 та 119. Ще десять очікували на завершення підготовчих процедур. Загалом столиця має отримати 85 автобусів до кінця 2025 року. Закупівлю провели за кошти кредитної позики Європейського інвестиційного банку - це понад 18,5 мільйона євро.

Контракт із турецьким виробником Anadolu Isuzu було підписано у межах державного проєкту “Міський громадський транспорт України”. Процедура тендеру тривала ще з 2021 року і була призупинена через повномасштабне вторгнення Росії. У 2023-му її поновили, і переможцем стало підприємство з Туреччини. Основна модель - саме Citiport 12: 12-метровий низькопідлоговий автобус на 107 пасажирів, із дизельним двигуном Cummins 6,7 л, системами енергоощадності, пандусом для маломобільних груп, відеокамерами, інформаційними табло, озвученням зупинок та кондиціонуванням, яке, сподіваються кияни, буде справно працювати.

Метро закуповує 10 потягів з наскрізними проходами, а Київпастранс - ще 20 автобусів

Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що КП "Київський метрополітен" оголосило новий тендер на придбання десяти поїздів із наскрізними вагонами. Його проводитимуть на офіційному сайті Європейського банку реконструкції та розвитку, а закупівлю проводитимуть у форматі відкритих торгів із попередньою кваліфікацією. Потреба у вагонах виникла, зокрема, й через початок будівельних робіт на Виноградарі - коли лінію добудують, нею вже мають їздити новенькі потяги.

Також днями ми повідомляли, що КП "Київпастранс" оголосив про закупівлю ще двох десятків автобусів. Вони поповнять автопарк української столиці разом з технікою від Anadolu Isuzu Citiport 12, які вже приїхали до міста й вирушили на маршрути. Нові ж автобуси матимуть пасажиромісткість у 57 людей і будуть довжиною понад 8 метрів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити