Повернення легенди: на Подолі курсуватиме історичний синій ретро-трамвай

Після понад 10 років простою відреставрований вагон з номером 1892 вже готовий до екскурсійних та святкових поїздок

ретро-трамвай екскурсії Київпастранс
Впродовж багатьох років у Києві не було жодного працюючого ретро-трамвая, тож, є чудова нагода відчути транспортну атмосферу кінця ХІХ століття

У Дарницькому депо Києва закінчили реставраційні роботи з відновлення відомого киянам ретро-трамвая. Його пам’ятають за дерев’яними лавами, синім кузовом і постійною чергою охочих покататися. Про його можливе повернення казали ще навесні, і ось трамвай, який є частиною історії Києва, нарешті вийшов на екскурсійний маршрут.

Про те, що синій ретро-трамвай із бортовим номером 1892 знову з’явився на вулицях Подолу, повідомив Офіційний портал Києва з посиланням на “Київпастранс”. Його маршрут пролягатиме від Контрактової площі до площі Тараса Шевченка і назад. Крім того, як зазначають у “Київпастрансі”, вагон готовий не лише до регулярних екскурсій, а й до святкових або культурних поїздок.

Ретро-трамвай пройшов масштабну реставрацію у Дарницькому депо. Фахівці повністю відновили ходову частину, відремонтували трамвайний візок і відтворили оздоблення салону. Всередині - дерев’яні сидіння, старовинні панелі керування та автентична атмосфера кінця ХІХ століття.

Нагадаємо, що цей трамвай стилізований під перший електричний маршрут Києва, відкритий 13 червня 1892 року. Тоді вагони зʼєднували Поділ із Олександрівським узвозом - нинішнім Володимирським. Загальна довжина лінії становила приблизно півтора кілометри.

Сучасна історія вагона почалася у 1980-х, коли Львів подарував Києву трамвай “Sanok type 100” 1907 року. Його капітально відреставрували, змінивши кузов на зразок київських моделей ХІХ століття. У такому вигляді вагон працював до 2012 року, після чого більше десяти років простояв у Куренівському депо.

Навесні 2025-го ретро-трамвай передали до Дарницького депо, де нарешті змогли відновити його технічний стан. У березні йшлося лише про плани, у квітні - про активну реставрацію. Тепер же цей унікальний вагон став частиною міського простору, доступною для жителів і туристів.

І це насправді добра новина, адже на відміну від інших міст, у Києві вже багато років не було ретро-вагону. Проте був прикрий досвід втрати історичного трамвая типу 2М з номером 919 - після обіцянок реставрації його порізали на металобрухт. Тож, повернення синього вагона стало не лише ностальгічним символом, а й рідкісною перемогою в історії київського транспорту.

Як почали ремонт 130-річного вагона, а його молодшого "брата" з-під Подільського депо покинули у Харкові

Нагадаємо, про те, що історичний ретро-трамвай - синій вагон з номером 1892 - передали на відновлення до Дарницького депо, Інформатор писав ще у березні. Тоді з'явилася надія, що столиця нарешті не відставатиме від інших міст та отримає власний працюючий ретро-трамвай після більше ніж 10-річної перерви. Тоді в цехах Дарницького депо вже почалася реконструкція ексклюзивного транспорту.

Також ми розповідали, що знайшовся ретротрамвай 1928 року, який довгий час стояв перед Подільським трамвайним депо. Сьогодні він тихо "помирає" у Харкові, куди його передали на відновлення напочатку 2022 року, за тиждень до вторгнення Росії до України. Причому передали у "повній комплектації" - тобто, відвезли як старий корпус, так і репліку рами, яку почали вже виготовляти у Києві з використанням оригінального візка.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити