У Києві вже майже половина світлофорів енергонезалежні: коли заживлять інші транспортні об'єкти

Три сотні з 750 світлофорних об'єктів столиці можуть працювати під час знеструмлень, а третина з них триматимуть заряд більше доби, кажуть комунальники

Відключення світла світлофори комунальні служби Київ
Кожен сьомий світлофорний об'єкт у столиці здатен тримати заряд понад добу, кажуть комунальники

Вже майже половина з усіх світлофорів Києва може працювати під час знеструмлень. А кожен сьомий здатен тримати заряд понад добу. Роботу зі встановлення шаф резервного живлення почали одразу ж після початку повномасштабного вторгнення, розуміючи, що є декілька вірогідних сценаріїв - а забезпечення автономності світлофорних об'єктів є одним із пріоритетних напрямків.

Про роботи зі встановлення шаф резервного живлення світлофорних об'єктів у Києві розповів в ефірі Громадського радіо Дмитро Якубовський, керівник автоматизованої служби керування дорожнім рухом КП "Центр організації дорожнього руху" (ЦОДР). За його словами, нині на вулицях Києва 300 з наявних 750 світлофорних об’єктів вже можуть працювати автономно, а сотня з них тримають заряд понад добу.

"Починаючи з 2022 року ми почали закуповувати шафи резервного живлення, які підтримують роботу світлофорних об’єктів до 24 годин — добу. При цьому, час заряду таких батарей з моменту повного розряду складає до 5 годин. На сьогодні, вони показали свою ефективність. Уже встановлено на вулицях міста понад 100 таких шафе резервного живлення, якими заживлені світлофорні об’єкти. І вони досить ефективно працюють", — розповів Дмитро Якубовський.

КП "ЦОДР" буде збільшувати відсоток автономних світлофорів, каже його очільник. Нині ж такі шафи встановлені на вулицях та перехрестях із найбільшим трафіком у місті - адже убезпечити від заторів треба, передовсім, самий центр столиці.

"Це складні перехрестя з високими транспортно-пішохідними потоками, такі як Європейська площа, Керченська площа, Харківська площа, площа Перемоги. Такі великі об’єкти", - каже Якубовськиий.

Як пояснив керівник автоматизованої служби керування дорожнім рухом, КП також розглядало варіант встановлення сонячних панелей на світлофори. Проте вони не є ефективними, особливо в умовах міста і щільної забудови. Крім того, бажану ефективність такі панелі не можуть дати і в осінньо-зимовий період.

"Також необхідно врахувати їх обслуговування, очищення від снігу і так далі. Ми не впевнені в тому, що вони автономно забезпечуватимуть роботу світлофору", - зазначив Дмитро Якубовський.

Столиця закуповує нові дорожні контролери, а кияни пишуть петиції до Київради про світлофори

Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що Київ продовжує розвивати систему керування рухом автошляхами. КП "ЦОДР" закупить 24 дорожні контролери для організації дорожнього руху в столиці. Ціна за весь обсяг продукції складає 10,7 млн грн. Тендер оголошений 22 липня, пропозиції приймаються до 31 липня. Втім, про акумулятори для світлофорів поки не йдеться - мова лише про дистанційне керування.

Також ми розповідали про вже другу за рахунком петицію на сайті Київради щодо необхідності забезпечити безперебійну роботу світлофорів під час відключень світла. Передовсім, просять владу змінити ставлення до системи дорожнього руху, як неважливої з точки зору життєдіяльності міста. Попереду зима й нові відключення, пишуть кияни у відозві, а світлофори й досі належать до самої не важливої категорії електроприймачів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube