Раз на пару років у столиці з'являється петиція із закликом наблизити підземку до цивілізації, але нічого не відбувається – і ось нова спроба
Історія з туалетами у київському метро, точніше, з їхньою недоступністю для пасажирів, заходить на нове коло. Понад півтори тисячі активних киян за чотири дні залишили свої підписи під електронною петицією із закликом дозволити відвідування вбиралень у метрополітені. Одна біда – всі попередні спроби закінчилися нічим, і нова приречена на провал, тільки активісти про це поки що не знають.
Можна навіть уявити ланцюжок подій, внаслідок якого, можливо, виникла нова петиція. Під час війни, коли кияни приходять до метро ховатися від російських атак, туалети для них відкриті. А потім ці ж люди намагаються скористатися вбиральнею під час звичайної поїздки в метро – і їх не пускають. Практично про це пише авторка петиції, зареєстрованої 15 липня на Офіційному порталі Києва, Дарина Якушко.
“Щодня метро перевозить тисячі пасажирів, але при цьому доступ до вбиралень для них залишається неможливим, за виключенням - повітряні тривоги. Неможливість використання створює серйозні незручності для пасажирів, особливо якщо врахувати пересадки, довгі переїзди між районами”, - наголошує вона.
Також авторка петиції з’ясувала, що вбиральні є на всіх станціях, проте вони призначені лише для персоналу. Жінка пропонує відкрити доступ до туалету на кожній станції метрополітену. Забезпечити чистоту та обслуговування, як вона міркує, можливо, запровадивши символічну плату за користування - 5–10 грн.
Хід думок зрозумілий: якщо цими туалетами громадянам дозволяють користуватися у разі форс-мажору, чому б не зробити це постійною практикою. Таку логіку підтримують вже понад 1500 киян, але для розгляду петиції владою столиці підписантів має бути вчетверо більше.
Хто знає - можливо, у нинішньої петиції справді більше шансів "продавити" використання службових вбиралень простими людьми, а не лише співробітниками підземки. Адже прецедент вже створений: у роки війни туалетами масово користуються під час тривог, і небо не впало на землю. Водночас на початку 2024 року таку ж саму петицію розглянули та відхилили, хоча на той час туалетами під час повітряних тривог на станціях київської підземки користувалися вже на повну.
Усі попередні спроби також закінчувалися нічим: авторам закликів відповідали, що вбиральні для пасажирів у метро не передбачені проєктом. А службові – не розраховані на масовий потік пасажирів. Так, наприкінці вересня 2022-го авторові ще однієї ідентичної петиції відповіли, що наразі облаштовувати "санітарні вузли" на існуючих станціях метро не будуть. Бо державні будівельні норми, що діяли на момент спорудження діючих станцій, не передбачали наявності туалетів - а ті, що є, призначені для потреб працівників метро.
Враховуючи звернення громадян, а також наказ одного з міністерств, міська влада пообіцяла, що під час проєктування та будівництва нових станцій, а також під час реконструкцій існуючих, санітарні вузли буде облаштовано. Або на території вестибюлів, або в підземних переходах поза вестибюлями, або на поверхні. Але з 2022 року ані реконструкцій, ані нових станцій кияни не бачили - привіт, метро на Троєщину та Виноградар!.
Водночас можливість облаштувати туалети є на деяких центральних станціях "червоної" лінії метро, наприклад, на станції "Хрещатик". Та самі вбиральні не будувалися, як пояснювала колишня прессекретарка КП "Київський метрополітен" Наталка Макогон, через короткотривалість поїздок пасажирів у метрополітені. До того ж, за її словами, для облаштування кількох кабінок у київському метро потрібно повністю перебудовувати станції. Але, якщо йдеться про справді екстрений випадок, або про потребу батьків з маленькими дітьми, можна звернутися до персоналу на станціях.
"Наші співробітники йдуть назустріч і відводять їх у службові туалети. Але наголошую - для масового відвідування вони не передбачені", - зазначала Наталка Макогон.
Нагадаємо, що сумніви у тому, що за Віталія Кличка буде бодай розпочато будівництво метро на Троєщину, висловлював архітектор-проєктант столичного метро, Валерій Гнєвишев. Він стверджує, що проєктна документація для перших п'яти станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро Києва була підготовлена інститутом Укрметротонельпроєкт і представлена меру Києва. Були готові також креслення для інших станцій гілки. Проте Віталій Кличко завернув усі наробітки, наказавши переробити креслення.
Також Інформатор писав, що київське метро оновлює голос у вагонах. Нові радіоінформатори для поїздів обійдуться майже в 4 млн грн і з’являться до кінця 2026 року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.