Я не думаю, що за Кличка буде метро на Троєщину - архітектор-проєктант станцій київського метро

Читать на русском

Валерій Гнєвишев, що проєктував ст.м. "Лук'янівська" і "Печерська", розповів, як мер Києва завернув вже готову документацію на 5 перших станцій Подільсько-Вигурівської лінії

Читать на русском
Метро на Троєщину
Архітектор Гнєвишев каже, що в його інституту вже була готова документація по 5 станціях нової гілки. Фото ТиКиїв

Валерій Гнєвишев, що проєктував ст.м. "Лук'янівська" і "Печерська", розповів, як мер Києва завернув вже готову документацію на 5 перших станцій Подільсько-Вигурівської лінії

Проєктна документація для перших п'яти станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро Києва була підготовлена інститутом Укрметротонельпроєкт і представлена меру Києва. Були готові також креслення для інших станцій гілки. Проте Віталій Кличко завернув усі наробітки, наказавши переробити креслення.

Як розповів виданню NV архітектор Валерій Гнєвишев, що брав участь у проєктуванні близько 30 станцій столичного метрополітену, колектив Укрметротонельпроєкту почав створювати детальний план першої черги Подільсько-Вигурівської лінії, щойно було розпочато будівництво мосту, яким нова гілка метро мала перетнути Дніпро. На момент представлення проєкту меру Києва була готова проєктна документація для п'яти станцій: "Подільської", "Суднобудівної", "Труханова Острова", "Затоки Десенка", "Райдужної".

"Ми повністю від Подільської до Райдужної зробили всю робочу документацію. Не те що проєкт — робочу документацію! Затвердили, пройшли всі погодження. Кличко вирішив: а давайте заново! Ну як заново? Там естакада стоїть, там спеціально дірки під проєкт зроблені! Як можна заново, хто це зробить?" - розповів архітектор виданню.

Також, за словами Гнєвишева, його колеги по Укрметротонельпроєкту встигли розробити т.зв. неробочі креслення для інших станцій гілки: пересадку Вокзальної та тих, що на лівому березі. Кінцевою станцією, за його словами, мала б стати станція "Троєщина".

"Вона відрізняється від стандартної станції типу „сороконіжка“ тим, що вона була монолітною. Цим вона була ексклюзивна", - додав Гнєвишев.

Втім, після рішення Віталія Кличка відправити детальні плани на доробку, проєктний інститут розпався. Це сталось 2019 року. Сам Валерій Гнєвишев вийшов на пенсію. Зараз він вважає, що за нинішнього мера Київ може не чекати на нові станції метрополітену.

"У 2013 році Теремки та Іподром стали останніми станціями метро. Колись і космічні кораблі полетять з України. Але чи буде метро Троєщина — не знаю. Я не думаю, що при Кличку це буде", - резюмував архітектор.

Влітку на ремонт закриють ще один перегін метро

Нагадаємо, що після того, як 8 грудня на невизначений строк було закрито тунельний перегін між ст.м. "Либідська" і "Деміївська", керівництво КП "Київський метрополітен" оголосило про плани закрити на ремонт ще один відтинок метро, між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка". Обіцяють, що роботи триватимуть влітку 2024 року, і лише після того, як відкриють станції, що було закрито в грудні 2023-го.

Між тим, нинішній, позаплановий, ремонт вже став для мешканців Голосіївського району справжнім транспортним колапсом. В пікові часи на ст.м. "Либідська" створюються величезні черги людей, що виникають внаслідок нерівномірного розподілу пасажиропотоку.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.