Так кортить, що аж горить: чому в Кличка не готові влаштувати туалети у метро і що робити, коли дійсно припекло

Читать на русском

Міська влада зобов'язана облаштовувати громадські вбиральні на нових станціях метро та там, де робиться реконструкція - втім, поки питання не на часі

Читать на русском
Громадські вбиральні у метро
Міські посадовці обіцяють враховувати необхідність облаштування вбиралень при будівництві нових станцій та реконструкції старих

Міська влада зобов'язана облаштовувати громадські вбиральні на нових станціях метро та там, де робиться реконструкція - втім, поки питання не на часі

На сайті КМДА зареєстровано петицію з вимогою облаштувати вбиральні на усіх станціях метрополітену, або десь поруч із ними. Пояснюють: це важливо для літніх пасажирів та гостей Києва, які не знайомі з локаціями зручностей. Випадки із порушенням громадського порядку у метро, про які писав Інформатор, також свідчать про необхідність облаштування вбиралень. Втім, практика свідчить, що навіть у разі видання подібного розпорядження з боку мера Києва, зробити туалети у метро все одно майже неможливо - навіть попри те, що конструктивно вони передбачені, а за новими будівельними стандартами навіть зобов'язані бути на кожній станції.

Влада, може, і не проти, "але є одне але"

Петиція, що з'явилася на сайті КМДА ще 8 січня, станом на 22 число набрала вже 1600 голосів, через це має шанси бути розглянутою міським керівництвом. Вона досить лаконічна: автор, Георгій Шевченко, просить відкрити на кожній станції метро (чи десь поруч із ними) вбиральні, та інформувати пасажирів про їхнє місцезнаходження.

"Це важливо для забезпечення умов комфортного перебування у Києві киян, особливо похилого віку, а також гостей столиці", - зазначає Шевченко.

Проте ця петиція вже не перша з подібним змістом. Так, ще влітку 2022-го аналогічна відозва набрала голоси киян, і у середині вересня Віталій Кличко доручив постійній Комісії з питань транспорту її розглянути. Члени комісії, серед яких, доречі, й директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський, петицію підтримали п'ятьма голосами з п'яти можливих, після чого Кличко спустив документ на виконання Департаменту транспортної інфраструктури.

Водночас, секретар Київської міськради Володимир Бондаренко наприкінці вересня 22-го написав авторові відозви листа, з якого випливає, що наразі облаштовувати "санітарні вузли" на існуючих станціях метро не будуть. За словами посадовця, державні будівельні норми, що діяли на момент спорудження діючих станцій, не передбачали наявності туалетів - а ті, що є, призначені для потреб працівників метро. Водночас, за новими ДБН від 2018 року санвузли таки мають розміщувати "у межах вестибюля станції".

"Наразі не передбачено реконструкції наявних станцій метрополітену, у т.ч. через відсутність об'єктивної потреби в цьому. Водночас, з метою підвищення комфорту перевезення пасажирів... питання реалізовуватиметься під час нового будівництва та реконструкції споруд метрополітену", - повідомив Бондаренко у листі.

Питання ціни та безпеки

Дійсно, проєктувальники, що розробляли станції метро до 2018-го, або зовсім не закладали можливості облаштування вбиралень на станціях, або робили місце під них у технічних приміщеннях. Скажімо, можливість облаштувати туалети є на деяких центральних станціях "червоної" лінії метро (наприклад, на ст.м. "Хрещатик"). Та самі вбиральні не будувалися, як пояснювала колишня прес-секретарка КП "Київський метрополітен" Наталка Макогон, через короткотривалість поїздок пасажирів у метрополітені.

"Для облаштування кількох кабінок у київському метро потрібно повністю перебудовувати станції. Наскільки громадська частина Києва готова до того, що метрополітен буде витрачати шалені гроші, щоб обслуговувати саме мережу туалетів? І все, що стосується території станції, перевіряється поліцією. Ви ж не будете встановлювати камери спостереження у кожну кабінку і перевіряти, з чим, яка людина заходить", - зазначала Макогон у коментарях.

Втім, за новітніми будівельними нормами у проєкті станції дійсно має бути санвузол. Так, дослідивши нові ДБН, Інформатор знайшов у них норму про те, що під час нового будівництва та реконструкції слід "передбачати розміщення санітарних вузлів у межах вестибюля станції". У складних умовах, йдеться у ДБН, допускається влаштовувати санвузли "у суміщених підземних переходах поза межами шляхів евакуації... або поряд зі станцією на поверхні землі".

Що робити, коли "припекло"?

По-перше, у Києві з 2008 року діє розпорядження КМДА, згідно з яким кожна людина має право скористатися туалетом у закладах громадського харчування. Себто, будь-який ресторан, кафе чи бар зобов'язаний надати першому-ліпшому відвідувачу доступ до своїх вбиралень, і не має права вимагати за це гроші.

По-друге, команда DOZORRO розробила інтерактивну карту громадських туалетів у Києві. Експерти позначили на мапі інформацію про 179 туалетів, які доступні для містян. На мапу нанесли дані про тип, стан вбиральні та її балансоутримувача (кому належить). Радимо дослідити цю карту і вивчити розташування вбиралень за маршрутами поїздок, які ви найчастіше здійснюєте містом.

По-третє, в інфраструктурі станцій метро є службові туалети для працівників. Тож, якщо йдеться про справді екстрений випадок, або про потребу батьків з маленькими дітьми, можна звернутися до персоналу на станціях. "Наші співробітники йдуть назустріч і відводять їх у службові туалети. Але наголошую - для масового відвідування вони не передбачені", - зазначала Наталка Макогон.

Як суди карають за справлення потреби у метро

Нагадаємо, днями Інформатор повідомляв про випадок, коли у метро Києва чоловік дзюрив прямо у вагоні під час поїздки. Свої потреби він справив прямо на двері електропотяга. Суд призначив йому покарання у вигляді невеликого штрафу.

Також ми писали про зміну ДБН і нові норми, що зобов'язують проєктувальників облаштовувати вбиральні на станціях метро. Це стосується як тих, що лише збираються будувати, так і тих, які будуть реконструюватися.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.