Поки підписано угоду з ЄБРР щодо підготовки фінансування, сам кредит на 150 млн євро столиця може отримати у листопаді 2025 року
Міський голова Києва Віталій Кличко не дарма їздив у Рим на Ukraine Recovery Conference. Він привезе додому підписану угоду з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) про підготовку кредитного фінансування київського метрополітену. Йдеться не про фінансування ліній на Виноградар і тим більше не про багатостраждальну Троєщину – лише про модернізацію потягів, але й це вже щось.
Кличко у своєму офіційному Telegram-каналі повідомив, що у Римі презентували угоду з ЄБРР про підготовку кредитного фінансування. Йдеться не про будівництво, а про модернізацію київського метро на суму до 150 млн євро.
“Після отримання відповідних погоджень ЄБРР і містом, в листопаді цього року плануємо укласти вже кредитну угоду під час Київського інвестиційного форуму, який відбудеться в Берліні”, - заявив міський голова.
Якщо бути точним, ця сума з'явилася не "з нуля". Виходячи із заяви Кличка, раніше існуюча програма на суму 50 млн євро була розширена втричі. Він нагадав, що наразі спільно з ЄБРР Київ втілює три проєкти на загальну суму 245 млн євро: із забезпечення енергостійкості столиці, модернізації системи централізованого теплопостачання та модернізації міського транспорту.
“Зважаючи на війну в в Україні, постійні обстріли, деякі підпроєкти потребують переформатування. Зокрема, з оновлення рухомого складу метро - на 50 млн євро. І завдяки підтримці та зацікавленості ЄБРР, наразі місто і банк планують переформатувати існуючу кредитну угоду й збільшити суми кредиту до 150 млн євро”, - пояснив міський голова.
А з віце-президенткою Європейського Інвестиційного Банку Терезою Червінською на полях Ukrainian Recovery Conference глава КМДА говорив про реалізацію спільних інфраструктурних проєктів у Києві. Кличко запевнив, що ЄІБ зацікавлений і в стратегічному проєкті будівництва Подільсько-Вигурівської лінії метро – тобто на Троєщину - орієнтовна вартість якого становить 1,5 млрд євро. Втім, ця “зацікавленість” поки не передбачає грошового втілення, а в ГО “Пасажири Києва” на неї іронічно відреагували: “Мер все-таки знайшов, кому вішати локшину про метро на Троєщину” і пообіцяли звернутися до ЄІБ щодо недоцільності цього проєкту.
Щодо реального фінансування інфраструктурних проєктів, у Римі обговорювалася допомога іншого масштабу та на інші цілі. Йдеться про оновлення електротранспорту, зокрема, тролейбусів та вагонів метро.
“Попри війну, місто продовжує оновлювати електротранспорт за підтримки ЄІБ. Наразі в роботі три проєкти на загальну суму 200 млн євро. Окремо обговорили модернізацію рухомого складу київського метро, 80% якого досі радянського чи російського виробництва. У межах меморандуму з ЄІБ на 450 млн євро, вже погоджено 150 млн євро на цей проєкт”, - зазначив Кличко.
За його обіцянкою, восени Київ планує підписати з ЄІБ ще дві кредитних угоди на 77 млн євро. Ці кошті - для закупівлі нових вагонів метро і тролейбусів. Також Кличко з Червінською обговорили можливість фінансування реконструкції міської клінічної лікарні №6 з розміщенням лікарні швидкої допомоги “Правобережна” та відділенням термічних уражень. Орієнтовно це може коштувати 60 млн євро.
Нагадаємо, 21 травня 2025 року Київська міська рада подала проєкт рішення про початок переговорів з міжнародними фінансовими організаціями. Йдеться про потенційне залучення до 1,5 млрд євро кредитних коштів на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену - вона має з’єднати центр столиці з Троєщиною. Інформація про пошук кредиторів дала імпульс новим розмовам щодо прокладання метро на Троєщину.
Нагадаємо, що сумніви у тому, що за Віталія Кличка буде бодай розпочато будівництво метро на Троєщину, висловлював архітектор-проєктант столичного метро, Валерій Гнєвишев. Він стверджує, що проєктна документація для перших п'яти станцій Подільсько-Вигурівської лінії метро Києва була підготовлена інститутом Укрметротонельпроєкт і представлена меру Києва. Були готові також креслення для інших станцій гілки. Проте Віталій Кличко завернув усі наробітки, наказавши переробити креслення.
Також Інформатор писав, що київське метро оновлює голос у вагонах. Нові радіоінформатори для поїздів обійдуться майже в 4 млн грн і з’являться до кінця 2026 року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.