Сидіти за РЛС-кою краще, ніж в укритті: як машиніст київського метро пішов служити до ППО

Підрозділи радіотехнічних військ, у яких несе службу колишній метрополітеновець, називають очима української системи ППО

служба в ЗСУ Київський метрополітен
Після перемоги Вадим до підземки більше не повернеться, а хоче залишитися служити в радіотехнічних військах

Пересісти з кабіни машиніста метро до штурвала радіолокаційної станції та перекваліфікуватися було не важко. Адже робота в Київському метрополітені навчила пильності, зібраності та відповідальності. Різниця тільки у кількості людей, за яких несеш відповідальність: у метро це півтори тисячі, за монітором РЛС - мільйони.

Про дивну трансформацію Вадима з машиніста київського метрополітена на оператора РЛС розповіли у Командуванні Повітряних сил ЗСУ. Наразі "поле бою" колишнього машиніста – повітряний простір України, а його зброя – комп’ютерна мишка в правій руці, клавіатура - в лівій, йдеться у повідомленні. За весь час служби статистика виявлених ним ударних дронів вимірюється сотнями. Лише за одне чергування їх може виявитися понад тридцяти.

“Уважно вдивляєшся в монітор, контролюєш, фіксуєш цілі, видаєш на командний пункт… Це може тривати по 7-8 годин суцільної концентрації уваги. Та втому як рукою знімає, коли бачиш, як ефективно відпрацювало ППО! Відчуваєш свою значимість та необхідність. Як на мене, коли летять російські ракети чи дрони, сидіти за РЛС-кою, краще, ніж в укритті. По-перше, береш участь у знищенні російських ракет та дронів. Щоб вони йшли, як кажуть, за курсом "російського корабля". По-друге, робиш благородну справу – захищаєш від ворожих обстрілів наших людей, міста, об’єкти інфраструктури”, - розповів Вадим.

Але не все так просто, як може здаватися: ракети, які постійно змінюють курс та ховаються за рельєфом, треба вміти “ловити”, “шахеди” погано фіксуються радарами, і маєш пристосовуватися та нескінченно вдосконалюватися. До того ж, РЛС - важливий об’єкт полювання для ворога, недарма радіотехнічні війська називають “очима ППО”. І з одного боку, треба берегти людей, з іншого, навіть у найнебезпечніших ситуаціях ніхто не припиняє вести ціль. Але Вадим замислюється над тим, що ця справа - насправді його, і після перемоги хоче залишити метрополітен та стати військовим.

За менш, ніж тиждень до метро подали понад 450 анкет: як підземка шукає машиністів

Нагадаємо, у червні Інформатор писав про те, що КП "Київський метрополітен" оголосило набір до технічної школи підприємства на курси машиністів і машиністок електропоїзда. Підготовка розпочнеться 2 вересня і триватиме 26–28 тижнів, приймання документів – до 19 серпня. Під час навчання слухачі отримують стипендію (заробітну плату): орієнтовно 8000–8500 гривень на місяць.

Зрештою, повідомляли ми й про те, що метро отримало понад 450 анкет кандидатів майбутніх машиністів і машиністок, готових пройти професійні курси, менше ніж за тиждень.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube