Департамент територіального контролю відзвітував про роботу у 2025 році, окремо зосередившись на проблемному паркуванні в столиці
Паркування залишається однією з найболючіших тем для Києва - і цифри за 2025 рік це лише підтверджують. За рік інспектори виписали десятки тисяч штрафів, а бюджет міста поповнився на десятки мільйонів гривень. Водночас у КМДА визнають: навіть ці результати - лише частина довгого шляху до впорядкованого міського простору.
Проблема хаотичного паркування у Києві давно вийшла за межі просто незручності. Автівки на тротуарах, газонах і біля зупинок громадського транспорту стали буденністю для багатьох районів міста. Саме тому у 2025 році паркування стало одним із ключових напрямів роботи Департаменту територіального контролю КМДА.
Лише за підсумками осені Інспекція з паркування оштрафувала 84 935 водіїв і евакуювала 14 305 автомобілів. До міського бюджету надійшло 32,2 млн грн штрафів і ще 30,9 млн грн - за оплату паркування. Загалом кияни здійснили понад 419 тисяч сесій паркування на муніципальних майданчиках.
Водночас у Департаменті територіального контролю наголошують, що ці показники - не привід для самозаспокоєння. Хаос із паркуванням залишається однією з головних проблем міського простору, особливо у спальних районах та біля транспортних вузлів. Робота з контролю та впровадження цифрових інструментів у цій сфері триватиме й надалі.
У 2025 році в Києві запрацював сервіс “Статус захисника” у застосунку “Київ Цифровий”. Понад 32 300 військових і ветеранів скористалися можливістю безкоштовного погодинного паркування, здійснивши більше ніж 400 тисяч таких сесій. У департаменті нагадують, що навіть безоплатне паркування потрібно активувати в застосунку, щоб авто було видно інспектору.
Цього року інспекція вперше у своїй історії тимчасово затримала мотоцикл, припаркований із порушенням біля зупинки громадського транспорту неподалік Центрального вокзалу. У департаменті підкреслюють, що правила однакові для всіх — незалежно від того, йдеться про автомобіль, мотоцикл чи скутер. Паркування ближче ніж за 30 метрів до зупинки є прямою підставою для евакуації.
Цього року активізувалися й самі кияни у боротьбі з хаотичним паркуванням. Мешканці все активніше почали встановлювати у дворах захисні напівсфери, щоб не допустити заїзду машин на тротуари, газони та дитячі майданчики. І без такої участі громади навести лад у публічному просторі було б значно складніше.
Поза темою паркування департамент також звітує про демонтаж понад 3 170 незаконних елементів благоустрою, зокрема більш ніж тисячі кіосків. Окремим напрямом роботи залишалася участь у ліквідації наслідків обстрілів та демонтаж об’єктів у межах декомунізації. У КМДА підкреслюють, що всі ці процеси напряму впливають на безпеку й якість міського середовища.
У підсумку в департаменті визнають: 2025 рік показав, що Київ готовий жорсткіше реагувати на порушення правил паркування. Водночас шлях до впорядкованого міста ще далекий від завершення. У 2026 році акцент обіцяють зберегти - і на контролі, і на цифрових рішеннях, і на спільній відповідальності міста та його мешканців.
Нагадаємо, днями Інформатор писав, що на Бессарабській площі у Києві активісти викрили незаконну парковку, доступ до якої мали лише власники спеціальних ключів, якими “відкривається” паркувальний стовпчик. Йдеться про пішохідну зону, де паркування не передбачається, а стоянка будь-якого авта, крім спецтранспорту у разі надзвичайних ситуацій, є протизаконною.
А ще, ми розповідали, що кияни збирають підписи за узаконення "проблемних" парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників пропонують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це приноситиме місту чималі прибутки.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.