Для цього, пише автор петиції, потрібно легалізувати та облаштувати парковки біля багатоповерхівок, встановити там камери, огородження й освітлення, а ще, розробити спеціальні довготермінові тарифи
Кияни збирають підписи за узаконення "проблемних" парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників пропонують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це приноситиме місту чималі прибутки.
З відповідною петицією звернувся до міської влади киянин Андрій Машков ще 6 жовтня 2025 року. Автор відозви аргументує: у столиці постійно зростає кількість автотранспорту, який просто немає, де паркувати. Тому, каже, потрібно по-максимуму узаконити паркувальні місця біля житлових будинків - всюди, де це лише можливо.
"Потрібно узаконити місця паркування автотранспорту шляхом збору не менше як 75% підписів мешканців житлового будинку, розташованого поруч", - пропонує механізм автор петиції.
У випадку, якщо парковка буде "законною", вважає автор відозви, потрібно облаштувати її за "єдиним зразком" - тобто зробити освітлення й огорожу, камери відеоспостереження, а ще, вимостити майданчики для паркування фем-плиткою для зменшення навантаження на ґрунт. Автор вважає, що таким чином місто зможе отримати додатково понад 100 тисяч паркомісць (щоправда, як саме він проводив підрахунок, не зрозуміло).
"Вищевказані парковки передати на баланс Департаменту транспортної інфраструктури або Департаменту житлово-комунальної інфраструктури, встановити економічну обгрунтовану ціну на паркування машини на різні періоди (годину, дві, п'ять, день, тиждень, місяць, квартал тощо)", - також пропонує Андрій Машков.
Усі адреси парковок автор петиції пропонує занести до відповідного застосунку у Києві Цифровому. У такому випадку, вважає він, місто отримає додаткові гроші від паркування. Щоправда, підписують відозву не надто активно - за трохи менше, ніж добу вона набрала 27 голосів киян.
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав, що влітку 2025 року Київ жив у ритмі підвищеного контролю за порядком у сфері паркування. За три місяці містяни сплатили більше за порушення паркування, ніж за тарифом. Звісно, водіїв, що зухвало порушують правила, у столиці завжди вистачає, але інспеція з паркування фіксує й позитивні зміни у поведінці автомобілістів. Адже все більше киян відмовляються від ризикованого "припаркував, де вліз" та переходять на зручний та легальний спосіб.
Також днями ми розповідали, що паркінг Київського велотреку "заброньований" назавжди за конкретними автівками: на його табло, що має показувати наявність вільних місць, завжди світиться "0". Незважаючи на те, що стоянка є комунальною, тобто, збудованою на гроші киян, працює вона виключно "для своїх". Доступ для інших авто тут заблокований - щонайменше 30 місць із 40 "вічно зайняті" за абонементом.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.