Кияни вимагають встановити на вулиці регулярное чергування інспекторів з паркування і патрульної поліції, адже хаос на коліях Подолу приймає хронічний характер
Після тривалого ремонту колій трамваї повернулися на Нижній Вал, а ось пам’ять до водіїв автівок - ніби й ні. Хронічна забудькуватість за кермом перетворилася на системну проблему: колії регулярно блокують припарковані впритул автівки. І хоча пріоритет тут вжене за приватним транспортом, деякі кермувальники цього вперто не визнають.
23 грудня у Facebook-спільноті “Транспорт Києва” з’явилося відео з трамвая №18, пасажири якого були змушені залишити вагон і йти пішки. Причиною став Lexus, припаркований лише за 20 сантиметрів від рейок, через що повністю зупинився рух одразу двох трамваїв. Автори відео фіксували не лише сам факт блокування, а й масштаби абсурду: пішоходи змушені були обходити машину просто по проїжджій частині.
За кілька днів до цього в тій же спільноті опублікували підбірку фотографій, зроблених також на нижньому Валу із підписом “Шановні водії автомобілів. Ми виїхали”. Ймовірно, це написав водій одного з трамваїв, чий маршрут вкотре заблокували припарковані на коліях машини. Світлини ілюструють типову ситуацію: трамвай стоїть, бо хтось вирішив залишити авто, де захотілося.
У коментарях під обома дописами - не лише обурення, а й конкретні вимоги. Кияни закликають інспекцію з паркування і поліцію чергувати саме тут, на Нижньому Валу, де ситуація з паркунами-порушниками стала хронічною. Люди дивуються, чому в такому проблемному місці досі немає жодної постійної присутності контролю.
Хаос почався ще 16 грудня, в день офіційного відновлення трамвайного руху після ремонту на Глибочицькій. Інспектори тоді зафіксували 18 порушень лише за один день: всі машини евакуювали, бо вони блокували рейки, якими знову мали курсувати трамваї №14 і №18. Як наслідок, кожен водій отримав рахунок на приблизно 2 тисячі гривень.
Але навіть цей штраф, як показують нові інциденти, не став стримувальним фактором. Саме тому містяни пропонують підвищити покарання до рівня, який дійсно буде болючим. Дехто пише: якщо кілька порушників будуть змушені продавати авто, аби сплатити компенсації - і решта швидко все “згадає”.
“17600 гр повинен бути штраф, якщо хтось перешкоджає руху рейковому транспорту в місті. Ще повинний бути позов на нього по компенсації втраченої вигоди . А так транспортній компанії треба було договоритися з поліцією, щоб першу неділю після відновлення руху трамваїв на Валах постійно чергував наряд поліції”, - зазначає один з дописувачів.
Також містяни пропонують низку технічних рішень - від відеореєстраторів у кожен вагон до встановлення стовпчиків або зміни схеми паркування. Лунають і пропозиції щодо реконструкції самої вулиці, аби ліквідувати зайвий простір, де автівки зараз спокійно “гніздяться” на коліях. Але головне - постійна присутність інспекції, бо без неї всі ініціативи так і залишаться у коментарях.
Нагадаємо, днями Інформатор писав, що на Бессарабській площі у Києві активісти викрили незаконну парковку, доступ до якої мали лише власники спеціальних ключів, якими “відкривається” паркувальний стовпчик. Йдеться про пішохідну зону, де паркування не передбачається, а стоянка будь-якого авта, крім спецтранспорту у разі надзвичайних ситуацій, є протизаконною.
А ще, ми розповідали, що кияни збирають підписи за узаконення "проблемних" парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників пропонують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це приноситиме місту чималі прибутки.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.