Через закриття трамвайного руху на понад рік тисячі жителів північних районів залишаться без звичного транспорту, а альтернатива у вигляді автобусів позбавить сполучення інших пасажирів
Мешканці Троєщини та навколишніх районів опинилися перед серйозними транспортними незручностями - трамвайні маршрути, які щодня перевозили десятки тисяч людей, призупинять рух на час ремонту шляхопроводу біля станції метро “Чернігівська”. Підготовчі роботи до ремонту цього шляхопроводу, який має оновити інфраструктуру мосту, колії та комунікації, і триватиме до 2027 року. розпочав Київавтодор. Натомість деталі про організацію та наслідки для пасажирів викликали значне занепокоєння в громадськості.
Проблеми чекають на мешканців Троєщини через повне закриття трамвайного руху під час ремонту шляхопроводу, що веде до метро “Чернігівська”. За даними ГО “Пасажири Києва”, цей крок означає припинення руху всіх трамвайних маршрутів у напрямку Троєщини - зокрема № 4, 5, 27, 28, 33 та 35, які наразі перевозять тисячі людей щодня. Очікується, що обмеження триватимуть близько року, і впродовж цього часу мешканці змушені будуть шукати інші способи виїхати з мікрорайону та повернутися.
Раніше в тендерній документації щодо реконструкції шляхопроводу передбачали, що роботи можуть бути виконані з частковими обмеженнями руху, але без повної його зупинки. Проєктувальниця під час презентації на робочій групі “Київська майстерня міста” також озвучила плани на збереження трамвайного руху. Проте згодом Київавтодор в офіційних відповідях зазначив, що повне закриття таки передбачене, і це рішення стало остаточним.
Громадські активісти звернули увагу на можливість технічного збереження руху, втім, головний інженер проєкту реконструкції повідомив, що створення обхідної колії по з’їздах було технічно можливим. За його словами, ця обхідна колія дозволила б підтримувати рух трамваїв навіть під час ремонтних робіт. Проте в проєкті на це не передбачено коштів, і його зміна вже не допускається, тож пропозицію відхилили.
Представники департаменту транспортної інфраструктури й Київавтодору також не розглядали альтернативні варіанти прокладання обходу, аргументуючи своє рішення тим, що необхідно завершити роботи без додаткових коригувань проєкту. На зустрічі з активістами у департаменті зазначили, що зміни неможливі, оскільки проєкт вже погоджено, а будівельні роботи будуть проводитись із закриттям руху. Такий підхід викликав критику, оскільки не було враховано потенційні наслідки для пасажирів.
Щодо пасажиропотоку, “Київпастранс” надав інформацію, що сумарно через цей шляхопровід трамваями перевозять понад 70 000 пасажирів на добу. За підрахунками ГО “Пасажири Києва”, близько 50 000 з них - мешканці північної частини мережі, яка буде повністю закрита. Це означає суттєві незручності для величезної кількості людей щодня.
В якості заміни трамваїв планується організувати рух 39 автобусів. Однак через відсутність резерву водіїв у “Київпастрансу” ці автобуси будуть зняті з інших маршрутів. Це, зі свого боку, може призвести до суттєвого зниження провізної здатності транспортної мережі, яка вже й так перевантажена.
Щодо ремонту шляхопроводу, КК “Київавтодор” уклала договір на капітальний ремонт транспортної розв’язки біля метро “Чернігівська” за 985 млн грн. Роботи включають заміну мостового полотна, ремонт конструкцій, оновлення комунікацій, трамвайних колій та благоустрій території, які мають бути завершені до кінця 2027 року. До речі, за повідомленням КМДА, під час ремонту планують влаштувати нові трамвайні колії, втім, транспортні активісти стверджують, що ані департамент транспортної інфраструктури,а ні Київпастранс не змогли дати чіткої відповіді про стан проєкту реконструкції трамвайної лінії від вул. Милославської, який був розроблений і затверджений КМДА ще у 2021 році. Ы станом на 1 грудня ніяких планів щодо ремонту трамвайної лінії, поки буде закрито рух, не було.
Нагадаємо, ще навесні 2024-го Інформатор писав про те, що у Києві в аварійному стані знаходяться два позакласові мости – міст Патона та міст Метро. Про те, що міст Метро найближчим часом стане на ремонт заявив 29 лютого Віталій Кличко. А раніше стало відомо про те, що міст Патону буде ремонтувати держава. Цю інформацію прокоментував Інформатору експерт Дмитро Беспалов.
Також ми писали про те, що у серпні на Київщині відкриють рух мостом через ріку Ірпінь, що на трасі "Р-02" "Київ-Іванків-Овруч". Це той самий міст, що сполучає села Лютіж та Демидів, завдяки пошкодженню якого вдалося не допустити просування окупантів до Києва з північного напрямку. Нині ремонтні роботи вже майже завершено, йдуть останні приготування з влаштування гідроізоляції.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.