Київпастранс готується до блекаутів: вся надія - на автобуси

Комунальне підприємство, яке відповідає за роботу наземного громадського транспорту в Києві, розробило план дій на випадок надзвичайної ситуації

Київпастранс електротранспорт автобуси відключення світла
Врятувати ситуацію в разі блекауту мають автобуси, якщо вистачить рухомого складу, а головне - водіїв

З початком стабілізаційних і аварійних відключень у Києві все частіше зупиняється фунікулер, затримуються або скасовуються рейси трамваїв і тролейбусів. На цьому тлі місту доводиться готуватися до складного зимового періоду, аби не допустити транспортного колапсу, коли все просто встане. План у “Київпастрансу” на випадок надзвичайної ситуації є, і він базується на автобусах, які мають врятувати ситуацію.

У відповідь на інформаційний запит “The Page” у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА розповіли, як “Київпастранс” діятиме в разі можливих відключень електроенергії. Якщо лінії електротранспорту знеструмляться, місто робитиме ставку на масову заміну трамваїв і тролейбусів автобусами. Зокрема, передбачено:

  • заміну електротранспорту автобусами на ділянках із найбільшим пасажиропотоком;
  • оперативні зміни схем руху залежно від того, які вулиці залишилися без живлення;
  • додатковий випуск автобусів понад щоденний план.

Водночас рішення прийматимуть із урахуванням фізичного стану проїзду: якщо дорога не пошкоджена і немає завалів, маршрут зможуть відновити швидше. Увесь персонал вже пройшов інструктажі на випадок раптового знеструмлення.

А ось живлення електротранспорту генераторами технічно неможливе. Пояснення просте: тягові підстанції, що подають струм до контактної мережі, працюють потужністю до 3 МВт - жоден мобільний генератор такої напруги забезпечити не може. Водночас 12 об’єктів “Київпастрансу” вже визнано критично важливими й обладнано генераторами для забезпечення базової роботи.

Водночас залишається відкритим питання, ким саме місто зможе закривати додаткові рейси. У "Київпастрансі" вже тривалий час гострий кадровий дефіцит: більшість водіїв працюють на межі виснаження, виходять на лінію ще затемна й часто без повноцінного відпочинку. Замість передбачених нормою 180 годин на місяць вони відпрацьовують понад 300. Через мобілізацію за кермом залишилися переважно люди передпенсійного та пенсійного віку, замінити яких просто нікому, і в такій ситуації заплановане масштабне перекидання сил на автобуси стане серйозним викликом.

До речі, окремо пояснили ситуацію з фунікулером, який періодично зупиняється під час стабілізаційних відключень. Він підключений до двох ліній живлення від мережі ДТЕК. Якщо відключається лише одна - система автоматично перемикається на резервну. Але якщо обидві лінії одночасно потрапляють під аварійні графіки, фунікулер зупиняється повністю, і альтернативного джерела живлення для нього так само немає.

Хоч метро і не входить до структури “Київпастрансу”, у столиці також готували сценарії для підземки. Підстанції метрополітену з’єднані між собою, що дозволяє маневрувати живленням і тримати систему працюючою навіть при знеструмленні окремих районів. У разі аварійних відключень метро переходить на резервні схеми, а енергодиспетчерська служба стежить за ситуацією цілодобово.

Краків передав Києву п’ять автобусів, щоб заміняти електротранспорт під час знеструмлень

Як повідомляв Інформатор, до Києва днями прибудуть п'ять автобусів Solaris Urbino 12 з польського міста Краків. Їх знімають з маршрутів і передають українській столиці у якості гуманітарної допомоги на запит Віталія Кличка. Мета цього кроку - допомога Києву у подоланні транспортного дефіциту в умовах знеструмлень електричного транспорту.

Автобуси Solaris Urbino 12 польського виробництва Solaris Bus & Coach є короткою версією зчленованого 18-метрового Urbino 18. Це повністю низькопідлогова пасажирська машина з системою книлінгу, що понижує на зупинці рівень порога дверей до мінімуму 25-27 сантиметрів, тобто майже до канта тротуару. Також автобус обладнаний для перевезення людей в кріслах колісних, має висувний пандус та спеціальний майданчик для їх розміщення навпроти середніх дверей.

А ще, ми розповідали, що у Києві сталася пожежа на рухомому складі КП "Київпастранс". Трамвай спалахнув ввечері, коли більша половина міста була знеструмлена через російську атаку на енергетичну інфраструктуру, зокрема, Трипільську ТЕЦ напередодні. Чи пов'язана пожежа з подачею напруги на контактні дроти - невідомо, втім, на відео, що його відзняли випадкові перехожі, видно, як над трамваєм спалахує електрична дуга.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити