Київпастранс замовив нову тягову підстанцію для живлення пʼяти тролейбусних маршрутів

Стару підстанцію, що працює ще з 1962 року, планують замінити сучасною модульною системою з автоматикою, захистом і охороною

Київпастранс тролейбуси підістанція електрика
Модульні підстанції Київ почав впроваджувати з 2022 року, наразі три такі об’єкти забезпечують живлення електротранспорту на різних маршрутах міста

У Києві готують заміну аварійної підстанції, яка живить одразу п’ять тролейбусних маршрутів. На тлі систематичних перебоїв у роботі електротранспорту після ворожих атак безперебійне живлення має критичне значення для стабільності маршрутів. Але й гроші на це потрібні чималі: вартість обладнання становить понад 131 млн грн.

Про це йдеться в умовах  тендера, розміщеного на електронній платформі Prozorro. КП “Київпастранс” оголосило закупівлю модульної комплектної тягової підстанції для забезпечення електропостачання тролейбусних ліній. Як зазначає Офіційний портал Києва, йдеться про п’ять маршрутів, що наразі отримують живлення від підстанції, яка перебуває в аварійному стані та працює ще з 1962 року. У підприємстві пояснюють, що старе електрообладнання повністю вичерпало ресурс, а сама будівля підстанції - аварійна.

Очікувана вартість нової модульної підстанції становить 131,5 млн грн. Встановлення заплановано до кінця 2026 року. Вже з 2022 року Київ почав впроваджувати такі рішення: наразі три аналогічні об’єкти живлять електротранспорт у місті.

Згідно з технічною документацією, тягову підстанцію збудують у вигляді двох модулів, кожен із яких оснащено сухим трансформатором потужністю 1600 кВА та випрямлячем на 2000 ампер. Загальна схема передбачає централізовану систему з шістьма позитивними та шістьма зворотними фідерами постійного струму. На вході - живлення мережі 10 кВ через двосекційні шини та автоматичне резервне перемикання у разі аварій.

До складу обладнання входять системи телемеханіки, автоматизоване робоче місце чергового, освітлення з аварійним живленням, охоронна сигналізація, вентиляція, кондиціонування та опалення. Монтаж усіх елементів виконується в заводських умовах. Підстанція спроєктована для роботи без постійного персоналу, тобто її роботу можна контролювати дистанційно, а більшість процесів відбувається автоматично. У разі несправностей або аварійних ситуацій система може передавати сигнали тривоги, перемикати живлення на резервні лінії тощо, без втручання людини на місці.

Уся продукція повинна бути новою та відповідати чинним українським і європейським стандартам якості, охорони праці, екології та пожежної безпеки.За своєю конструкцією модульна тягова підстанція є компактною електроустановкою, яка перетворює енергію з мережі на струм потрібних параметрів для живлення контактної мережі. Вона займає менше місця, швидше монтується, і, за потреби, її легко масштабувати - це й робить такі підстанції зручними для міського електротранспорту. 

Київ закуповує запчастини для електротранспорту, а ставку робить все ж на автобуси

Нагадаємо, днями Інформатор писав про тендер, згідно з яким КП "Київпастранс" виділяє понад 31 млн грн на запчастини до трамваїв і тролейбусів. Чотири оголошені тендери мають допомогти електротранспорту позбутися холодних салонів і старих деталей і хоча б частково підвищити комфортність поїздок.

А ще, ми розповідали, що з початком стабілізаційних і аварійних відключень у Києві все частіше зупиняється фунікулер, затримуються або скасовуються рейси трамваїв і тролейбусів. На цьому тлі місту доводиться готуватися до складного зимового періоду, аби не допустити транспортного колапсу, коли все просто встане. План у “Київпастрансу” на випадок надзвичайної ситуації є, і він базується на автобусах, які мають врятувати ситуацію.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити