КП "Київпастранс" закуповує 2 млн літрів дизпалива, приблизна ціна за кожен складе 104,9 гривень, у той час, як на київських заправних станціях це ж паливо продають по 56-57 гривень за літр
КП "Київпастранс" закуповує 2 млн літрів дизпалива за ціною, що мало не вдвічі перевищує середню по ринку. Так, у момент, коли літр палива коштує в середньому 57 грн., у тендерних документах фігурує вартість у 104,94 грн. Звісно, це лише очікувана вартість, яку учасники конкурсу ще знижуватимуть в процесі торгів - але надто вже великою є різниця між нею та ринковою ціною, до того ж, йдеться про закупівлю космічно великого об'єму палива - 2 млн літрів (приблизно 1500 тонн, адже йдеться про дизпаливо).
Оголошення про закупівлю дизпалива КП "Київпастранс" оприлюднило 26 листопада 2025 року. Згідно з ним, комунальному підприємству потрібно закупити 2 млн літрів дизпалива (це приблизно 1500 тонн). Лот розділено на два рівнозначні по 1 млн літрів кожен, при цьому очікувана вартість за кожен вказана на рівні 104,940 млн грн, разом - 209,880 млн грн.
Простий підрахунок дозволяє подивитись, наскільки завищеною є очікувана ціна на паливо. Так, якщо розділити цю цифру на закуповуваний обсяг дизпалива, виходить ціна у 104,94 грн за літр. У той же час, станом на початок грудня 2025 року середня ціна дизпалива у Києві становить приблизно 56,96-57,15 грн/л (ціни на різних АЗС можуть різнитися - на WOG це 56,99 грн/л, на Shell та SOCAR 61,99 грн/л).
Так само приблизно можна встановити й рівень переплати - у випадку, якщо КП "Київпастранс" таки закуповуватиме дизпаливо за ціною, що мало не вдвічі перевищує ринкову. Якщо взяти максимальну ціну у 62 грн/л, яку пропонують преміальні АЗС (зрозуміло, що паливо закуплять дешевше), різниця між очікуваною ціною КП "Київпастранс" і фактичною ринковою складе 42,95 грн на кожному літрі. Враховуючи, що цих літрів потрібно 2 млн, переплата за всю партію дизпалива складе 85,9 млн грн.
Звісно, ціна, вказана у оголошенні, є лише очікуваною вартістю. Учасники конкурсу ще знижуватимуть її в процесі торгів (в цьому й полягає їхній зміст) - але надто вже великою є різниця між нею та ринковою ціною. Найбільш логічним є пояснення, що КП "Київпастранс" заздалегідь закладає у таку високу ціну зростання ринкової впродовж року (а в оголошенні вказано, що поставки товару будуть здійснюватись поетапно, партіями впродовж певного тривалого часу). Але навіть тоді це не виправдовує космічних переплат у 85 млн грн. Та й закупати дизель підприємство могло б за ринковою ціною, але частіше - це зекономило б місту купу грошей.
При цьому у оголошенні прописані й вимоги до учасників тендера, які можна назвати дискримінуючими (тобто, участь у торгах зможе взяти лише учасник, який повністю відповідає усім вимогам - а на ринку такий один, "під нього" й прописаний конкурс). Так, змагальники мають надати "документально підтверджений досвід" виконання аналогічного замовлення, що було завершене з 1 січня 2023 року по 1 вересня 2025-го, а об'єм поставленого товару за тиждень має дорівнювати "не менше, ніж 250 тисяч літрів дизпалива". Крім того, постачальник має надати "лист-відгук" від контрагента, де той розповість про враження від взаємодії.
Нагадаємо, днями Інформатор писав, що у Києві готують заміну аварійної підстанції, яка живить одразу п’ять тролейбусних маршрутів. На тлі систематичних перебоїв у роботі електротранспорту після ворожих атак безперебійне живлення має критичне значення для стабільності маршрутів. Але й гроші на це потрібні чималі: вартість обладнання становить понад 131 млн грн.
Також ми розповідали, що КП "Київпастранс" замовляє квитанції про стягнення штрафів за безквитковий проїзд у міському громадському транспорті. Одразу 60 тисяч таких документів мають надрукувати впродовж року - кінцевим терміном виконання вказане 31 грудня 2026-го року. Втім, усі квитанції матимуть досить високий рівень захисту, що особливо прописано у тендерній документації.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.