Кличко анонсував ремонт мосту Метро: чи витримає Київ одночасного ремонту декількох інфраструктурних об’єктів, розповів експерт

Читать на русском

Експерт Дмитро Беспалов прокоментував заяву Віталя Кличко про те, що невдовзі планують розпочати ремонт мосту Метро, про строки його виконання, та про раціональність передачі функцій ремонту мосту Патона державі

Читать на русском
Мости, Метро, Патона
Експерт вважає, що Київ не готовий до ремонту мосту Метро

Експерт Дмитро Беспалов прокоментував заяву Віталя Кличко про те, що невдовзі планують розпочати ремонт мосту Метро, про строки його виконання, та про раціональність передачі функцій ремонту мосту Патона державі

У Києві в аварійному стані знаходяться два столичні позакласові мости – міст Патона та міст Метро. Про те, що міст Метро найближчим часом стане на ремонт заявив 29 лютого Віталій Кличко. А раніше стало відомо про те, що міст Патону буде ремонтувати держава. Цю інформацію прокоментував Інформатору експерт Дмитро Беспалов.

 

Ремонт за рік - чи реальний термін? 

Віталій Кличко заявив, що ремонт мосту Метро розпочнеться найближчим часом. А орієнтовна тривалість ремонтних робіт складатиме один рік. Експерт Дмитро Беспалов припустив, що можливо київська влада має на увазі якійсь інший ремонт. Наприклад, поточний.

«Поточний ремонт - це замінити шар асфальту, закріпити чи перевірити елемент інженерного облаштування, тобто це такі речі, які треба робити с певною регулярністю. Тому вони можуть почати робити це хоч завтра. Але міст Метро такий об'єкт, який потребує кардинального ремонту або реставрації. Тому що він знаходиться не в працездатному стані. Там повністю треба міняти деякі конструкції. Тому, коли можуть такі роботи розпочатись, я не знаю. Але думаю, що не раніше, перш ніж буде забезпечена підготовка транспортної системи до повного або часткового виключення з експлуатації такого важливого об'єкту», - зауважив Беспалов.

Тобто, додав він, вся транспортна система має бути до цього готовою і не раніше, ніж буде акумульована певна суму грошей, яка на це потрібна.

«Я нагадаю, що будь який міст через Дніпро такого класу - це приблизно півмільйярди євро. Тобто в перспективі, протягом декількох років у нас має бути така сума, щоб профінансувати фактично створення цього мосту заново», - сказав Беспалий.

Він переконаний, що в будівництві функція часу дуже часто залежить від функції грошей. Якщо місто забезпечать надійне чи велике фінансування робіт підрядника, якщо пощастить з грунтами і з технологіями, які швидко зараз будуть обрані, то можливо можна вирішити цю проблему таким чином.

«Але я би сказав, що це не дуже сталий спосіб вирішення проблеми. І насправді навіть в цьому випадку я здивуюся , якщо це дійсно буде запущено влітку. Це буде казати про велике політичне значення цього ремонту», - сказав експерт.

Він додав, що скептично відноситься до того, що ремонт зроблять швидко.

«Тому що, на жаль, є вірогідність, що весною або влітку може статися ще якась подія в транспортній системі міста Києва, що відверне увагу від багатостраждальної Деміївки, переключить фінансові і організаційні ресурси на себе», - припустив Беспалов.

Міст Патону під відповідальністю держави - Кличко

28 лютого в ефірі одного з київських телеканалів Віталій Кличко повідомив, що міст Патона – це тепер відповідальність держави. Його забрали під «Велике будівництво».

«Міст Патона держава забрала під «Велике будівництво», держава відповідальна за цей міст і від держави сьогодні залежать роботи й роботи з відновлення цього мосту. Зроблено в проєкті… ми зараз повинні представити, яким чином ми, кияни, зможемо і в які строки зможемо побачити ремонт моста чи побудову нового, там декілька різних варіантів розглядається й це відповідальність держави», - сказав Кличко.

Коментуючи цю інформацію, Дмитро Беспалов припустив, що йдеться про передачу функції замовника майбутньої реставрації від балансоутримувача до іншої організації, в цьому випадку - до держави.

«Я для себе трактую це наступним чином. Цей міст є настільки стратегічним важливим для держави , як і будь який міст через Дніпро, що держава вирішила забрати функції замовника від балансоутримувача, який не може вже багато років повести ремонт і до якого є великі питання щодо утримання цієї споруди, і провести реставрацію власними силами», - сказав експерт.

Він пояснив, що мова йде приблизно про півмільярда євро за такий міст і держава має акумулювати десь такі кошти і власне витратити їх. Беспалов при цьому уточнив, що навть не держава , а всі платники податків України мають профінансувати цей ремонт. Або держава має знайти донора , який буде готовий вкластися в обороноздатність нашої країни , а це потребує часу.

В якому стані мости Патону і Метро і чим був обурений Кличко

Суцільна корозія головних елементів, тріщини опор, руйнування бетону - такі критичні пошкодження мостів Патона та Метро виявив лише візуальний огляд, проведений минулого літа Комісією з перевірки стану мостових споруд, яку очолює віцепрем'єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков. Нагадаємо, що Комісія була створена на виконання рішення Ради національної безпеки та оборони від 23 червня 2023 року.

Роботу Державної комісії з перевірки мостових споруд прокоментував влітку мер Києва Віталій Кличко. За його словами, «центральна влада продовжує шукати приводи для маніпуляцій і дискредитації влади столиці».

Щодо мосту Патона, то з одного боку, як зазначає мер, місто цей міст регулярно обстежує, здійснює критично важливі ремонтні роботи, щоб підтримувати його в робочому стані. Водночас Кличко стверджує, що два роки тому місто передало цей міст в проєкт "Велике будівництво".

Щодо мосту Метро, то, за словами Кличка, уся річ у тому, що цей об'єкт має експериментальну конструкцію.

"Його конструкція за радянських часів була експериментальною, - таких мостів було всього кілька в СРСР. І на сьогодні залишився тільки в Києві. Перебудувати його коштує мінімум 500 млн євро. Це за оцінками європейських фахівців (ЄБРР), з якими ми до війни розробляли проєкт і були домовленості про фінансування масштабного проєкту", - зазначив він.

Нагадаємо, що у столиці нараховується 171 конструкція мостів і шляхопроводів, 75 таких споруд перебувають в аварійному або передаварійному стані, оскільки не ремонтувались десятиліттями.

Павло Коваль, генеральний директор української аграрної конфедерації, висловлює підтримку ідеї, що конфлікт на українсько-польському кордоні міг би бути вирішений на рівні МЗС. Чи можливо, що поляки намагалися дістатися рівня президентів, щоб їх почули? Докладніші деталі ви дізнаєтесь у нашому відео.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.