Експерт Дмитро Беспалов прокоментував заяву Віталя Кличко про те, що невдовзі планують розпочати ремонт мосту Метро, про строки його виконання, та про раціональність передачі функцій ремонту мосту Патона державі
У Києві в аварійному стані знаходяться два столичні позакласові мости – міст Патона та міст Метро. Про те, що міст Метро найближчим часом стане на ремонт заявив 29 лютого Віталій Кличко. А раніше стало відомо про те, що міст Патону буде ремонтувати держава. Цю інформацію прокоментував Інформатору експерт Дмитро Беспалов.
Віталій Кличко заявив, що ремонт мосту Метро розпочнеться найближчим часом. А орієнтовна тривалість ремонтних робіт складатиме один рік. Експерт Дмитро Беспалов припустив, що можливо київська влада має на увазі якійсь інший ремонт. Наприклад, поточний.
«Поточний ремонт - це замінити шар асфальту, закріпити чи перевірити елемент інженерного облаштування, тобто це такі речі, які треба робити с певною регулярністю. Тому вони можуть почати робити це хоч завтра. Але міст Метро такий об'єкт, який потребує кардинального ремонту або реставрації. Тому що він знаходиться не в працездатному стані. Там повністю треба міняти деякі конструкції. Тому, коли можуть такі роботи розпочатись, я не знаю. Але думаю, що не раніше, перш ніж буде забезпечена підготовка транспортної системи до повного або часткового виключення з експлуатації такого важливого об'єкту», - зауважив Беспалов.
Тобто, додав він, вся транспортна система має бути до цього готовою і не раніше, ніж буде акумульована певна суму грошей, яка на це потрібна.
«Я нагадаю, що будь який міст через Дніпро такого класу - це приблизно півмільйярди євро. Тобто в перспективі, протягом декількох років у нас має бути така сума, щоб профінансувати фактично створення цього мосту заново», - сказав Беспалий.
Він переконаний, що в будівництві функція часу дуже часто залежить від функції грошей. Якщо місто забезпечать надійне чи велике фінансування робіт підрядника, якщо пощастить з грунтами і з технологіями, які швидко зараз будуть обрані, то можливо можна вирішити цю проблему таким чином.
«Але я би сказав, що це не дуже сталий спосіб вирішення проблеми. І насправді навіть в цьому випадку я здивуюся , якщо це дійсно буде запущено влітку. Це буде казати про велике політичне значення цього ремонту», - сказав експерт.
Він додав, що скептично відноситься до того, що ремонт зроблять швидко.
«Тому що, на жаль, є вірогідність, що весною або влітку може статися ще якась подія в транспортній системі міста Києва, що відверне увагу від багатостраждальної Деміївки, переключить фінансові і організаційні ресурси на себе», - припустив Беспалов.
28 лютого в ефірі одного з київських телеканалів Віталій Кличко повідомив, що міст Патона – це тепер відповідальність держави. Його забрали під «Велике будівництво».
«Міст Патона держава забрала під «Велике будівництво», держава відповідальна за цей міст і від держави сьогодні залежать роботи й роботи з відновлення цього мосту. Зроблено в проєкті… ми зараз повинні представити, яким чином ми, кияни, зможемо і в які строки зможемо побачити ремонт моста чи побудову нового, там декілька різних варіантів розглядається й це відповідальність держави», - сказав Кличко.
Коментуючи цю інформацію, Дмитро Беспалов припустив, що йдеться про передачу функції замовника майбутньої реставрації від балансоутримувача до іншої організації, в цьому випадку - до держави.
«Я для себе трактую це наступним чином. Цей міст є настільки стратегічним важливим для держави , як і будь який міст через Дніпро, що держава вирішила забрати функції замовника від балансоутримувача, який не може вже багато років повести ремонт і до якого є великі питання щодо утримання цієї споруди, і провести реставрацію власними силами», - сказав експерт.
Він пояснив, що мова йде приблизно про півмільярда євро за такий міст і держава має акумулювати десь такі кошти і власне витратити їх. Беспалов при цьому уточнив, що навть не держава , а всі платники податків України мають профінансувати цей ремонт. Або держава має знайти донора , який буде готовий вкластися в обороноздатність нашої країни , а це потребує часу.
Суцільна корозія головних елементів, тріщини опор, руйнування бетону - такі критичні пошкодження мостів Патона та Метро виявив лише візуальний огляд, проведений минулого літа Комісією з перевірки стану мостових споруд, яку очолює віцепрем'єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков. Нагадаємо, що Комісія була створена на виконання рішення Ради національної безпеки та оборони від 23 червня 2023 року.
Роботу Державної комісії з перевірки мостових споруд прокоментував влітку мер Києва Віталій Кличко. За його словами, «центральна влада продовжує шукати приводи для маніпуляцій і дискредитації влади столиці».
Щодо мосту Патона, то з одного боку, як зазначає мер, місто цей міст регулярно обстежує, здійснює критично важливі ремонтні роботи, щоб підтримувати його в робочому стані. Водночас Кличко стверджує, що два роки тому місто передало цей міст в проєкт "Велике будівництво".
Щодо мосту Метро, то, за словами Кличка, уся річ у тому, що цей об'єкт має експериментальну конструкцію.
"Його конструкція за радянських часів була експериментальною, - таких мостів було всього кілька в СРСР. І на сьогодні залишився тільки в Києві. Перебудувати його коштує мінімум 500 млн євро. Це за оцінками європейських фахівців (ЄБРР), з якими ми до війни розробляли проєкт і були домовленості про фінансування масштабного проєкту", - зазначив він.
Нагадаємо, що у столиці нараховується 171 конструкція мостів і шляхопроводів, 75 таких споруд перебувають в аварійному або передаварійному стані, оскільки не ремонтувались десятиліттями.
Павло Коваль, генеральний директор української аграрної конфедерації, висловлює підтримку ідеї, що конфлікт на українсько-польському кордоні міг би бути вирішений на рівні МЗС. Чи можливо, що поляки намагалися дістатися рівня президентів, щоб їх почули? Докладніші деталі ви дізнаєтесь у нашому відео.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.