Грошоспалювальний завод: у Києві оголосили мільярдний тендер на капремонт шляхопроводу біля станції метро Чернігівська

У КМДА говорять про безбар’єрність і нові велодоріжки, а транспортні експерти застерігають: реконструкція не вирішить ключових проблем вузла й може обернутися трамвайним колапсом

ремонт шляхопровід тендер
Строк будівництва становить 15,5 місяців від старту робіт, які можуть розпочатися навесні 2026 року

Комунальна корпорація “Київавтодор” оголосила тендер на проведення капітального ремонту шляхопроводу біля станції метро “Чернігівська” - одного з найважливіших транспортних вузлів лівого берега. Йдеться про розв’язку на перетині вулиці Миропільської з Броварським проспектом і Святошинсько-Броварською лінією метро. “Втомлений” шляхопровід, введений в експлуатацію в 1967 році, планують реанімувати за 987 млн грн.

Про пошук підрядника для масштабного ремонту розв’язки біля станції метро “Чернігівська” повідомив Офіційний портал Києва. Зазначається, що шляхопровід, збудований у 1967 році, за понад півстоліття експлуатації накопичив суттєві дефекти. У КМДА пояснюють, що капремонт дозволить збільшити пропускну спроможність дороги, оновити комунікації та покращити умови руху для автомобілів і пішоходів.

За проєктом передбачено заміни конструкцій мостового полотна, ремонт прогонових будов і опор, оновлення освітлення, встановлення нових перильних і бар’єрних огорож, перевлаштування інженерних мереж. Також планується ремонт підходів до шляхопроводу з облаштуванням велодоріжок і благоустрій території після завершення робіт. Особливий акцент зроблено на безбар’єрності - з пониженням бордюрів і тактильною навігацією.

Згідно з даними ProZorro, очікувана вартість проєкту становить близько 1 млрд грн, а забезпечення виконання договору - понад 4,9 млн грн. Строк реалізації - до 15,5 місяців від дати старту робіт. Пропозиції від учасників прийматимуться до 18 листопада 2025 року.

Втомлений шляхопровід має довжину 46,8 м, ширину - 34,8 м і шість смуг руху. Готуватися до ремонту почали ще півтора року тому: у липні 2024-го Київавтодор замовляв розробку проєктно-кошторисної документації для цього ж об’єкта. Вартість її становила 15,6 млн грн, а завершити мали за 14 місяців. Тоді проєкт вже передбачав ремонт у складних міських умовах - поруч із житловими будинками та діючою станцією метро. Але йшлося про те, що повного закриття руху транспорту не передбачається, нині ж Київавтодор нічого про це не каже.

Саме на ймовірний транспортний колапс та безглузді величезні витрати ще до оголошення тендеру на капремонт звертали увагу транспортні експерти. У вересні 2025 року транспортний аналітик і співзасновник ГО “Пасажири Києва” В’ячеслав Скриль попереджав, що реалізація цього проєкту може перетворитися на “грошоспалювальний завод”.

“Вузол “Чернігівська” трешовий і для водіїв, і для громадського транспорту, і для пішоходів з велосипедистами. Розроблений проєкт лише робить гірше. Варто було б обмежитись заміною аварійних прогонів і відновленням опор, а не лізти у всю розв’язку з її необґрунтованим розширенням”, - зазначав він.

За його словами, без транспортного моделювання та належного обґрунтування “роздування” меж робіт призведе до зайвих витрат металу, бетону, техніки та коштів. Експерт тоді прогнозував, що замість 200–300 млн грн на заміну аварійних прогонів і ремонту опор місту доведеться витратити приблизно мільярд гривень. І, як виявилося, цей прогноз справдився. Вже після оголошення тендеру у “Пасажирах Києва” заявили, що побоювання підтвердилися не лише у фінансовій частині.

“Як ми і прогнозували, вартість капремонту складе близько мільярда гривень. Крім того, буде закрито рух трамваїв на 7–10 місяців, хоча нам на робочій групі при ДТІ КМДА розповідали, що повного перекриття не буде”,- повідомили активісти.

Таким чином, громадськість очікує, що ремонт створить великі транспортні незручності для мешканців Лівобережжя, адже “Чернігівська” це ключовий пересадковий вузол метро-трамвай-автобус. Щодо самого ремонту, якщо тендер завершиться без оскаржень, і договір укладуть до кінця року, активні будівельні роботи можуть розпочатися вже навесні 2026-го. Капремонт охопить не лише шляхопровід, а фактично всю транспортну розв’язку, що може змінити організацію руху на тривалий час.

Київавтодор запевняє, що оновлений об’єкт відповідатиме сучасним стандартам безпеки, довговічності та доступності. Водночас експерти наголошують: без комплексного переосмислення самої схеми вузла жоден капремонт не зробить шляхопровід біля станції “Чернігівська” більш комфортним.

Які ще споруди ремонтуватимуть у Києві, і як шляхопровід за пару діб перетворили на решето

Нагадаємо, ще у лютому 2025-го Інформатор писав про те, що у Києві готують до ремонту ще два великих шляхопроводи та надземний пішохідний перехід. Тендери, поки що на розробку проєктної документації для ремонту, на той момент вже оголосив "Київавтошляхміст". Сама лише робота архітекторів стане бюджету міста у 7,6 млн грн. Але йшлося про досить важливі для міста шляхопроводи. Нині їхній ремонт ще не почали.

Зате на столичному Подолі, як ми писали невдовзі, підрядники заходилися неймовірно швидко розбирати проблемний шляхопровід на вул. Новокостянтинівській. За тиждень від початку робіт споруду вже буквально не пізнати: лише за перший день від початку демонтажу балок робітники зняли 15 штук - могли б і більше, але вирішили трохи "пригальмувати".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити