У неформальних транспортних пабліках обговорюють нову проблему, з якою стикнулося КП "Київпастранс": воно ще не встигло зареєструвати усю техніку, отриману столицею від європейських міст-партненів, згідно з новим законом, що почав діяти ще у серпні 2025 року
У Києві після новорічних свят можуть зняти з рейсів автобуси, отримані містом у якості гуманітарної допомоги. Зокрема, йдеться про дефіцитну 18-метрову техніку. Таким є наслідок прийняття Верховною Радою закону у квітні 2025 року - про задоволення потреб населення у перевезеннях в умовах воєнного стану. Він забороняє експлуатацію техніки, що не має постійної реєстрації - а це якраз випадок із частиною європейського транспорту, що їздить Києвом.
Про тривожну ситуацію з можливим припиненням експлуатації гуманітарних автобусів у Києві повідомив неформальний паблік Київпастрансу "Управа КПТ" у Facebook. За його даними, певна частина автобусів, що прибули до Києва з європейських країн і нині працюють на міських маршрутах, має лише тимчасову реєстрацію. А відтак, місто змушене буде прибрати їх з маршрутів.
"Через це порушення Укртрансбезпека вже почала видавати приписи КП "Київпастранс". Якщо міська влада найближчим часом не оформить документи належним чином, існує ризик, що з нового року ці автобуси будуть змушені зняти з маршрутів", - зауважили в пабліку.
Закон, що регламентує використання громадами гуманітарного транспорту під час воєнного стану, вже набув чинності у серпні 2025 року. Станом на той-таки серпень Київ отримав від інших країн 132 автобуси у якості гумдопомоги - з них 32 передали іншим організаціям, а сотня залишилася на балансі КП "Київпастранс". З них комунальники випускали на маршрути близько 60 машин, решта ж, за даними видання Каштан, поки не використовувалася.
"Певний час були законодавчі проблеми з отриманням гуманітарної допомоги та її реєстрацією. Це питання фактично вирішилось лише цього року, коли змінилося законодавство. А тоді виникали затримки: чиновники не знали, що робити і як випускати ці автобуси на маршрути. У тому числі під тиском громадськості вдалося знайти якісь рішення", - цитувало видання Олександра Гречка, співзасновника ініціативи "Пасажири Києва".
У КМДА тоді пояснили відсутність техніки на маршрутах проведенням підготовчих робіт - технічних процедур з оформлення документів на отримані автобуси. У серпні вони ще не отримали техпаспорти й не були зареєстровані та поставлені на облік з видачею українських державних номерів.
"Частина автобусів не виїжджає на маршрути. Деякі стоять на транзитних номерах, точніше – взагалі не зареєстровані в Україні, тож досі з іноземними номерами зберігаються в автобусних парках. У деяких випадках просто бракує і політичної волі, і технічних можливостей, аби ці машини реально почали працювати", - коментував тоді питання Гречко.
Нагадаємо, днями Інфоматор писав про те, що загроза блекаутів змушує Київ готуватися до надзвичайних сценаріїв щодо роботи транспорту. У КП "Київпастранс" розраховують, що в разі знеструмлення основне навантаження візьмуть на себе автобуси. Водночас експерти сумніваються, що цей план зможе ефективно спрацювати у масштабах усього міста.
А у жовтні ми розповідали, що у Києві почали тестувати двоповерхові автобуси MAN, передані місту Берліном ще у 2023 році. Перший з них вирішили розконсервувати й випустити на маршрут №57 у тестовому режимі, аби перевірити, чи зможе такий формат транспорту працювати не лише як туристичний, а й як частина регулярної маршрутної мережі.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.