Експерти попереджають, що без метро й електротранспорту місто не зможе перевезти мільйони пасажирів, тож, єдиним реальним виходом стане зміна графіків роботи та обмеження поїздок
Загроза блекаутів змушує Київ готуватися до надзвичайних сценаріїв щодо роботи транспорту. У “Київпастрансі” розраховують, що в разі знеструмлення основне навантаження візьмуть на себе автобуси. Водночас експерти сумніваються, що цей план зможе ефективно спрацювати у масштабах усього міста.
Про це розробник транспортної моделі Києва Дмитро Беспалов розповів виданню “Факти”. За його словами, навіть зупинка одного виду транспорту може серйозно розбалансувати перевезення. А повне відключення метро створить для столиці критичну ситуацію.
Перший сценарій, який розглядає експерт, - зупинка метрополітену. У такому разі місту доведеться щодня перевезти близько одного мільйона пасажирів, які зазвичай користуються підземкою. Увесь цей потік автоматично перейде на наземний транспорт.
За словами Беспалова, це призведе до різкого зростання навантаження на автобусні маршрути. На окремих напрямках пасажиропотік може зрости з 20 тисяч до 100 тисяч людей на добу. Щоб впоратися з таким обсягом, кількість автобусів довелося б збільшувати у кілька разів.
Другий, ще складніший сценарій - одночасна зупинка метро, трамваїв і тролейбусів. У такому випадку до пасажирів метро додаються ще тисячі людей, які користуються іншим електротранспортом. Увесь цей масив людей знову ж таки потрібно буде перевозити лише автобусами та маршрутками.
Експерт наголошує, що фізично це майже неможливо. Там, де нині курсує 20 автобусів, знадобилося б запускати близько 100. При цьому інтервали руху мали б скоротитися з 5–10 хвилин до десятків секунд, чого міська інфраструктура не витримує.
Саме в цей момент проблема перестає бути окремо транспортною і стає системною. Метро в Києві виконує роль каркаса, навколо якого вибудувані маршрути наземного транспорту. Автобуси здебільшого підвозять пасажирів до станцій, а не замінюють метро на всю довжину поїздки.
Коли цей каркас зникає, пасажиропотоки накладаються один на один. Перестають працювати пересадки, зникають інтервали руху, а зупинки перевантажуються. У такій ситуації ламається логіка всієї системи перевезень, а не окремих маршрутів.
За словами Беспалова, у разі блекауту місту доведеться шукати способи не перевезти всіх, а зменшити кількість поїздок. Один із варіантів - суттєво змінити графіки роботи підприємств. Частина людей муситиме їздити дуже рано, частина - значно пізніше.
Ще один можливий сценарій - обмеження доступу до наземного транспорту. Експерт допускає, що доведеться діяти за моделлю ковідних обмежень і запроваджувати перепустки. Їх отримуватимуть працівники критичної інфраструктури.
Водночас значна частина містян буде змушена взагалі відмовитися від поїздок. Інакше транспортна система просто не витримає навантаження. Саме тому, за словами експерта, перевести 1–1,5 мільйона пасажирів з метро на наземний транспорт математично неможливо.
Як повідомляв Інформатор, до Києва днями прибудуть п'ять автобусів Solaris Urbino 12 з польського міста Краків. Їх знімають з маршрутів і передають українській столиці у якості гуманітарної допомоги на запит Віталія Кличка. Мета цього кроку - допомога Києву у подоланні транспортного дефіциту в умовах знеструмлень електричного транспорту.
Автобуси Solaris Urbino 12 польського виробництва Solaris Bus & Coach є короткою версією зчленованого 18-метрового Urbino 18. Це повністю низькопідлогова пасажирська машина з системою книлінгу, що понижує на зупинці рівень порога дверей до мінімуму 25-27 сантиметрів, тобто майже до канта тротуару. Також автобус обладнаний для перевезення людей в кріслах колісних, має висувний пандус та спеціальний майданчик для їх розміщення навпроти середніх дверей.
А ще, ми розповідали, що у Києві сталася пожежа на рухомому складі КП "Київпастранс". Трамвай спалахнув ввечері, коли більша половина міста була знеструмлена через російську атаку на енергетичну інфраструктуру, зокрема, Трипільську ТЕЦ напередодні. Чи пов'язана пожежа з подачею напруги на контактні дроти - невідомо, втім, на відео, що його відзняли випадкові перехожі, видно, як над трамваєм спалахує електрична дуга.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.