Небезпечна конюшина та розпили коштів: Кличко здав в експлуатацію Дегтярівський шляхопровід

Читать на русском

Міський голова прийняв роботу в підрядників, які майже рік будували розв'язку та, за даними журналістів, влаштували з ремонту непогану "годівничку" на сотні бюджетних мільйонів

Читать на русском
У Києві здано Дегтярівський шляхопровід
На фото, зробленому з дрона, видно, що кущі та клумби зроблено всередині чотирьох з'їздів-"листочків конюшини" (так правильно називається такий тип розв'язки). Фото: Facebook Віталія Кличка

Міський голова прийняв роботу в підрядників, які майже рік будували розв'язку та, за даними журналістів, влаштували з ремонту непогану "годівничку" на сотні бюджетних мільйонів

У середу, 22 травня 2024-го, Віталій Кличко відзвітував про відкриття Дегтярівського шляхопроводу після капремонту. Останніми відкрили заїзди та виїзди зі споруди, відтепер вона повністю готова до використання та функціональна. Втім, після завершення ремонту до мера виникло чимало зауважень і запитань: як щодо раціонального використання бюджетних коштів, так і, власне, щодо проєкту розв'язки. Деталі зібрав Інформатор.

Міст, який втомився

Капремонт шляхопроводу почали ще у червні 2023-го. Відтак, справилися трохи менше, ніж за рік: зважаючи на те, що міст "втомився", бо його не ремонтували капітально з моменту відкриття у 1963 році (міст простояв 60 років), потреба у роботах дійсно була.

"Мостовики розібрали всі конструкції споруди та замінили на нові з покращеними характеристиками. Фактично побудували новий шляхопровід. На ньому зберегли трамвайну лінію, яка проходить вздовж вулиці Дегтярівської. За сучасними технологіями влаштували відокремлене трамвайне полотно з посилених монолітних плит", - похизувався Віталій Кличко проробленою роботою.

Також міський голова додав: зробили споруду безбар'єрною - змонтували перильну огорожу, встановили антипаркувальні стовпчики. Ще й озеленення провели - на фото, зробленому з дрона, видно, що кущі та клумби зроблено всередині чотирьох з'їздів-"листочків конюшини" (так правильно називається такий тип розв'язки).

"Насправді розв'язка має шанс стати найкрасивішою в Києві. І найбезпечнішою: пішоходи та велосипедисти скрізь захищені від зіткнення та наїздів з боку автівок. Автівки фізично не мають змоги виїхати туди, куди їм виїжджати не дозволено", - хвалив шляхопровід інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин.

"Бюджетний розпил" перевірять депутати

Втім, до об'єкту все ж є питання. Перше - щодо раціонального використання коштів. Ще напочатку березня поліція та прокуратура Києва синхронно повідомили про початок кримінального провадження через ймовірне розкрадання бюджетів, виділених на капремонт. Слідчі встановили, що посадовці КК "Київавтодор" купували будматеріали за завищеною ціною. На висновки їх надихнуло розслідування журналістів з "Наших грошей": ті ще в лютому написали, що комунальники, м'яко кажучи, не вклалися у кошторис.

Так, поліуретанову смолу купували за ціною у 2841 грн/1 кг, тоді як у сусідній Польщі вона продається по 651-1119 грн/1 кг. Асфальт купували дорожче на 20% за ринкову ціну, а сталеву арматуру вдвічі дорожче. У самому "Київавтодорі" кивають на підрядника, ТОВ "Ростдорстрой" (Одеса): мовляв, вони подали найкращу цінову пропозицію, а ціна була "динамічною", себто, об'єкт може здорожчати згідно умов тендеру.

Але платити підрядникові будуть лише після експертизи Актів виконаних робіт. Зважаючи на те, що Кличко прийняв шляхопровід, і вже відзняв на ньому "селфі-відео", акти таки були підписані. Ймовірно, будівництво мосту і розв'язки таки будуть ґрунтовно перевіряти, принаймні, на це натякає один з головних опозиціонерів у Київраді, Андрій Вітренко.

"Людина, що виконує обов‘язки мера столиці відкрила розв'язку на Богатирській за 2 млрд грн, щоб комфортно і без тягнучок добиратися до свого заміського маєтку. Та ж сама людина прозвітувала про закінчення робіт на Дегтярівському шляхопроводі. Це той, що восени трохи втомився і ліг полежати. А у КК "Київавтодор" зникло 300 тис грн під час ремонту дороги. Це - новини останніх днів у Києві. Приділимо особливу увагу дорогам в столиці", - лаконічно зазначив Вітренко у дописі на Facebook.

Друге питання - власне до самої форми розв'язки, яка, нагадаємо, є традиційною "конюшиною". Як зазначила у Telegram депутатка Київради, в.о. ректора Національного авіаційного університету Ксенія Семенова, подібні розв'язки в межах міста більше не будують через їхню небезпеку. Вона посилається на статтю у Вікіпедії, де зазначається, що "конюшина" створює конфлікт "переплетення" у транспортних потоках при з'їзді з розв'язки на траси в усіх напрямках.

"На більшості доріг впроваджують нові проєкти розв'язок з менш вигнутими з'їздами, які не призводять до переплетень. Це ромбовидні розв'язки, напів-конюшини та одноточкові міські розв'язки під час з'єднання з магістральною дорогою у русі на перехресті, а також гібридні розв'язки з елементами "конюшини", коли треба з'єднати одну потужну автостраду з іншою, або жвавою магістраллю у вільному русі транспорту там, де ставити світлофори небажано", - пише англійська версія Вікіпедії.

В Кличка пробували "заговорити" проблему шляхопроводу, задіяли колишню ню-модель з Дніпра

Нагадаємо, Інформатор писав про спроби оточення Віталія Кличка заговорити проблему перерозходу коштів при відновленні Дегтярівського шляхопроводу. Задіяли навіть Анну Мінюкову, колишню ню-модель з Дніпра, що є інженеркою з питань мостів і транспортних тунелів (навчається на аспірантурі у Національному транспортному університеті).

А вперше після початку ремонту сам проїзд транспорту Дегтярвським шляхопроводом відкрили ще у грудні 2023-го. Ще тоді у ГО "Пасажири Києва" зробили власну оцінку споруди: кажуть, що особливої зручності для пішоходів не додалося.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.