Проєкту "Наші гроші" вдалося зазирнути до деталізованого кошторису будівництва - асфальт купували за найвищою ціною в Україні, а за арматуру переплатили вдвічі
Під час реконструкції Дегтярівського шляхопроводу у Києві були завищені ціни на будівельні матеріали. Так, компанія-підрядник купляла асфальт за найвищою ціною в Україні, за арматуру переплатила вдвічі, за спеціальну смолу - навіть у три рази дорожче, ніж вона коштує у сусідній Польщі. Власне, це - одна з причин, з яких реконструкція шляхопроводу коштувала бюджету міста майже 1 млрд грн. Про завищення цін на реконструкції відносно невеликого Дегтярівського шляхопроводу йдеться у розслідуванні проєкту "Наші гроші", опублікованому 28 лютого.
Так, журналістам вдалося отримати кошторис з відновлення мосту від комунального "Київавтодору". Загальна вартість робіт, нагадаємо, становила 920 млн грн. Йдеться про той самий міст, де у вересні впали конструкції під час монтажу балок. Через це, доречі, було затримано здачу об'єкту.
Замовник надав "Нашим грошам" відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта. Так, ТОВ "Ростдорстрой", що отримало підряд 1 червня 2023 року, витратило 155 млн грн на поліуретанову смолу, закупивши її за ціною 2,8 тис грн за кілограм (у Польщі вона коштує 651-1,1 тис грн за кг, тобто у 2,5 рази дешевше. Асфальтобетон типу "А" купували за ціною 7,2 тис грн/тонна, а інші регіони мали значно менші ціни - так, у Хмельницькій області цей продукт можна було б купити по 4,3 тис грн/тонна.
Гарячекатану арматурну сталь купували за ціною 63,4 тис грн/тонна. У той час, як у той же період Служба відновлення Миколаївщини замовляла таку сталь по 35,4 тис грн/тонна. А пісок купували за 585 грн/кубометр, хоча такий саме пісок у липні продавався по ціні у 435 грн/куб, тобто на 27% дешевше.
Видання зазначає, що бенефіціарами одеського "Ростдорстрою" через австрійську компанію "Юттема АУ ГмбХ" є Євген Коновалов і Юрій Шумахер – депутат Одеської міськради від партії "Довіряй ділам" мера Одеси Геннадія Труханова. Директором фірми є Олексій Андрюшин. Фірма зайняла третє місце у Топ-30 шляхових підрядників у 2022-2023 роках із сумою 8,54 млрд грн.
Нагадаємо, Інформатор розповідав про підсумки ремонту Дегтярівського мосту і його відкриття 20 грудня 2023-го. Міст на 1 метр вищий за свого "попередника", і є, фактично, новозбудованим об'єктом. На шляхопроводі зберегли трамвайну лінію, на якій повністю оновили рейки, посилили монолітні плити полотна. А також - облаштували велодоріжки і тротуари.
У підсумку, аварія під час спорудження мосту затримала будівельні роботи на 20 днів. Тоді на проїжджу частину впали свіжозмонтовані балки вже нової конструкції - підрядник усунув наслідки своїм коштом. А Інформатор публікував відео інциденту.
Сьогодні ми обговоримо інцидент, коли польські фермери напали на потяг і висипали українське зерно прямо на землю із самого вагона. Наш гість - адвокат Станіслав Ліфлянчик, розповість про аграрний бізнес у Польщі та корінь конфлікту між поляками та українцями. Приєднуйтеся, щоб почути коментар експерта.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.