Після багаточисленних скарг киян на надмірну активність евакуаторів у центрі столиці, інспектори нагадали, що затримання авто можливе лише у чітко визначених законом випадках
У Києві зростає напруга навколо роботи евакуаторів - водії звинувачують інспекторів у зловживаннях. Здебільшого йдеться про випадки, коли припарковане авто не створює перешкод для руху, але опиняється на штрафмайданчику. Тож, інспекція з паркування відповіла на закиди і навела повний перелік причин для тимчасового затримання транспорту.
Після хвилі обурення в соцмережах Департамент територіального контролю КМДА пояснив, коли інспектори мають право викликати евакуатор. У відомстві наголосили: йдеться про тимчасове затримання транспорту згідно зі статтею 265-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Це, мовляв, не довільне рішення, а захід безпеки, що застосовується виключно за наявності порушення, яке перешкоджає руху або створює небезпеку.
Після фіксації порушення на фото та відео, інспектор накладає штраф у розмірі 680 грн, а також оформлює рішення про евакуацію. В департаменті наголошують: евакуація не є альтернативою штрафу, тобто, вона не може застосовуватись самостійно або на розсуд виконавця. Згідно з роз’ясненням, автівку можуть тимчасово затримати в таких випадках:
На такий коментар інспекцію спонукали численні публічні звернення киян. Серед найрезонансніших - історія виконавчого директора ГО “Школа врядування” Павла Булгака, який заявив, що його автівку евакуювали з увімкненою аварійкою в центрі міста. За його словами, постанова містила лише факт порушення, але не містила рішення про евакуацію.
“Сплатити 680 гривень штрафу - не проблема. Але яким приватним фірмам я маю платити 1270 гривень за “послугу евакуації”?” - написав він у соцмережах.
На штрафмайданчику на Залізничному шосе він побачив чергу евакуаторів, які масово звозили автівки. За його словами, машини розвантажували так, що одна блокувала іншу. Серед нарікань також відсутність повідомлень про тимчасове затримання, відсутність акту огляду і неоформлене рішення про евакуацію.
Водночас деякі коментатори стали на бік інспекторів. Правознавець Віталій Жуковський зазначив, штраф у 680 грн є надто м’яким, аби стимулювати дотримання правил, а евакуація авта не є викраденням, адже у місті є й відповідні попереджувальні знаки. До речі, у відповідь на популярний у Києві водійський “сигнал попередження” - увімкнену аварійну сигналізацію - в інспекції нагадують: вона не звільняє від відповідальності. Якщо авто заважає руху, його буде евакуйовано незалежно від того, блимають вогні чи ні, і як швидко повернеться власник автівки.
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що кияни збирають підписи за узаконення "проблемних" парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників пропонують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це приноситиме місту чималі прибутки.
А ще, ми писали про цікаву схему: за нею, комунальний (себто, збудований для киян) паркінг Київського велотреку став "приватним клубом" для 30 авто. 75% місць тут зарезервовані на місяці вперед, а користуватися нею як укриттям теж можуть лише обрані.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.