Заброньовано назавжди: паркінг Київського велотреку став приватним клубом для 30 авто

Хоча підземна автостоянка на вулиці Липинського є комунальною, 75% місць тут зарезервовані на місяці вперед, а користуватися нею як укриттям теж можуть лише обрані

паркінг Київський велотрек укриття автомобілі
На думку транспрортних активістів, міська влада має скасувати продаж абонементів і перевести паркінг у погодинний режим, аби ним могли користуватися і "звичайні" люди

На табло паркінгу Київського велотреку, що показує наявність вільних місць, завжди світиться “0” - і байдуже, день чи ніч. Незважаючи на те, що стоянка є комунальною, тобто, збудованою на гроші киян, працює вона виключно “для своїх”. Доступ для “чужих” тут майже завжди заблоковано - щонайменше 30 місць із 40 “вічно зайняті” за абонементом.

Підземний паркінг під київським велотреком на вулиці Липинського, 15 - один із небагатьох у центрі столиці. Він вміщує лише 40 авто, однак більшість із них у постійному бронюванні. Як зʼясували у ГО “Пасажири Києва”, щомісяця тут продають близько 30 абонементів, вартістю 6,9 тис грн кожен. Власники таких “перепусток” мають пріоритет, і їхні місця фактично недоступні для решти водіїв.

Паркінг, нагадує співзасновник ГО “Пасажири Києва” Олександр Гречко у своєму блозі на LB, належить місту - це комунальний обʼєкт, закріплений за КП “Спортивний комплекс “Стар”. Втім, 75% простору зарезервовані для обмеженої групи автовласників, а решта місць, за його словами, імовірно використовується працівниками велотреку. В результаті, навіть при оплаті 50 гривень за годину, припаркуватись тут майже нереально - табло “0 вільних місць” світиться майже постійно.

Це має не лише побутові, а й економічні наслідки. За оцінками активістів, місячна виручка могла би сягати до 750 тисяч гривень, якби всі місця працювали за погодинною оплатою. Натомість через абонементи місто недоотримує близько пів мільйона щомісяця. І все це на комунальному об’єкті, побудованому за кошти платників податків.

“Та головніше за гроші є питання ефективності використання цього паркінгу для короткострокового перебування автівок, а не як постійної стоянки. Адже це не нормально, коли групка людей з 30-ма приватними авто блокує можливість зручно запаркуватись на 1-2-3 години для сотень людей, які щодня їдуть на реабілітацію на велотрек, в Інститут травматології чи просто по справах в центр столиці”, - зазначає Олександр Гречко.

При цьому доступ обмежено не лише для автомобілів - паркінг зачиняють під час повітряної тривоги, аби туди не ходили сторонні. А для того, аби остаточно захиститися від них, приміщення досі не внесене до переліку захисних споруд Києва і не позначене на мапі в “Києві Цифровому”. І це означає, що адміністрація не має зобовʼязання відчиняти його для мешканців під час загроз з неба.

Шевченківська РДА пояснює, що простір нібито небезпечний, мовляв, у разі прильоту можливе ураження уламками. Втім, це не заважає використовувати його щодня як звичайний паркінг. А значить, є всі підстави ставити питання: якщо приміщення придатне для десятків авто, чому непридатне для кількох десятків людей?

Комунальний статус об’єкта, високий попит на паркування в центрі, а також тривала війна - все це робить ситуацію довкола паркінгу велотреку неприйнятною. Як вважають у ГО “Пасажири Києва”, міська влада має скасувати продаж абонементів і перевести об’єкт у повністю погодинний режим. А паралельно привести до ладу статус приміщення як потенційного укриття для жителів району.

Паркувальні проблеми: дефіцит місць біля Центрального вокзалу вирішили за рахунок ринку у "Ямі"

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що замість занедбаного ринку у "Ямі" біля Центрального вокзалу облаштовують паркінг. Про демонтаж останніх контейнерів гуртового ринку, що існував просто під мостом на вул. Симона Петлюри (вздовж вулиці Вокзальної, що проходить під мостом) ми писали наприкінці травня 2025 року. Тепер там створюють паркомісця, аби вирішити проблему, що склалася біля вокзалу після зміни організації руху транспорту й організації там велодоріжок на місці колишньої парковки.

Також ми розповідали, що кияни просять у міської влади скасувати виділені смуги для громадського транспорту, що були запроваджені спеціально для руху підмінних автобусних та тролейбусних маршрутів після зупинки метро у грудні 2023 року. Причина прозаїчна: одразу після відкриття руху потягів відремонтованим тунелем, мешканці Київщини, що приїздять до столиці на роботу, почали лишати свої автівки просто у дворах будинків на Теремках. Тому місцеві й збирають голоси, аби перетворити виділені смуги на парковки обабіч дороги.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити