Будні евакуаторів: на штрафмайданчик у Києві привезли автівку з увімкненим двигуном

Водії-кияни скаржаться на паркувальних інспекторів, які перевищують повноваження, викликаючи евакуатори для транспортування на штрафмайданчик автівок, що не створюють перешкод для руху

Паркування евакуатори штрафмайданчик
Довга черга з десятків евакуаторів розтягнулася перед в'їздом на штрафмайданчик на Залізничному шосе. Фото: Facebook Павло Булгак

Водії-кияни скаржаться на паркувальних інспекторів, які перевищують повноваження, викликаючи евакуатори для транспортування на штрафмайданчик автівок, що не створюють перешкод для руху. Вивозять навіть машини з увімкненими двигунами. Проблему самі водії бачать у надприбутках, що їх отримують компанії, які "на підряді" в КМДА та надають послуги з перевезення автівок. Хоч, звісно, й культура паркування у Києві - окреме питання.

На штрафмайданчику автівки блокують одна одну

Один з випадків евакуації описує у Facebook Павло Булгак, виконавчий директор ГО "Школа врядування". Громадський діяч та журналіст каже, що його авто евакуювали днями з центру міста - він визнає, що запаркував його у не зовсім бездоганний спосіб. Але суттєвих перешкод автівка не створювала - відтак, підстав для її евакуації на штрафмайданчик не було.

"Але мою автівку абсолютно незаконно забрали на штрафмайданчик з увімкнутою аварійкою. Без питань, якщо порушив - випишіть штраф. Сплачу його у той же день. А яким приватним конторам я заплатив 1270 грн за т.зв. "послуги з евакуації"? - обурюється Булгак у дописі.

Машину вивезли на штрафмайданчик на Залізничному шосе. Штраф та "таксу" за вивезення авта можна сплатити оперативно у "Києві Цифровому, і за QR-кодом забрати машину без зайвої тяганини. Та щойно Павло Булгак приїхав туди - побачив чергу з евакуаторів приватних компаній, вщент набитих автівками. Їх, стверджує водій, розвантажують на парковці таким чином, що одна блокує виїзд іншій.

"Мій колега по нещастю опинився в такій пастці. Моє авто заблокувало його. Добре, що я одразу приїхав, а якби ні? Його авто, до речі, вкрали з розміченої стоянки біля спортзалу. Буде оскаржувати, а у мене, як і у багатьох, на це немає ні часу, ні нервів", - каже Павло.

Евакуювали авто з увімкненим двигуном

Та найцікавіше було потім. Поліцейський, що саме чергував на штрафмайданчику, "потішив" його кумедною історією з життя: днями на евакуаторі привезли авто... з увімкненим двигуном. Усе це, вважає Булгак, є наслідком наявності перекосів у системі: в інспекторів, що мали б виписувати штраф, а вивезення авто замовляти лише у випадку, якщо воно заважає іншим учасникам дорожнього руху, стоїть завдання одразу підняти авто на евакуатор - хоча можна було б покарати водія просто штрафом.

"Працює конвеєр, авто забирається за 5 хвилин. В постанові описується фактичне порушення і накладається штраф, ок наче все по закону. Але жодного слова про ухвалене рішення інспектором щодо евакуації... евакуація відбувається поза постановою", - стверджує водій.

У коментарях під дописом кияни-водії почали ділитися власними історіями про вивезення автівок. В більшості у постановах санкція у вигляді евакуації прописана не була. Також в декого не було повідомлень про тимчасове затримання та актів огляду, як цього вимагає порядок евакуації (тобто, факт прийняття рішення інспектором має бути чітко задокументований).

"У всьому цивілізованому світі це регулюється штрафами. Займається цим поліція. Евакуатор - лише в разі аварії, або перешкоджанні руху. В нас це налагоджена схема поборів і недопущення направлення коштів до бюджету. Все - в приватну кишеню", - пише у коментарі до допису Булгака Валерій Чалий, голова правління Українського кризового медіа-центру, Надзвичайний та Повноважний Посол у США в 2015-2019 роках.

"Свідки всемогутньої аварійки"

Є й інша точка зору: не треба порушувати, щоб паркувальний інспектор не викликав евакуатор. Так, правознавець Віталій Жуковський вважає евакуацію автівок справедливою мірою "покарання" для водія-паркуна. Каже, що такий захід не є "викраденням", адже у місті є й відповідні попереджувальні знаки.

"Сума штрафу смішна і не стимулює до дотримання ПДР. Буде дотримання ПДР - не буде евакуації. Якщо що, моє авто теж евакуйовували", - зауважує правознавець, наполягаючи: саме рішення про евакуацію приймає інспектор, тобто, працівник КМДА, а підрядники-евакуатори лише транспортують автівки.

Інші коментатори дорікнули водієві, що він залишив машину з блимаючою аварійною сигналізацією. Це - відомий у Києві (та Україні загалом) код, що означає "пішов на кілька хвилин, скоро повернуся". І таких водіїв у столиці іноді кличуть "свідками всемогутньої аварійки": закону такий код, звісно, не відповідає, і якщо авто перешкоджає руху, - має бути евакуйоване.

Кияни збирають підписи за платне паркування під житловими будинками

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що кияни збирають підписи за узаконення "проблемних" парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: місця для паркування транспортних засобів мають бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників пропонують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), і обіцяють, що це приноситиме місту чималі прибутки.

А ще, ми писали про цікаву схему: за нею, комунальний (себто, збудований для киян) паркінг Київського велотреку став "приватним клубом" для 30 авто. 75% місць тут зарезервовані на місяці вперед, а користуватися нею як укриттям теж можуть лише обрані.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити