Міст метро в Києві не можна просто відновити за сучасними технологіями: у чому особливість ремонту і як він триватиме, пояснив експерт

Читать на русском

Навколо метромосту у Києві можуть встановити такі саме підтримуючі конструкції, які раніше підтримували Подільсько-Воскресенський міст під час його будівництва

Читать на русском
Ремонт мосту метро у Києві
Головною проблемою є стик арок мосту (зліва), де знаходиться т.зв. вантова арматура, яку й треба замінити

Навколо метромосту у Києві можуть встановити такі саме підтримуючі конструкції, які раніше підтримували Подільсько-Воскресенський міст під час його будівництва

Стан мосту метро у Києві аварійний, і про це давно відомо як міській, так і державній владам. Втім, сам об'єкт дуже великий, і на його відновлення знадобляться чималі кошти. А одним із головних питань є охоронний статус пам'ятки місцевого значення: через це заборонено змінювати зовнішній вигляд моста із застосуванням сучасних технологій.

Як розповідає інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, про аварійність метромосту відомо вже кілька років. Міст наразі знаходиться на балансі комунальної корпорації "Київавтодор" і є надвеликим об'єктом (він відноситься до т.зв. "позакласних мостів"), відновлення якого могло б коштувати бюджету міста чималої суми (за даними, які публікував Інформатор, мова про півмільярди євро). Втім, за словами Авдокушина, рішення цієї проблеми наразі віднайдено: головним замовником його ремонту призначено Державне агентство з відновлення та розвитку інфраструктури (колишній "Укравтодор"), хоча міст і не буде передаватися на його баланс, а залишиться у власності міста. Подібна схема вже була реалізована в Україні, коли була необхідність добудувати або відремонтувати дороговартісні об'єкти, що мають значення в межах держави.

Втім, головна проблема у будівельників не лише в обсягах фінансування. Річ у тому, каже інфраструктурний оглядач, що метроміст має унікальну конструкцію, через що йому було надано статус пам'ятки місцевого значення та охоронний статус. А відтак, відновлювати його можна лише в тому самому вигляді, яким він був раніше.

"Просто за новітніми технологіями відновлювати не можна, змінювати зовнішній вигляд - також. Відтак, вже почали розробляти проєкт тимчасових заходів: буде влаштована підпірна система, що буде його тримати. Можливо, це буде схожим на конструкцію під Подільсько-Воскресенським мостовим переходом (під його частиною, що будувалася над руслом Дніпра), тобто, потужні труби будуть забиватися в ґрунт в руслі (Дніпра - Ред.), і вони підпиратимуть усю цю конструкцію", - зазначає Авдокушин. При цьому конструкції розраховуються таким чином, щоб зберегти судноплавство Дніпром у цьому місці.

За словами фахівця, малоймовірно, що сам міст найближчим часом перекриватимуть надовго. Ймовірно, що перекриття будуть, але для нетривалих робіт. Він вважає, що дійсно аварійного стану, небезпечного для цілісності конструкцій мосту, наразі немає, а відтак, спеціалісти мають вдосталь часу для проведення робіт. За останньою інформацією, яку буквально цими днями оглядач отримав від конструктора Державного проєктного інституту "Укрдіпробудміст", які займаються розробкою цього проєкту, зараз проєкт підтримуючих конструкцій та першочергових протиаварійних заходів вже проходить експертизу, після чого буде оголошено тендер на виконання робіт. Ну, а на їх проведення відведено до двох років. При цьому про проєктування власне відновлювальних робіт ще не йдеться: воно розпочнеться пізніше. Поки інженери шукають оптимальні рішення для цього.

Також Авдокушин зазначив, що, зі слів проєктувальників, підпирати планують лише основну споруду мосту. Стан другого ярусу (власне, естакада метро) на сьогодні побоювань не викликає.

"Міст має дуже незвичну будову: "прогонів" у звичному сенсі в ньому немає, а його арки насправді є опорами, які мають розгалуження у вигляді напіварок. Таким чином, напіварки однієї опори напряму стикуються з такою самою конструкцією сусідньої. Між собою вони були зв'язані спеціальною вантовою арматурою, або сталевими канатами. От ці канати якраз перебувають у дуже поганому стані - і зараз вирішується, як їх замінити, щоб не порушити охоронного статусу мосту", - повідомив Павло Авдокушин.

Будували "українським методом"

Зазначимо, що міст метро, відкритий 1965 року, є першим двоярусним мостом в Україні. Споруда унікальна з двох причин: по-перше, над основним полотном автодороги змонтовано ще й естакаду для метро: так би мовити, "міст на мосту". По-друге, було застосовано унікальний спосіб будівництва з готових блоків: 80-тонні елементи споруди монтувалися без помостів, і сьогодні такий спосіб монтажу за кордоном фахівці називають саме "українським методом".

Метроміст було зведено майже на тому самому місці, де на початку ХХ століття у Києві знаходився Миколаївський ланцюговий міст (він простояв майже 70 років, з 1853-го). Метроміст має у довжину 700 метрів, з'єднує правобережну частину міста з Венеціанським островом ("Гідропарк"). Проте з 1965 року метроміст жодного разу не було капітально відремонтовано, і він, образно кажучи, "втомився".

Стан естакади метро на мосту задовільний - директор метрополітену

Нагадаємо, що у нещодавньому інтерв'ю директор КП "Київський метрополітен" Віктор Брагінський розповідав, що стан мосту метро у столиці є задовільним. За його словами, ті елементи естакади, за які відповідає КП, "цілком працездатні", а відтак, зупиняти "червону" гілку метро, що проходить шляхопроводом, наразі потреби немає.

Наприкінці ж минулого року спалахнув скандал після того, як депутат Київради, очільник Постійної комісії з питань бюджету Андрій Вітренко зробив заяву про можливість закриття мосту. У КМДА навіть зробили спеціальну заяву, спростувавши слова депутата. Згідно з повідомленням адміністрації міста, роботи з підсилення опор мосту не вплинуть на роботу метрополітену. Відтак, "червону" лінію метро закривати не планують, зазначили у КМДА.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.