Кличко запустив ще один варшавський потяг у метро - що не так із червоно-білими вагонами

Міський голова Києва проїхався у вагоні, похвалив його за комфорт і похвалився, що ремонтники підземки формують вже четвертий потяг, втім, питання про доцільність перевезення червоно-білих вагонів до України все одно залишається актуальним через високу вартість логістики й ремонту

Віталій Кличко Київський метрополітен
Міський голова проїхався у червоно-білому вагоні й похвалив його за комфорт

У четвер, 3 жовтня 2024 року КП "Київський метрополітен" випустив на маршрут вже третій червоно-білий потяг з тих, що столиця отримала в якості гуманітарної допомоги від міста Варшава. Як і у квітні, під час аналогічного заходу, Віталій Кличко проїхався у вагоні, похвалив його за комфорт - і похвалився, що ремонтники підземки формують вже четвертий потяг. Але питання про доцільність перевезення червоно-білих вагонів все одно залишається актуальним, через їхній стан та ціну доставки з Варшави.

Про вже третій потяг, сформований з вагонів, що передала Києву Варшава, міський голова Віталій Кличко повідомив у Telegram-каналі. Він зазначив, що й сам особисто проїхався в одному з вагонів, і визнав, що той був "гарним та комфортабельним". Також очільник КМДА нагадав, що перший такий поїзд виїхав на маршрут в листопаді 2023-го, другий - вже у квітні 2024-го, і обидва курсують справно.

"Загалом 2023-го в якості благодійної допомоги столиця Польщі передала Києву 60 вагонів метро. Фахівці КП "Київський метрополітен" здійснюють необхідні експертизи вагонів. І частину використовують як технічних донорів для капремонтів вагонів київської підземки. А частину - адаптують і додають до рухомого складу столичного метро", - зазначив Кличко у дописі.

Також, за його словами, вже тривають роботи над формуванням четвертого потягу. А загалом метрополітенівцям вдалося з 60 вагонів адаптувати 16. Роботи продовжаться, зазначив міський голова, і додав, що велика кількість вагонів з тих, що передала Польща, у хорошому технічному стані.

Скільки коштувало перевезення до Києва

Втім, у матеріалі "Дарені коні: скільки Київ заплатив за те, щоб Кличко покатався у червоному вагоні метро" Інформатор у деталях розписав особливості нових вагонів та кошти, які витратило місто на їхню доставку й адаптацію. Нам вдалося знайти тендер, що оголошував КП "Київський метрополітен" ще у вересні 2023 року на "транспортно-експедиційні послуги з організації міжнародного перевезення вантажу автотранспортом". У технічній документації йшлося саме про доставляння вагонів метро до Києва.

Спецоперація з їх доставки з Варшави у Київ, яку провело ТОВ "Порто Трейд", стала міському бюджету у 75,8 млн грн. А це, зазначимо, - лише третина від усього рухомого складу, що було доставлено до Києва. Відтак, остаточна сума за транспортні послуги могла скласти близько 200 млн грн.

Друге питання - відновлення вагонів. Низка пабліків писала про "різні умови експлуатації рухомого складу" у Києві та Варшаві, вказуючи на зношеність рухомого складу. І це ж зазначали офіційно у самому метрополітені - лише обережніше: "Попри те, що рухомий склад однієї серії, є багато розбіжностей".

Дефіцитні візки та загальний кошторис

Транспортні пабліки підмічали також технічну деталь, про яку відомо лише фахівцям із залізничної сфери: ширина колій у метро Варшави складає 1435 мм. А у Київській підземці вона ширша - 1520 мм, так само як і на звичайній залізниці. Доречі, саме тому вагони везли автовозами, а не переганяли залізницею: різна ширина колій вимагає різних візків, на яких їхатимуть вагони.

А саме візки є одним із найбільш дорогих та зношуваних елементів, що є у вагоні. Закупівля їх для 60 вагонів одразу коштувала б ще сотень мільйонів гривень - ймовірно, тому у повідомленні від серпня 2023 року, розповідаючи про отримання чергової партії польських вагонів, у КП "Київський метрополітен" запопадливо повідомили: фахівці підприємства "вивчають отримані раніше вагони".

У підсумку, ми підрахували, що вагони коштували бюджету Києва не менше за третину мільярда гривень, або 7,8 млн євро за нинішнім курсом. А вартість одного новенького вагону метро, за словами колишньої очільниці прес-служби КП "Київський метрополітен" Наталки Макогон, становить 1-1,3 млн євро залежно від комплектації. Тобто отримавши 60 вагонів з Польщі та запустивши частину з них, Київ одночасно витратив еквівалент вартості семи, або й восьми нових вагонів.

Метро шукає нових машиністів та навчає співробітників надавати домедичну допомогу

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що КП "Київський метрополітен" навчає своїх працівників надавати домедичну допомогу. Скільки саме співробітників підземки опанує цінні навички, наразі невідомо, але тренінги вже стартували, й невдовзі пасажири метро будуть у ще більшій безпеці. Згідно з даними, що зазначені у тендерній документації, на це витратять до 40 тис. грн власних коштів підприємства.

А ще раніше ми розповідали, що КП "Київський метрополітен" оголосило набір до технічної школи підприємства на курси машиністів і машиністок електропоїзда. Підготовка триває 26–28 тижнів. Під час навчання слухачі отримують стипендію (заробітну плату): орієнтовно 8000–8500 гривень на місяць.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube