Кличко звільнив головного транспортника Києва Руслана Кандибора за угодою сторін

Після двох петицій, низки скандалів у сфері транспортної інфраструктури, підозри та нічного домашнього арешту міський голова нарешті прийняв кадрове рішення, якого від нього давно вимагали кияни

звільнення Віталій Кличко транспорт Руслан Кандибор
Міський голова вже двічі рятував очільника Дептрансу Кандибора, втім, на цей раз захист з його боку, здається, "не на часі"

Крісло під директором Департаменту транспортної інфораструктури Русланом Кандибором хиталося близько двох років. Втім, його лояльність та здатність до “командної роботи” всередині КМДА забезпечували захист з боку міського голови, незважаючи на накопичення транспортних проблем у столиці. Кличко двічі ігнорував вимоги звільнити підлеглого, попри зростаючу критику, втім, нинішня ситуація, схоже, не залишила йому вибору - рішення про звільнення Кандибора оформлене офіційно - без галасу й “за угодою сторін”.

З посади директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор буде звільнений з 10 вересня 2025 року. Відповідне розпорядження №730 міський голова Києва Віталій Кличко підписав ще 4 вересня, вказавши у документі підставу “за угодою сторін”. Про це повідомило агентство “Інтерфакс-Україна”, у розпорядженні якого є копія документу.

Цьому рішенню передували кілька гучних епізодів. У липні 2025 року Руслану Кандибору вручили підозру за службову недбалість, яка спричинила тяжкі наслідки. За версією слідства, чиновник допустив несвоєчасне реагування на аварійну ситуацію в тунелі метро між станціями “Либідська” та “Теремки”. У тріщинах тунельної конструкції почала просочуватись вода з піском, що призвело до масштабного підтоплення та зупинки роботи шести станцій синьої гілки - від “Деміївської” до “Теремків”.

Через аварію, що сталася 8 грудня 2023 року, довелося повністю перебудовувати пошкоджену ділянку тунелю, а ремонт коштував міському бюджету 370 млн грн. Пасажирське сполучення на цій лінії відновили лише через девʼять місяців. І, за даними прокуратури, внаслідок закриття станцій було недоотримано прибутки від перевезення пасажирів плюс довелося організовувати дублюючі маршрути наземного транспорту - все це обійшлося бюджету столиці в 164 млн грн.

Справу розслідують за частиною 2 статті 367 КК України, що передбачає від 2 до 5 років позбавлення волі. 18 липня суд обрав Кандибору запобіжний захід - два місяці нічного домашнього арешту та тимчасове відсторонення від посадових обов’язків. Прокуратур планувала оскаржувати це рішення, наполягаючи на цілодобовому арешті з носінням електронного браслета.

Сам Кандибор і підпорядкований йому Дептранс весь цей час заперечують свою провину і покладають відповідальність на проєктантів і будівельників тунелю. У відомстві посилаються на офіційну інженерну експертизу, яка вказала на будівельні помилки, що призвели до проникнення ґрунтових вод. Також чиновники стверджують, що після аварії діяли оперативно - перекрили рух, запустили дублюючі маршрути та розпочали відновлення.

Цікаво, що звільнення Кандибора відбулося рівно через рік після того, як друга за ліком петиція киян із вимогою його відставки зібрала необхідні 6 тисяч підписів. Автори документа згадували не лише аварію у метро, а й обвал тротуару на Повітрофлотському шляхопроводі, постійні затори, підтоплення та скорочення випуску муніципального транспорту. Попередня петиція у 2023-му також набрала достатньо голосів, але й тоді Кличко став на захист свого підлеглого, втім, нинішня ситуація підтримки вже не передбачає.

У КМДА вважають, що в аварії в тунелі метрр винні злочинні попередники

Як повідомляв Інформатор, після вручення підозри одному із заступників директора Департаменту транспортної інфраструктури - Валентину Кульбако у Дептрансі наголосили, що це ще не доказ вини. Кажуть, заступник Кандибора співпрацює зі слідством і наполягає на неупередженому розслідуванні. А сам Дептранс наполягає на тому, що й завжди - в аварії винні не ті, хто мав дбати про стан тунелів і станцій, а ті, хто невдало напроєктували та погано набудували.Втім, затоплення тунелю між “Деміївською” та “Либідською” продовжує спричиняти кримінальні наслідки: Кульбако вже п’ятий підозрюваний, включаючи колишнього очільника столичної підземки - втікача Брагінського.

Нагадаємо, рух поїздів у Києві через аварію у тунелі та велику кількість води між рейками на станціях синьої лінії зупинили 8 грудня 2023 року. Тоді кияни ще не здогадувалися, що наступні 9 місяців їм доведеться провести у постійних заторах, а міська влада спробує перекласти відповідальність на "злощасних попередників" - тобто, проєктувальників та будівельників, що зводили тунелі й станції підземки.

А на початку вересня 2024 року новою ділянкою тунеля між станціями Либідською та Деміївською вже запустили тестові поїзди. Перевіряли сигналізацію, систему безпеки руху поїздів, зв'язок і проводили обкатку потягів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити