Спроби мешканців окремих ЖК та цілих мікрорайонів закрити свої домівки від чужинців ведуть до сегрегації міста і створення окремих "елітних" районів та "фавел" для простих мешканців, втім, урбаністи вважають цей сценарій утопічним
Мешканці мікрорайону Воздвиженка на Подолі звернулися до міської влади з петицією, у якій попросили закрити декілька вулиць, що, власне, й складають їхній мікрорайон, для чужих автівок. Ідея є доволі небезпечною: вона може бути одним зі свідчень сегрегації Києва, тобто початку поділу на "преміальні" райони та "фавели" для звичайних киян. Втім, навіть у елітних ЖК спокою немає, стверджують урбаністи - через певний час кияни самі дійдуть до того, що місто має бути однорідним і з єдиними правилами для усіх.
Петиція про заборону руху транспортних засобів мікрорайоном Воздвиженка у межах вулиць Воздвиженської, Кожум'яцької та Гончарної "для усіх, окрім місцевих мешканців та орендарів" з'явилася на сайті КМДА ще 27 лютого. Її створила киянка Дар'я Гапій, і за трохи більше, ніж тиждень, петиція набрала 350 підписів (відтак, чи "дотягне" вона до 6 тисяч, необхідніх для її розгляду, незрозуміло).
"Обмеження руху транспортних засобів на зазначених вулицях необхідне для створення безбар’єрного проходу пішоходів під час здійснення прогулянок в межах археологічної охоронної зони. Крім того, геометричні параметри проїзної частини вказаних вулиць не дозволяють забезпечити вільний рух транспортних засобів, комфорт та безпеку усіх учасників дорожнього руху", - аргументує авторка петиції.
Ще однією причиною, з якої місцеві просять перекрити доступ транспорту до кварталів, є покращення умов проїзду для технічного транспорту - карет "швидкої", пожежно-рятувальної техніки тощо. А контроль заїзду/виїзду у відозві пропонується передати ОСН "Вуличний комітет Воздвиженка".
Дійсно, територія Воздвиженки входить до численних туристичних маршрутів "Стародавній Київ", тут знаходяться споруди церкви "Здвиження Чесного Хреста Господнього "На Кожум'яках", будинок, у якому народився Михайло Булгаков, кінець кінцем, на Гончарну вулицю спускаються сходи пішохідного маршруту з Пейзажної алеї (саме там, нагадаємо, хочуть будувати Академію гончарного мистецтва, яка викликає багато питань).
Але є більш широке питання доступності міста для самих киян. Так, транспортні засоби і хаотичне паркування є справжньою проблемою - але для усього міста, а не лише Воздвиженки. А виокремлення мікрорайону, нагадаємо, на 95% зведеного з кінця дев'яностих по середину "нульових" (наразі Воздвиженка є, де-факто, елітним житловим мікрорайоном на Подолі) може стати початком сегрегації міста, коли елітні ЖК та цілі мікрорайони захочуть закрити свою територію від відвідувачів - саме так трапилося з ЖК "Паркові озера" на Оболоні.
"Кожен ЖК мріє про те, щоб огородити довкола себе побільше території, але це може, навпаки, призвести до зростання конфліктних ситуацій. Класичним прикладом тут є ЖК "Комфорт-Таун": це - комплекс з найбільшою кількістю квартирних крадіжок, а через надвелику запаркованість (вночі вулички під ЖК перетворюються на суцільний паркінг) він є абсолютно некомфортним для користувачів автівок. До того ж, нещодавно хтось знову почав їх "обносити", - розповідає Інформатору київський урбаніст Віталій Селик.
Відтак, замість заборони проїзду автівок дорогами загального користування (проходу пішоходів тощо) логічніше було б вимагати вирішення проблеми зі створення у достатній кількості парковок на Воздвиженці. На думку Селика, спроби "сегрегації" з закриттям територій від відвідування, транспорту тощо з метою підвищення безпеки не буде ефективним механізмом. Це, радше, призведе до погіршення інфраструктури - бізнес піде з "закритих" ЖК та мікрорайонів через природнє зменшення попиту.
"Кіоски та кав'ярні почнуть втрачати клієнтів через паркани, значить, у закритому ЖК комфорту буде менше. Відповідно, мешканці самі дійдуть до того, що місто повинно бути відкритим", - каже Віталій Селик.
Нагадаємо, у лютому набрала голоси петиція про дозвіл на перевезення собак у метро Києва. Профільний комітет Київради підтримав відозву, відтак, її має реалізовувати Департамент транспортної інфраструктури КМДА. Проте у метро почали затягувати процес, наполягаючи на проведенні консультацій та отриманні експертних/фахових висновків.
Також у лютому кияни написали петицію із вимогою забезпечити публічний контроль за виконанням приписів інспекторів з благоустрою. Робочий механізм бачать у публікації документів на відповідному веб-порталі із переліком усіх подробиць щодо припису. Такий інструмент, вважають активісти, допоможе киянам контролювати виконання законних вимог чиновниками - адже строки часто порушуються, а ті ж демонтажі МАФів - тривають роками.
В мережі активно обговорюється можливість появи "Вугледарського котла". Цікаво, що зазвичай про подібні ситуації говорили після їх виникнення, коли вже нічого не можна було змінити. Але чи можливий зараз такий ризик на найбільш небезпечних напрямках фронту? Про це розповість політолог Андрій Золотарьов. Приєднуйтесь до обговорення.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.