Чоловік оформлював замовлення у додатку, але замість доставки посилки до столиці, парфуми отримали у Черкаській області
Ввечері 1 січня 2023 року чоловік замовив у мобільному додатку MakeUp парфуми KIRKE TIZIANA TERENZI за 3 тис. 540 грн. Для чого покупець заповнив усі необхідні реквізити, які вимагав застосунок. А саме - вказав адресу доставки, отримувача, номер телефону та натиснув замовити.
Після оплати того ж дня чоловік помітив, що з невідомих йому причин оформлення відбулося на іншу адресу, куди він робив замовлення приблизно рік тому. Покупець одразу зателефонував на гарячу лінію MakeUp. Однак він телефонував у неробочий час, тому вирішив написати листа через мобільний додаток, де вказав вірну адресу доставки.
Наступного дня, 2 січня, він помітив, що адресу доставки не змінили. Тоді чоловік вдруге з мобільного додатку написав листа і знов вказав вірну адресу. Перевірити свою пошту він не міг і пояснював це тим, що у новорічну ніч був поза межами Києва.
З магазину йому передзвонили вранці 3 січня. Він розповів про неправильну адресу доставки, на що йому запропонували або скасувати замовлення і зробити нове, або переадресувати відправлення.
«Оператор повідомив, що відправлення знаходиться в місті Умань на проміжній адресі сортувального центру транспортної компанії», - йдеться у матеріалах справи на сайті судового реєстру.
Чоловік вирішив обрати переадресацію посилки за новою адресою до поштомата у будинку на проспекті Соборності в Києві. На цьому б історія і закінчилася, але парфуми все одно поїхали не туди, куди треба.
Після чергової спроби перевірити статус замовлення в додатку чоловік дізнався, що його парфуми доставили у Черкаську область, а не у Київ. Він вчергове зателефонував на гарячу лінію й оператор пообіцяла розв'язати проблему та перетелефонувати. Але щось пішло не так.
«9 січня 2023 року (покупець) зателефонував на гарячу лінію, де оператор повідомив, що відправлення отримано особою, яка була вказана в первісному замовленні. Вина в діях співробітників «МЕЙКАП ТРЕЙДІНГ» відсутня, оскільки (чоловік) самостійно формував замовлення», - виявилося, що всі намагання змінити адресу доставки були марними.
В компанії запропонували залагодити непорозуміння та запропонували подарунковий сертифікат на 600 грн та безкоштовний рекламний набір косметики. З часом пропозиція MakeUp змінилася на сертифікат на 1500 грн без безкоштовного набору. Але від цих компенсацій чоловік відмовився.
«Пропозиція (чоловіка) надати подарунковий сертифікат в розмірі витраченої суми 3500 грн була відхилена менеджером «МЕЙКАП ТРЕЙДІНГ», - так стало зрозуміло, що сторони згоди не дійшли.
Виявилося, що на «помилкову» адресу чоловік лише раз робив замовлення на прохання своїх друзів. Він запевняв, що під час нової покупки не обирав адресу з адресної книги, а вводив її вручну у відповідних полях додатка, де прописав своє ім`я і свою адресу. А причиною невірно вказаного маршруту нібито був збій програмного забезпечення «МЕЙКАП ТРЕЙДІНГ».
«Це був подарунок дружині на новорічні свята, який вона вчасно не отримала, що поставило його у дуже незручне становище та заподіяло моральні і душевні страждання», - тому чоловік вирішив звернутися до суду.
Киянин просив розірвати договір на покупку парфумів т стягнути з компанії «Мейкап Трейдінг» 10 тис. 540 грн компенсації. На це сайт з продажу косметики пояснив, що чоловік не відповів на лист, коли його замовлення ще не передали перевізнику. А надалі щось змінювати було вже запізно.
Суддя Оболонського районного суду Києва Андрій Шевчук встановив, що MakeUp не відповідає за достовірність даних, які вказують покупці при реєстрації на їх сайті. До того ж адреса в Черкаській області була збережена в адресній книзі та чоловік вказав, що йому можна не телефонувати для підтвердження замовлення.
«(Покупець) несе відповідальність за достовірність зазначеної під час реєстрації на вебсайті та оформлення замовлення інформації. Якщо користувач мобільного додатку не обере одну з форм, запропонованих програмним забезпеченням в одному з обов`язкових полів, то програмне забезпечення мобільного додатку автоматично обирає адресу доставки та отримувача, які вже були збережені в кабінеті користувача мобільного додатку», - зауважив суддя.
При цьому, оформлення замовлення відбувається не одразу, а застосунок дублює обрану інформацію для перевірки та очікує на остаточне підтвердження. Таким чином, чоловік не міг не бачити обрану ним адресу доставки та одержувача.
«Матеріали справи не містять жодного належного та допустимого доказу на підтвердження того, що (покупець), оформляючи замовлення 01.01.2023 року о 19 годині 45 хвилин, вказував себе отримувачем товару з адресою доставки (у Києві), - зазначив суддя Шевчук. Крім того, він пояснив, що парфуми не підлягають обміну, тому неможливо розірвати угоду.
Виходило, що чоловік не перевірив інформацію щодо доставки або ж ввів саме такі дані та підтвердив замовлення. Тому у листопаді минулого року суддя вирішив, що «МЕЙКАП ТРЕЙДІНГ» виконано свій обов`язок щодо доставки товару, а чоловік не може розраховувати на компенсацію. Це рішення не оскаржували.
Інформатор писав, що киянка замовила куртку в інтернеті за 395 гривень, а вона коштувала майже вдев’ятеро більше.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте у нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал Viber можна тут.