Киянка замовила куртку в інтернеті за 395 гривень, а вона коштувала майже вдев’ятеро більше: чи призначив суд компенсацію

Читать на русском

Магазин повернув жінці кошти та запропонував свою компенсацію. Але ця пропозиція покупницю не влаштувала.

Читать на русском
інтернет, магазин, суд
Куртку купували на подарунок

Магазин повернув жінці кошти та запропонував свою компенсацію. Але ця пропозиція покупницю не влаштувала.

31 грудня 2021 року жінка побачила в інтернет-магазині чоловічу куртку Turbat Isla Mns за 395 грн. Вона зробила замовлення та оплатила куртку та її доставку. Разом вийшло 445 грн. 

Однак через декілька годин з нею зв’язався представник онлайн-магазину, та повідомив, що виникла помилка. Вартість куртки була не 395 грн, а 3 тис. 395 грн. Тому жінці повернули кошти, але непорозуміння не вичерпалося. 

За словами покупниці, куртка мала бути подарунком на день народження її чоловіка. Через те, що замовлення скасували, вона мала шукати новий подарунок. Вирішити цю суперечку мирним шляхом не вийшло, тому справа потрапила до суду.

Що було у суді

Жінка просила стягнути із ФОП, який продавав куртку, 5 тис. грн моральної шкоди та ще компенсувати 5 тис. грн на оплату праці адвоката.

«Сайт, де була куплена куртка, був справний, а ціна відрізнялась лише щодо однієї конкретної одиниці товару. Саме ця куртка пропонувалась до купівлі за низькою ціною (інші куртки були за значно вищими цінами). Технічний збій не був викликаний якимись надзвичайними та невідворотними обставинами, наприклад такими, як виняткові погодні умови», - скаржилася жінка.

За її версією подій, якщо впродовж 30 днів продавець не пояснив, який ураган чи інше стихійне лихо завадило йому продати куртку, то послатися на ці причини він не має підстав. Суперечки не було б, якби продавець перевірив інформацію перед тим, як продавати свій товар.

«(Продавець) цинічно не виконує взяті на себе зобов`язання за зговором, а їй, щоб поновити свої права доведеться докладати значних зусиль - звертатися до органів державної влади, зокрема й суду. Порушення прав спричинило втрату її нормальних життєвих зв`язків з близькими людьми», - так пояснювала свій позов жінка.

Вона надсилала магазину претензію та зверталася до Держпродспоживслужби, однак це не допомогло.

«(Жінка) має надію на справедливий розгляд її справи судом та поновлення її прав. (Вона) розуміє, що це вимагатиме часу та зусиль, проте вона готова і до такого, оскільки вважає, що в Україні, яка обрала європейський шлях розвитку, людина не може залишитись наодинці з порушенням своїх прав. Вона завжди знайде допомогу», - йдеться у матеріалах справи.

Магазин пропонував компенсацію

Чоловік, який продавав куртки через інтернет як ФОП, пояснив, що ніяких коштів він від жінки не отримав. Система розрахунку повернула їх як тільки стало зрозуміло, що куртки за такою ціною немає.

Чоловік пояснював, що окрім інтернет-магазину, існувало ще 12 офлайн-магазинів по всій Україні.

«Товари, які пропонуються споживачам через сайт - це ті самі товари, які знаходяться в мережі магазинів. Відтак, під час оформлення замовлення на сайті бажаний товар може бути проданий в одному з офлайн-магазинів, через що виконати таке онлайн-замовлення буде неможливо», - пояснював причини суперечки чоловік.

Він визнав, що жінка зверталася до них із претензією та просила відшкодувати 6 тис. грн моральної шкоди. Спочатку їй запропонували 20% знижки, а згодом були готові виплатити їй 3 тис. 950 грн. Але мирно врегулювати конфлікт не вийшло.

«З моменту оформлення замовлення до його скасування та повернення (жінці) сплачених коштів пройшло декілька годин. Це не могло настільки сильно обмежити у можливості вибору іншого товару та завдати будь-якої шкоди», - пояснював продавець, чому судді треба відмовити жінці.

Він вважав, що жінці насправді не потрібна була куртка. Її цікавила «лише виплата грошової компенсації».

Суддя Дніпровського районного суду Києва Віта Катющенко нагадала, що отримати компенсацію, коли мова йде про захист прав споживачів, можливо лише у разі каліцтва або смерті. На щастя, покупка куртки до такого не довела. Тому 21 грудня цього року суддя відмовила жінці у позові.

Інформатор писав, коли Київстар нарахує компенсації клієнтам за відсутність зв'язку та інтернету.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.