Того дня у столиці була злива, й комунальники послалися на цю обставину як на подію «непереборної сили». Ремонт кожної автівки був дорожчий за 59 тис. грн.
У серпні 2021 року ввечері на три авто, які були припарковані біля будинку № 3-А по проспекту Рокоссовського у Києві, впало дерево. Власники машин марок Hyundai Sonata, Toyota RAV 4 та Chery одразу звернулись до поліції.
Однак там їх відправили до суду. Після цього водії склали позов, в тому числі й до Київзеленбуду та його оболонського філіалу, на 223 тис. 100 грн.
Окремо кожен з власників авто оцінив вартість відновлювального ремонту. За їх результатами, Toyota та Chery постраждали на понад 59 тисяч гривень. А вартість ремонту Hyundai Sonata на СТО оцінили у більше, ніж 65 тисяч гривень.
Крім цього, на складання звіту водії витратили 9 тис. грн (по 3 тис. грн з кожного на проведення автотоварознавчої експертизи). Також всі водії просили по 10 тисяч гривень компенсації.
«КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва» листом № 463-3023 зазначило про відсутність інформації щодо балансоутримувача дерева», - йдеться у матеріалах справи.
У відповідь на ці претензії обслуговуюча компанія послалася на «події непереборної сили». На свій захист комунальники додали лист від Гідрометцентру, за яким того вечора прогнозували зливу та штормовий вітер з поривами до 15-20 м/с. А представник комунального підприємства з утримання зелених насаджень заявив, що територія, де впало дерево, у них на балансі не знаходиться.
Суддя Оболонського районного суду Києва Микола Жук встановив, що за утримання спірної території відповідає КП «Керуюча компанія».
«Відповідно до Правил та Статуту КП «Керуюча компанія», зобов’язано не тільки зрізати сухостійні та аварійні дерева, а також і доглядати за ними, що включає різні види обрізання дерев і формування крони, щоб уникнути їхнього обламування», - зазначив суддя.
Прогноз погоди на суддю Жука не справив враження. І, в результаті, він дійшов висновку, що керуюча компанія відповідальна за падіння дерева. Тому власники Toyota та Chery мали отримати 59 тис. 023 грн та 59 тис. 556 грн відшкодування відповідно. Ще їм мали виплатити по 3 тис. грн витрат на складання звіту та ще по 3 тис. грн компенсації.
А власник Hyundai Sonata не отримав нічого. Річ у тому, що це було авто його дружини, яке вона придбала до того, як одружилася. Виходило, що машина не була у «спільній сумісній власності подружжя».
Рішення судді Жука намагалися оскаржити. Керуюча компанія доводила, що всі претензії потрібно адресувати до «небесної канцелярії».
«З фото вбачається, що автомобілі пошкоджено внаслідок падіння дерева тополі із зеленою кроною діаметром 610 мм, довжиною 32 м, яке не було сухостійним, а було живим із густим зеленим, листям, яке мало ознаки цілком здорової рослини. І було вирване з корінням внаслідок сильного пориву вітру та буревію», - йдеться у поясненнях комунальників. Вони наполягали, що ця тополя не була сухою, тому видаляти її не було потреби.
Однак судді засумнівалися, що дерево не знаходилося у пошкодженому стані до того, як впало. І нагадали, що всі дерева потрібно регулярно доглядати, а не лише зрізати сухі гілки. Тому 14 грудня 2023 року Київський апеляційний суд вирішив не змінювати рішення щодо компенсацій.
Інформатор писав, що Київзеленбуд хоче зробити свій реєстр та запустити рекламу в інтернеті.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.