Київський метрополітен переплатив мільйони за підміну обладнання під час ремонту

На папері підрядник проклав імпортний кабель, а насправді підземка отримала український аналог - збитки бюджету сягнули 2,7 млн грн, і це може бути не остаточна сума

Київський метрополітен збитки підозра
За підроблені документи та зловживання службовим становищем підряднику загрожує до 12 років в’язниці

Замість дорогого імпортного - український дешевий, проте у звітах “дорого-красиво”. Ремонт на Сирецько-Печерській лінії столичного метрополітену завершився кримінальною справою: замість обіцяного обладнання метрополітен отримав підміну з мільйонними наслідками. Тепер за підроблені документи та зловживання службовим становищем підряднику загрожує до 12 років в’язниці.

Прокурори Солом’янської окружної прокуратури повідомили про підозру керівнику підрядної фірми, яка ремонтувала кабельні лінії зовнішнього електропостачання на Сирецько-Печерській лінії метро. Слідство з’ясувало: у 2024 році він уклав договір із КП “Київський метрополітен”і мав прокласти понад кілометр високовольтного кабелю. Загальна вартість проєкту перевищувала 7 млн грн, зазначили у столичній прокуратурі.  

І підрядник добряче нажився на цьому контракті, фактично вкравши у метрополітена мільйони. Замість передбаченого договором обладнання, яке б мали придбати за кордоном, він проклав значно дешевший український кабель. У документації, звісно, було імпортне обладнання і геть інша ціна. У підсумку, афера коштувала підземці більш ніж 2,7 млн грн, тобто, майже 40% від усієї суми проєкту. А в разі потреби його заміни місто понесе додаткові витрати, які можуть перевищити суму первинної переплати.

Слідчі встановили, що директор фірми свідомо подав фіктивні звіти, аби заволодіти бюджетними коштами. Правоохоронці відкрили кримінальне провадження за ч. 5 ст. 191 КК України -  заволодіння майном в особливо великих розмірах в умовах воєнного стану. Санкція статті передбачає до 12 років позбавлення волі з конфіскацією майна та забороною обіймати певні посади.

Проблеми метро: варшавські "гуманітарні" вагони непридатні для Києва

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що київський метрополітен і КП "Київпастранс" не надто ефективно використовують транспорт, переданий у якості гуманітарної допомоги українській столиці європейськими партнерами. Так, з 60 вагонів метро, що приїхали до Києва з Варшави, на лініях курсують лише 20. А зі 132 автобусів маршрутами їздять хіба 60 одиниць.

Також ми розповідали, що у середу, 16 липня 2025 року сталися перебої у роботі підземки. Щоправда, цього разу - на її наземній частині "червоної" лінії. Декілька станцій, "Лісову" й "Чернігівську", закрили через сильну пожежу, що вирує біля кінцевої станції уздовж Броварського проспекту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити