Згідно з проєктом рішення, депутати дадуть дозвіл на запозичення в ЄБРР суми коштів, що дозволить оновити парк вагонів підземки, а виплачуватимуть кредит впродовж наступних 13 років
До Київради внесли проєкт рішення, яким депутати дають дозвіл на здійснення запозичення в Європейського банку реконструкції та розвитку на придбання нових вагонів метро КП "Київський метрополітен". Йдеться про суму у 150 млн євро, які місто отримає двома траншами, до 100 та до 50 млн євро відповідно. Строк погашення кредиту - до 13 років з дати підписання договору.
Відповідний проєкт рішення був поданий до Київради 22 жовтня міським головою. Згідно з ним, місто планує здійснити "місцеве запозичення" в ЄБРР ще у 2025 році, з метою модернізації столичного метрополітену в рамках "Програми забезпечення стійкості". Кошти спрямують на придбання КП "Київський метрополітен" нових вагонів метро, включно з запчастинами й витратними матеріалами, обладнанням й інструментами для обслуговування.
Для цього місто планує укласти кредитний договір з ЄБРР, а обсяг кредиту складатиме до 150 млн євро. Їх, згідно з проєктом рішення, розділять на два транші: перший, обсягом до 100 млн євро, - "зарезервований з дати укладання договору", другий - до 50 млн - буде зарезервований пізніше, рішенням самого кредитодавця. Кредит беруть строком на 13 років, а погашати його планують 20 рівними частинами "щопівроку, 15 лютого та 15 серпня кожного бюджетного періоду". Початок погашення - за три роки з дати підписання.
За користування позикою Київ сплатить відсотки - їх, згідно з проєктом, ЄБРР встановить у розмірі 6-місячної Європейської міжбанківської ставки пропозиції (EURIBOR 6M), збільшеного на розмір маржі 3,25% річних. Їх нарахують на непогашену основну суму кредиту за фактичну кількість днів, що минули, з розрахунку у 360 днів на рік. Погасити кредит можна й достроково - у цьому випадку Київ сплатить комісію у 1% від основної суми кредиту, що погашатиметься.
При цьому місто не забезпечуватиме заставу (тобто, "майнове, або жодне інше забезпечення" виконання зобов'язань за кредитом). Згідно з проєктом рішення, угоду з ЄБРР має підписати директор Департаменту фінансів Володимир Репік. Ще один договір, цього разу - вже про грант з боку ЄБРР у розмірі до 5 млн євро, підписуватиме перший заступник міського голови Петро Пантелеєв. Кошти також витратять на проєкт - це можна розіцнити, як подарунок з боку європейців Києву.
Нагадаємо, напередодні, 22 жовтня, Інформатор писав про те, що Київрада дозволила собі взяти кредит, аби почати будівництво метро на Троєщину. Так, "бюджетна" комісія міськради підтримала проєкт рішення, що дозволяє депутатам звернутися до міжнародних фінансових інституцій по 1,5 млрд євро на початок будівельних робіт.
А ще, ми розповідали, що Київрада викупатиме в киян будівлі, що стоять на заваді будівництву метро на Виноградарі. Йдеться про добровільну згоду містян, бо примусовий викуп українське законодавство не дозволяє. Щоправда, самі приміщення, судячи з усього, є нежитловими "халабудами" на місці, де має працювати будівельна техніка.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.