Фактор Zara: як повернення міжнародних франшиз вплине на вартість аренди в ТРЦ Києва

Читать на русском

Відкриття магазинів іспанської групи Inditex спричинить зростання ставок оренди в торгових центрах на 10-15%

Читать на русском
Торгівля, ТРЦ
Зростання вартості оренди в ТРЦ становитиме 10-15%

Відкриття магазинів іспанської групи Inditex спричинить зростання ставок оренди в торгових центрах на 10-15%

Іспанська група Inditex почала відкривати магазини в Україні з 3 квітня. Станом на 11 квітня відкрито 28 магазинів всіх її семи брендів Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho, Zara Home у шести торгових центрах Києва. Про те, як можуть змінитися ціни на оренду в ТРЦ, пише 11 квітня Forbes.

За словами директорки компанії «Українська торгова гільдія» Євгенії Локтіонової повернення брендів Inditex в Україну – Zara, Bershka, Stradivarius та інших – приведе до зростання ставок оренди в торгових центрвх. Зростання становитиме 10-15%.

«У січні 2024 року фіксовані орендні ставки в торговельних центрах України становили до $18 за 1 кв. м на місяць для магазинів одягу площею 600-1500 кв. м. Ставки для модних магазинів площею 100-200 кв. м – до $30 за 1 кв. м на місяць. Це платежі для орендарів без урахування % від товарообігу, ПДВ та експлуатаційних платежів», - йдеться в дослідженні «Української торгової гільдії».

11 квітня Zara відновила роботу у Львові. Зокрема, у ТРЦ Forum Lviv відновили роботу магазини брендів Zara, Massimo Dutti, Oysho та Pull&Bear, у ТРЦ King Cross Leopolis Zara та Pull&Bear.

Далі очікується відкриття магазинів у Черкасах, Вінниці, центральних регіонах України.

Директорка компанії UTG Євгенія Локтіонова зазначила, що повернення Inditex має для українського ринку два позитивні моменти:

  • зменшення вакантності ТРЦ;
  • повернення якірних орендарів.

Втім, у цього грандіозного повернення є і інша сторона медалі, за яку хвилюються українські бренди. Минулого року вітчизняні гравці fashion-ринку визнавали, що з Inditex і H&M складно конкурувати, адже ці компанії мають масштабний і агресивний маркетинг та неспівставні рекламні бюджети.

Євгенія Локтіонова вважає, що поновлення роботи Inditex може негативно вплинути на українські бренди, однак головне питання конкуренції – в ціновій політиці.

"Наші українські бренди невиправдано дорогі, порівнюючи з міжнародними, зокрема з ціновою політикою Zara", – каже вона.

На думку голови УРТЦ, повернення Inditex може позначитись і на турецьких і польських брендах, зокрема LC Waikiki і марках компанії LPP. Однак у польської LPP є своя перевага - більш розгалужена мережа, яка працює в більшій кількості міст Україні.

У київських магазинах ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti та Bershka спостерігається дефіцит персоналу

Як розповіли Інформатору працівники магазину Zara у одному з київських ТРЦ, молодший персонал, який розпустили невдовзі після того, як у лютому 2022-го почалося повномасштабне вторгнення російської армії, почали обдзвонювати і пропонувати знову вийти на роботу заздалегідь. Поки магазини готували до відкриття, співробітникам платили понаднормові, аби якось зацікавити, та, ймовірно, звабити виплатами персонал з інших магазинів.

"Людей мало просто покликати на роботу, треба їх зацікавити. От зараз мережі ZARA, Massimo Dutti, Bershka просто переманюють співробітників з інших мереж, що працювали під час війни - кращими умовами роботи та трохи вищою зарплатнею", - розповіла Інформатору одна зі співробітниць магазину Zara у Києві.

За словами дівчини, працювати почали за кілька тижнів до офіційного відкриття. І щойно приїхали до магазинів, які простояли пусткою впродовж двох років, побачили всередині великі короби з одягом із нової колекції. При цьому старі речі лежали на полицях - там, де їх покинули на початку війни.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.