До Києва прямують нові турецькі автобуси: чим поповниться столичний автопарк

Після майже чотирьох років очікування столиця нарешті отримає 85 сучасних автобусів, закуплених за кошти Європейського інвестиційного банку

автобус громадський транспорт
Турецькі автобуси Anadolu Isuzu Citiport 12 вже працюють в інших українських та європейських містах

Колони турецьких автобусів уже в дорозі до Києва. Є надія, що незабаром план оновлення рухомого складу, з яким у столиці наразі проблеми, хоч якось реалізується. Поки невідома точна кількість автобусів у першій партії, яка прямує до столиці, але до кінця 2025 року автопарк “Київпастрансу” має поповнитися на 85 новеньких машин.

Нові автобуси від турецького виробника Anadolu Isuzu вже перетнули кордон України та прямують до Києва - про це йдеться на неофіційній сторінці Київпастрансу - “Управа КПТ”. Їх закуплено в рамках спільного з Європейським інвестиційним банком проєкту "Міський громадський транспорт України". Контракт передбачає постачання 85 одиниць транспорту на суму понад 18,5 млн євро.

Процес закупівлі розпочався ще у березні 2021 року з оголошення тендеру, втім, розкриття пропозицій постійно переносилось і відбулося лише у листопаді того ж року. Згодом процедуру призупинили через повномасштабне вторгнення Росії. Тендерні процеси відновилися лише у 2023 році, і переможцем стала турецька компанія Anadolu Isuzu - виробник автомобілів та автобусів за ліцензією японської корпорації Isuzu. Її єдиним конкурентом на торгах був також турецький виробник автобусів - фірма Otokar.

І хоча в оголошенні не була вказана модель, найімовірніше, Київ отримає низькопідлогові 12-метрові автобуси Anadolu Isuzu Citiport 12. Вони розраховані на перевезення до 107 пасажирів, мають дизельний двигун Cummins об'ємом 6,7 літра. Машини обладнані сучасними системами для зниження викидів і підвищення енергоефективності, а також створені для зручного користування пасажирами з різними потребами.

Тож, перша партія автобусів прибуде до столиці вже днями, а вся поставка має бути завершена до кінця року. Ці транспортні засоби мають частково замінити значну кількість несправної техніки, яка простоює у депо. За даними порталу “Пасажирський транспорт”, у “господарстві” КП "Київпастранс" понад 1100 автобусів, але технічно справними залишаються лише близько половини, інші виведені з експлуатації або не використовуються через законодавчі обмеження, як це часто відбувається з транспортом, отриманим у якості гуманітарної допомоги.

Київ закупить п'ять сучасних трамваїв за більше, ніж 10 мільйонів доларів

Як повідомляв Інформатор, КП "Київпастранс" оголосило тендер на закупівлю п'яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років. Трамваї мають отримати до кінця 2025 року.

Також ми писали про те, що історія з реконструкцією трамвайної лінії по вулиці Алматинській на ДВРЗ закінчилася тим, що для маломобільних киян та матусь з дитячими візками трамвай № 33 став недоступним. Відсутність платформ в один рівень з підлогою низькопідлогового трамваю зробила зупинки труднодоступними для тих пасажирів, хто користується візками чи колісними кріслами.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube