Майже за 10 років існування популярного електронного інструменту нічого не змінилось у процесі його отримання: треба двічі приходити до Ощадбанку, а якщо забув документи, повертатись за ними додому
Користувачами багатофункціональної Картки киянина є близько мільйона мешканців столиці. І ця цифра зростає, адже наразі її можуть оформити та внутрішньо переміщені особи, які зареєстрували своє місце проживання в столиці та можуть отримати знижки на проїзд у міському транспорті, якщо належать до пільгових категорій. І саме поняття пільговиків передбачає, що здебільшого це люди похилого віку або ті, що мають проблеми зі здоров’ям, тому оформлення Картки киянина мало б бути для них максимально зручним та комфортним.
Проте попри діджиталізацію, зокрема й у сфері банківських послуг та відмову від вимагання будь-яких паперів, які є в іншого державного органу, Ощадбанк, що оформляє Картку киянина, працює, як у минулому столітті. І досі, щоб відкрити її, потрібно особисто приходити до відділення, приносити із собою купу документів: паспорт, або документ, що його замінює, ідентифікаційний номер, документ, що підтверджує пільговий статус, довідку про працевлаштування в організації, що зареєстрована у Києві (для осіб, прописаних за межами міста). І на додачу - “ностальгічна вимога” у вигляді кольорового фото 3x4. Але й це не кінець: за три тижні, коли картка буде готова, потрібно ще раз приїхати, аби забрати її.
Необхідність особистих візитів, несумісна з курсом на діджиталізацію, дивує та обурює киян. Як зазначає у своєму дописі у Facebook пенсіонер Ігор Дядюра, йому хочеться зрозуміти глибину різниці в правилах банківського обслуговування і підходах до сервісу.
“Чому Приват і Моно можуть прислати банківську картку поштою, взяти документи сканами/фотками, і ніяких проблем не виникає. А в Ощад, щоб отримати картку киянина - треба двічі йти ногами, нести паперові ксерокопії документів, та ще й фото 3*4. А потім розумію: монополія, вона така. Якесь чудо в КМДА вирішило, що картку киянина може давати тільки ощад, а жоден інший банк не може. От і все. Для чого ворушитися?” - написав киянин у соцмережі.
Чоловіка дивує: навіщо потрібно нести пенсійне посвідчення, якщо усі дані є в електронних реєстрах. Мовляв, коли всюди кажуть про "цифровізацію та діджиталізацію", чомусь, регламент у державному Ощаді залишився таким самим, як за часів СРСР. Можна було б, каже пенсіонер, налагодити роботу таким чином, щоб клієнт не їхав до відділення вдруге - а міг отримати картку просто у відділенні пошти поряд з домом (згоден навіть сплатити за таку послугу).
Ці питання, каже Дядюра, він задав співробітникам Ощадбанку. Відповідь на них пенсіонер таки отримав - щоправда, поки не офіційно, а у вигляді коментаря під своїм дописом. Співробітник Ощадбанку запевнив, що фінустанова активно рухає процес, який дозволить отримувати картки поштою.
“Стосовно ж Картки Киянина, то це дещо особливий продукт, бо містить і банківський і соціальний складник, через що процес оформлення є складнішим”, - зазначив співробітник Ощадбанку.
На цьому діалог і закінчився. Банк залишився з усвідомленням важливості та складності процесу з оформлення Картки киянина. Пенсіонери - із впевненістю, що якби до цього процесу були допущені інші банки, все б давно було по-іншому.
На месенджери українців надходить розсилка від нібито Ощадбанку про можливість отримати грошову допомогу. Представники Ощадбанку попереджають, що банк не здійснює таких виплат.
«Нагадуємо, банк ніколи не запитує інформацію про номер картки, CVV картки. В жодному разі не можна переходити за посиланням у таких повідомленнях і вводити дані своїх карток. Це може призвести до втрати коштів з рахунку», — зазначають в банку.
У разі отримання підозрілих листів, дзвінків або смс-повідомлень потрібно телефонувати до контакт-центру Ощадбанку за номером 0 800 210 800 або до контакт-центру свого банку.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.