Деміївська площа йде під землю: над закритим тунелем метро просідає ґрунт, руйнуються торгівельні павільйони - фото

На думку фахівців з містобудування, головним фактором в піднятті рівня ґрунтових вод є забудова прилеглих вулиць

Закриття станцій київського метрополітену
Асфальт на місці аварії частково пішов під землю, утворились дірки, а будівлі павільйонів частково деформовано

Над тунелем метро біля колишнього Деміївського ринку почали просідати під землю торгові павільйони. Будівлі деформувалися від зсуву ґрунту. Також через просідання на пішохідній частині вулиці пошкодилося асфальтне покриття.

На фотографіях, що виклали у Голосіївських пабліках, видно, як просів ґрунт під частиною Голосіївської площі в місці, де проходить перегін тунелю від ст.м. "Либідська" до ст.м. "Деміївська". Подекуди асфальтне покриття зовсім зруйнувалося і пішло під землю. Рух пішоходів тротуаром наразі зупинено, стоять обмежувальні засоби з повідомленням про проведення аварійних робіт.

Над тонелем стоїть будівельна техніка
Над тунелем стоїть будівельна техніка
Встановлено обмежуючі загородження на тротуарі
Встановлено обмежуючі загородження на тротуарі
В асфальтовому покритті з'явились дірки
В асфальтовому покритті з'явились дірки

Це підтверджує версію з комбінацією чинників впливу на тунелі метро, що висунув директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко - антропогенного та природніх факторів. Як зазначив Сергієнко в публікації на "ДТ", до руйнації тунелю призвів підйом рівня ґрунтових вод, що ними насичена земля під Деміївською площею.

"Будь-яке втручання в цю систему палями та фундаментами призводить лише до підйому рівня ґрунтових вод, що, на моє переконання, й призвело до послаблення ґрунтів під тунелем і його подальшої руйнації. Отже, вирішальний антропогенний чинник, який призвів до закриття частини синьої гілки, має узагальнену назву "київський забудовник", - зазначив директор центру "Інститут міста".

Які ще станції метро закриють влітку 2024-го

Нагадаємо, через розгерметизацію тунелю метро на ділянці між станціями Либідська та Деміївська напочатку грудня було зафіксовано значне підтоплення рейок водою. Через нерівномірні процеси розущільнення, віброповзучості навколо ґрунтового масиву та навантаження на тунельну оправу з'явився ризик втрати стійкості тунельних споруд, які зводились у поймі річки Либідь у 2008-2010 роках. Врешті-решт, було прийнято рішення про закриття тунелю на ремонт, що й зробили 8 грудня.

Також 15 грудня стало відомо, що ділянка між ст.м. "Голосіївська" та "Деміївська" не є єдиною, що потребує ремонту. На літо 2024 року заплановане закриття на ремонт перегону між ст.м. "Почайна" і "Тараса Шевченка", на стінах тунелю якого було помічено протікання води. Про ремонтні роботи в тунелі повідомив керівник комунального підприємства Віктор Брагінський. Він зазначив,що вони відбудуться між двома станціями та будуть швидшими, аніж це було на перегоні "Деміївська" – "Либідська".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube