Поки кияни чекають на нові трамваї, у Дарницькому депо ремонтують вагони, які давно відслужили свій термін
У Дарницькому трамвайному депо Києва триває капітальний ремонт чергового вагона Татра Т3 - він вже четвертий від початку 2025 року, який мають повернути до роботи. Очікування нових низькопідлогових трисекційних трамваїв дещо затягнулося, тож доводиться ремонтувати техніку, яка вже вичерпала свій ресур. Незважаючи на те, що модернізація старих трамваїв триває одночасно у трьох депо, до завершення 2025 року буде відновлено лише 10 вагонів - процес досить не швидкий.
Нині технічна служба “Київпастрансу” в Дарницькому депо вже провела діагностику, очищення та металообробку свого четвертого “об’єкту відновлення”, а зараз виконує малярні роботи. Вагон був повністю демонтований - залишили тільки металевий каркас, після чого розпочали відновлення пошкоджених частин. Деякі елементи доводиться виготовляти заново, і це теж затримує ремонт.
Трамваї надходять на капітальне відновлення вже справжніми “пенсіонерами”. Аби дослужитися до цього моменту, вагону потрібно проїхати за своє робоче життя понад 350 тисяч кілометрів - такий пробіг вважається критичним. Але навіть після десятиліть на маршрутах ці трамваї повертають до експлуатації, бо з рухомим складом у місті проблеми.
Як повідомляють у Київпастрансі, в межах оновлення змінюють практично все: нові сидіння, двері, поручні з нержавіючої сталі, тоновані вікна, утеплення салону зверху й знизу. Обіцяють встановити енергоощадне освітлення, сучасне електрообладнання, систему відеоспостереження, опалення, інформування пасажирів та кондиціонер. Анонсована й інклюзивність: зручний вхід та вихід, жовті наліпки на порогах, облаштовані пандуси.
Весь процес займає близько 3–4 місяців, після чого вагон має повернутися на маршрут. Трамвай, який нині модернізують у Дарницькому депо, буде повністю готовий до кінця осені. Подібні ремонти відбуваються також у Подільському депо та депо імені Шевченка, загалом до кінця року Київпастранс планує оновити десять трамваїв.
Втім, кияни не в захваті від такого підходу: у транспортних пабліках Києва мешканці столиці ставлять під сумнів доцільність відновлення техніки, яка вичерпала свій ресурс. Критикують вартість робіт, порівнюючи її з ціною нового транспорту, нарікають на неефективність кондиціонерів, які часто не працюють у спеку, навіть якщо встановлені. Також згадують, що інші трамваї стоять без ремонту, й говорять про можливі зловживання бюджетом на таких відновленнях.
Окрема тема - очікування нових вагонів, які ніяк не стануть реальністю. Ще в листопаді 2024 року “Київпастранс” замовив п’ять нових трамваїв К1Т306 у компанії “Татра-Юг” на суму майже пів мільярда гривень. За умовами контракту, їх мають поставити до кінця 2025 року, але з того часу у відкритому доступі не зʼявлялося жодної конкретики, і поки пасажири в очікуванні нового рухомого складу, змушені їздити в модернізованих “ветеранах”. До речі, у Київпастрансі наголошують, що капремонти дозволять експлуатувати ці вагони ще 10 років.
Нагадаємо, ще у жовтні Інформатор писав про те, що КП "Київпастранс" оголосило тендер на закупівлю п'яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років.
Також ми розповідали, що у грі S.T.A.L.K.E.R. 2 з'явився реальний трамвай на воді з-під Києва. У самому ігровому всесвіті транспорт "припаркований" просто на болоті: локація є досить моторошною завдяки сугестивному саундтреку, палаючій діжці зі сміттям та загалом закинутому зовнішньому вигляду. Втім, такий трамвай існує в реальному світі - колись його перетворили на плавучу "дачу", а нині закинули на одній зі станцій з човнами біля Києва.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.