Київ таки замовив п'ять трамваїв Татра: коли їх поставлять і чи місто не переплатить за вагони

Весь транспорт буде поставлений місту до кінця 2025 року, при цьому вагони будуть мати українську локалізацію на 73%, що непогано, але замало, аби вважати їх повністю українським рухомим складом

Закупівля трамваї громадський транспорт
Трамваї є досить комфортабельними, щоб влаштувати навіть дуже вибагливого пасажира: мають кліматичні системи, зарядки для гаджетів і Wi-Fi роутери

Київ таки замовив п'ять новеньких низькопідлогових трамваїв в ТОВ "Татра-Юг" на майже півмільярда гривень. Весь транспорт буде поставлений місту до кінця 2025 року, при цьому вагони будуть мати українську локалізацію на 73%, що непогано, але замало, аби вважати їх повністю українським рухомим складом. Кожна одиниця коштуватиме бюджету міста 2,32 млн доларів, і матиме досить непогане оснащення, включаючи кондиціонери, відеоспостереження, ще й Wi-Fi роутери (їх, щоправда, треба буде встановлювати додатково).

Інформація про замовлення КП "Київпастранс" п'яти новеньких трамваїв в ТОВ "Татра Юг" з'явилася у електронній системі публічних закупівель "Прозорро" ще 19 листопада. Першими її помітили "Наші гроші": видання пише, що ціна у 2,32 млн доларів є релевантною для ринку транспорту у Східній Європі. Так, у 2022-му естонська столиця, Таллінн, замовила в польсокої компанії 23 трисекційні трамваї Pesa Twist довжиною 29 м на 65 сидячих місць, ціна кожного з них склала 2,29-2,38 млн доларів.

Що ж до українських трамваїв, то йдеться про загалом п'ять трисекційних трамвайних вагонів К1Т306 по 96,12 млн грн, або 2,32 млн доларів. Їхнє виробництво локалізоване на 73%. Усі вони мають довжину 27 м, одну кабіну, четверо двостулкових дверей, 67 сидінь, трап і ще одне місто для колісного крісла. В кожному будуть засоби для комфорту: кондиціонер, опалення, система вентиляції, аудіо-система, відеоспостереження, вісім пристроїв для зарядки гаджетів, система автономного ходу на 1,5 км та ще місце під валідатори і Wi-Fi роутер.

Компанія "Татра-Юг" отримала замовлення без конкуренції, бо була єдиною, хто зголосився взяти участь у тендері. Для участі необхідно було принести аналогічний договір на поставку нових трамвайних вагонів за 2017-2024 роки. Це єдиний встановлений замовником кваліфікаційний критерій.

Додамо, що модель К-1Т виробляється в Україні з 2020 року. У Києві вже є 20 трамваїв К1Т306 із двома додатковими одностулковими дверима.

Які вимоги Київпастранс прописав у тендері, і як реальний трамвай-дача потрапив до гри S.T.A.L.K.E.R. 2

Нагадаємо, ще у жовтні Інформатор писав про те, що КП "Київпастранс" оголосило тендер на закупівлю п'яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років.

Також ми розповідали, що у грі S.T.A.L.K.E.R. 2 з'явився реальний трамвай на воді з-під Києва. У самому ігровому всесвіті транспорт "припаркований" просто на болоті: локація є досить моторошною завдяки сугестивному саундтреку, палаючій діжці зі сміттям та загалом закинутому зовнішньому вигляду. Втім, такий трамвай існує в реальному світі - колись його перетворили на плавучу "дачу", а нині закинули на одній зі станцій з човнами біля Києва.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube