На околицях столиці до багатьох безпечних місць треба бігти понад пів кілометра, що може бути критично під час повітряної тривоги
Небезпека, пов’язана з повітряною тривогою, може виникнути в дорозі, на зупинці чи пересадці - і тоді важливо знати, де можна сховатися. Проблема нестачі укриттів у Києві стоїть надзвичайно гостро, але одна справа, коли ти вдома, і зовсім інша, коли в дорозі. Тому громадські активісти створили та оприлюднили інтерактивну карту, що дозволяє оцінити ситуацію хоча б в межах свого щоденного маршруту.
Громадська організація “Пасажири Києва” проаналізувала безпекову доступність 2739 зупинок громадського транспорту у столиці. Для цього активісти звірили координати зупинок “Київпастрансу” із розташуванням понад чотирьох тисяч укриттів. Результатом стала інтерактивна карта, де кожна точка позначає відстань від зупинки до найближчого укриття: від зеленого (менше 50 м) до чорного (понад 500 м). Переглянути мапу можна за посиланням.
Виявилося, що середня відстань до укриття від зупинки в Києві складає 160 метрів, проте ситуація дуже нерівномірна. Приблизно 600 зупинок мають “чорний” статус - це означає, що в радіусі пів кілометра від них укриттів немає. Найбільше таких точок на Троєщині, Осокорках, Виноградарі, в Жулянах та на Теремках. Також значні прогалини у Святошинському та Дарницькому районах - там великі житлові масиви залишаються фактично без оперативного доступу до укриттів.
На півночі міста проблемні ділянки простягаються в районі Лісового масиву, у Биківні та вздовж межі з Київською областю. У південній частині густина “чорних” точок зростає ближче до Одеської траси, зокрема у районах Феофанії, Новосілок, Бортничів. На заході це Чайки, Петропавлівська Борщагівка, Софіївська Борщагівка, де мешкає багато киян, але транспортна інфраструктура не має достатньої безпекової підтримки.
Натомість у центрі ситуація виглядає значно краще. Зупинки на Подолі, у Шевченківському та частині Солом’янського району здебільшого “зелені” або “жовті”. Також добре покриття мають ділянки вздовж основних транспортних артерій - Хрещатика, проспекту Перемоги, Повітрофлотського проспекту та вулиці Вадима Гетьмана. У цих районах укриття зазвичай розташовані в межах 100-200 метрів.
Карта створена не лише для пасажирів, а й як інструмент впливу на міську владу. У ГО “Пасажири Києва” закликають облаштовувати захисні споруди поблизу найбільш завантажених зупинок, інакше під час повітряної тривоги кияни ризикують залишитись беззахисними просто посеред маршруту.
Нагадаємо, днями Інформатор писав, що у КП "Київпастранс" знову гострий дефіцит кадрів, і новий набір співробітників охоплює майже всі столичні депо. Відкрито десятки вакансій для водіїв, слюсарів, електромонтерів, інженерів, контролерів, а також бухгалтерів, майстрів і підсобних працівників. Наразі загальна кількість фахівців, які потрібні, аби Київ рухався, становить 132 вакансії.
Також ми розповідали, що, поки у Києві - літо, спека й задуха у автобусах, пасажири у пошуках кондиціонерів надсилають до Київпастрансу скарги та отримують абсурдні відповіді. З'ясовуються цікаві подробиці щодо рівня обізнаності комунальних чиновників: вони не завжди знають характеристики транспорту, яким командують.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.