Знайдено варіант захисного бар'єру для київського метро: так це працює у Софії

Окрім дороговартісного варіанту, що включатиме в себе заміну рухомого складу та усієї системи підземки на автоматизовану, є ще дешевий, який передбачає механічне опускання бар'єру на тросах

Київський метрополітен захист бар'єр
Як працює система - покадрово: поїзд закінчує посадку, від'їжджає від станції, і бар'єр поступово опускається, перекриваючи доступ до колій

Встановити захисні екрани у столичній підземці у тому вигляді, як це "працює" в метрополітенах європейських країн, неможливо. Такими є попередні висновки експертів у відповідь на петицію, у якій кияни просили міську владу розглянути можливість убезпечити пасажирів від падіння на колії після низки інцидентів у червні 2024-го. Втім, є ще варіант екранів, що встановлюють у азійських країнах, та у метро столиці Болгарії, Софії.

Про ймовірні технічні засоби безпеки на платформах станцій столичного метрополітену розповів у коментарі виданню Каштан транспортний експерт Олександр Гречко. За його словами, нині є чотири категорії автоматизації метрополітену, де перша - це найнижча (як у Києві, де потягом керує машиніст), і четверта - найвища, коли потяги рухаються виключно автоматикою.

"Ідея захисних екранів, коли в нас немає, фактично, автоматизації, не є доцільною, оскільки це буде надзвичайно дорогий проєкт: треба не просто встановлювати захисні екрани, а змінювати систему. В поточних умовах війни і економії коштів це нереально", - зазначає Олександр Гречко у ефірі проєкту "В тіні Каштана".

Втім, транспортний фахівець наводить і ще один приклад впровадження "високих технологій" - він може бути корисним і для київського метро. Мова про варіант захисного екрану, що нині впроваджений у столиці Болгарії та деяких інших країнах.

"Є ще варіант - у Софії і деяких азійських країнах, коли піднімаються, фактично, троси, що тримають екран, в момент, як під'їжджає потяг, а щойно він від'їжджає - вони цей екран опускають, блокуючи можливість падіння людини на колії. Але на 100% ризик воно не прибирає", - вважає Гречко.

Петиція з проханням про захисні бар'єри та перші висновки: "це неможливо"

Нагадаємо, напочатку липня Інформатор писав про те, що кияни просили міську владу встановити захисні екрани на станціях метро. Аналогічні бар'єри нерідко ставлять на найбільш завантажених напрямках підземки у інших країнах, щоб убезпечити пасажирів від випадкового падіння на колії перед потягами. А у Києві ситуацію різко ускладнює ще й пригнічений стан частини населення, що пов'язаний з війною.

Тоді ж ми подавали позицію ГО "Пасажири Києва": у найперших висновках експерти зазначали, що встановлення захисних бар'єрів наразі неможливе. Ідея була б слушною, якби у метро Києва планували модернізацію із заміною "живих" машиністів на автоматичні системи. Адже лише у разі автоматизації у тій чи іншій формі можливо ізолювати рух потягів від випадкового падіння. Виною усьому людський фактор - машиніст навряд чи зможе бездоганно зупинити потяг навпроти дверей такого бар'єру чи екрану.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube