Як і передбачав Інформатор, у КМДА послалися на дороговизну процесу заміни існуючої системи керування потягами, втім, вирішили не помітити більш дешевого рішення зі встановлення підйомних захисних екранів, що вже впроваджено у метрополітенах Софії та низки азійських країн
Директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор відповів на петицію щодо необхідності встановлення на станціях метро захисних бар'єрів. Її написали після того, як у липні 2024-го відбулася низка випадків з падінням пасажирів на колії, причому, просто перед потягами, що прибували на станції. Якщо коротко, відповідь можна вкласти у три слова: "не на часі".
У своїй відповіді очільник Дептранса послався на Державні будівельні норми, встановлені Кабміном щодо зведення станцій метрополітену. Оскільки станції почали будувати ще у 60-ті роки XX століття, то, пише Кандибор, норми ці були дуже різними, але жодна з них не передбачала встановлення будь-яких екранів, чи систем безпеки, що б робили неможливим потрапляння людей на колію.
А відтак, реалізація петиції потребуватиме внесення змін до вже діючих ДБНів, визначення технічної можливості встановлення огороджувальних систем, "з урахуванням конструктивних та архітектурно-планувальних характеристик станцій", та, головне, - впровадження на трьох діючих лініях метро системи автокерування поїздів.
"Це потребує докорінної зміни існуючої системи автоматики і телемеханіки руху поїздів - для можливості забезпечення прицільного гальмування електропоїздів під час підходу до пасажирських платформ станцій", - зазначено у відповіді Дептрансу.
Також Кандибор зазначив, що встановлення таких бар'єрів потребуватиме значних витрат з бюджету міста. Загалом, резюмував посадовець, питання "потребує комплексного підходу", а реалізовувати його він пропонує вже під час проєктування та будівництва нових ліній та станцій, "зокрема Подільсько-Вигурівської лінії".
Нагадаємо, на початку липня Інформатор написав, що кияни звернулися до міської влади з петицією про необхідність встановлення захисних екранів на станціях метро. Аналогічні бар'єри нерідко ставлять на найбільш завантажених напрямках підземки в інших країнах, щоб убезпечити пасажирів від випадкового падіння на колії перед потягами. А у Києві ситуацію різко ускладнює ще й пригнічений стан частини населення, що пов'язаний з війною.
Вже у середині серпня ми розповідали про те, що встановити захисні екрани у столичній підземці у тому вигляді, як це "працює" в метрополітенах європейських країн, неможливо. Такими є попередні висновки експертів у відповідь на петицію, у якій кияни просили міську владу розглянути можливість убезпечити пасажирів від падіння на колії після низки інцидентів у червні 2024-го. Втім, є ще варіант екранів, що встановлюють в азійських країнах, та у метро столиці Болгарії, Софії.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.