Одним з вагонів, що проїхав новою ділянкою тунелю у складі пробного потяга, був вагон №818, що працює в якості спецлабораторії, або колійного вимірювача, і був виготовлений ще 1955 року
У складі пробного потяга, який проїхав новою ділянкою тунелю між ст.м. "Либідська" та "Деміївською" у ніч між 30 та 31 серпня, був спеціальний вагон-лабораторія. Він цікавий хоча б тим, що є найстаршим з усіх вагонів, що експлуатуються КП "Київський метрополітен" - свою службу він почав ще 1955 року. Вагон використовують для вимірювання дистанції між коліями та кількох інших параметрів, і він є досить складною інженерною конструкцією.
Про особливості спецвагону-лабораторії, або колійного вимірювача, розповів у соцмережах інфраструктурний оглядач Павло Авдокушин, якому пощастило поїхати у перший рейс новою ділянкою тунелю. Це так званий "вагон типу Д", що прикомандирований до депо "Дарниця" на київському Лівобережжі.
"В ньому встановлено хитромудрий пристрій, що перевіряє по кільком важливим параметрам стан колії. Взагалі ця диво-машинерія в метрополітені працює постійно, перевіряючи всі діючі колії. Але в нашому випадку його запуск був важливою подією: адже йому треба було перевірити нову колію в новому тунелі", - розповів Авдокушин.
Цікаво, що, за даними сайту транспортних ентузіастів transphoto.org, київський колійний вимірювач, або "вагон №818" (це і є діючий порядковий номер вагону-лабораторії), відслужив дуже довгий строк. Де-факто, це найстарший вагон з усіх, що нині їздять тунелями київського метро: його випустили ще в листопаді 1955 року, і до 1972-го він експлуатувався в якості звичайного вагона на лінії.
На світлинах зсередини вагону видно, як інженери КП "Київський метрополітен" стежать за складною технікою - звіряються з показаннями осцилографа, перевіряють дані самописців, що, судячи з зовнішнього вигляду, були встановлені у вагоні приблизно тоді ж, в 1970-х. У коментарях до допису Авдокушина користувачі дивуються - мовляв, як може бути, щоб у часи комп'ютерів працювало таке старе обладнання, втім, оглядач іронізує: такі інструменти працюють не гірше, до того ж "все одразу роздруковане", а рейкові шляхи самі по собі - технології ще ХІХ століття.
Нагадаємо, нещодавно Інформатор розповідав про те, що Київрада проголосувала за придбання нових вагонів метро на суму до 50 млн євро за кошти Європейського інвестиційного банку. Це рішення приймалось з урахуванням минулорічного розпорядження військової адміністрації Києва про необхідність модернізації рухомого складу на загальну суму 450 млн євро.
Також ми писали про те, що ще у листопаді 2023-го КП "Київський метрополітен" скасувало рішення про закупівлю двох потягів Крюківського вагонобудівного заводу. В метро пояснюють це невідповідністю пропозиції тій документації, яку було подано у серпні, і яка виграла тендер. Втім, виробник не згоден з аргументами замовника, і звернувся до Господарського суду Києва з вимогою про повернення контракту.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.