Укриття для своїх: у центрі Києва людей не пускають до комунального паркінгу під час тривоги

Підземний паркувальний простір, розташований під велотреком на вул. Липинського, просто зачиняють для сторонніх, якими вважаються й діти, що приходять на тренування

парковка велотрек паркування укриття
Підземний паркінг під велотреком, розрахований на 40 автівок, завбачливо не внесли до переліку захисних споруд Києва

Підземний паркінг, збудований під київським велотреком, міг би стати захистом для мешканців прилеглих вулиць, якби не був “невидимкою”. Отримати цей статус нині не складно - достатньо “не записуватися” до переліку захисних споруд, аби не мати обов’язку пускати людей під час повітряних тривог. Втім, є одна нестиковка: паркінг - не приватний, а комунальний, тобто, збудований за гроші киян, але скористатися ним як укриттям вони не можуть.

На дивну вибірковість - кому можна сховатися тут під час загрози, а кому - зась, - звернула увагу київська медійниця Леся Падалка. За її словами, паркінг під велотреком зачиняють під час повітряної тривоги, аби туди не ходили сторонні люди. І неважливо, зайняті всі місця на паркінгу, чи ні - двері просто зачиняються.

“Бо - вгадайте що? Він не нанесений на карту укриттів. Тому діти і батьки, які там тренуються, можуть ховатися під час балістичної загрози поруч в парку під деревами”, - зазначила Леся Падалка.

Ситуація, м’яко кажучи, дивна: з одного боку, міська влада закликає власників приватних паркінгів перетворити їх на укриття. Тобто, подати заявку на внесення до переліку захисних споруд, аби об’єкт був включений до міської мапи укриттів. З іншого, “не бачить”, що під носом, у середмісті Києва, є комунальний паркінг, якого чомусь немає ані в переліку, ані на мапі. Втім, пояснення є: за словами транспортного експерта Олександра Гречка, справа у домовленостях, за якими комунальне легко перетворюється на приватне.

“Там 40 паркомісць і за дивними обставинами він завжди зайнятий. Бо хтось подомовлявся, щоб свої машинки там ставити завжди всього за декілька тисяч гривень. Отак і будуй комунальні паркінги за гроші киян, але нарішають собі парковочку лише декілька десятків найхитріших. Іншим - зась”, - написав експерт.

Але ж одна справа - не пускати “чужі” автівки, і зовсім інша - “не своїх” людей у той час, коли їм загрожує небезпека. І виходить, що навіть на тлі нестачі укриттів у Києві можна легко нарішати, аби підземна стоянка у центрі міста, збудована за гроші платників податків, не була внесена до переліку захисних споруд. А значить, не мала зобов’язань пускати людей під час повітряних тривог.

До речі, з появою та зникненням укриттів з мапи взагалі відбуваються якісь метаморфози - кияни повідомляють, що голови ОСББ теж можуть “нарішати”, аби існуючі укриття немов би перестали існувати. За словами Лесі Падалки, нині це спільна тенденція, адже вирішити це питання не складно - достатньо продемонструвати, що укриття не відповідає вимогам. І тоді не потрібно відкривати-закривати, слідкувати за чистотою, а головне - нести відповідальність.

Кияни звернулися до Ткаченка з питанням, куди ховатися за відсутності укриттів

Нагадаємо, Інформатор розповідав, як після чергових масованих повітряних атак 17 та 23 червня мешканці столиці залишають відкриті звернення до очільника КМВА Тимура Ткаченка у соцмережах. Він ще на початку 2025 року обіцяв зробити укриття одним із головних пріоритетів у своїй роботі, а також публічно критикував міську владу за повільну реакцію. Але поки що замість нових сховищ кияни отримують інформаційні кампанії. І, як зазначають самі жителі, цього замало — адже в умовах війни важливе не гасло, а двері, які точно відкриються під час тривоги.

Також ми розповідали про те, що власників занедбаних автівок, які збираються евакуйовувати з доріг та внутрішньоквартальних проїздів, попереджають про вивезення. З цією метою під "двірники" такого транспорту встромлюють папірці від районної адміністрації з контактними даними й поясненням, що автівку евакуюють, якщо власник її не перепаркує. Цікаво, що у поясненні роз'яснюється, що саме мають на увазі під "покинутими" машинами - але далеко не всі автівки, чиї власники отримали попередження, підпадають під критерії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити