Робоча група з депутатів та громадськості нарешті почала напрацьовувати єдині норми, згідно з якими працюватиме прокатний ринок мікромобільного транспорту у столиці
У Києві нарешті почали напрацьовувати єдині правила паркування електричних байків та самокатів. Розробити єдині для усіх операторів ринку правила паркування мікромобільного транспорту обіцяли ще навесні 2025 року, втім, реально робочу групу створили лише у вересні. Керувати нею буде заступник Кличка з транспортних питань Костянтин Усов, який посилився після відставки директора Дептранса Руслана Кандибора.
У Київраді нарешті почали рух щодо створення робочої групи, яка готуватиме правила використання й паркування легкого персонального електричного транспорту. Про це повідомила Уповноважена Київради з прав осіб з інвалідністю Леся Петрівська. Нараду провели цього тижня, а обговорили лише створення "робочої групи щодо підготовки правил" - тобто, йдеться поки про підготовчі засідання, а не про готові правила.
"Хаотичне паркування електро- самокатів та велосипедів стало серйозною проблемою для Києва. Найбільше скарг надходить від незрячих людей, для яких це не просто незручність, а реальний бар’єр, що унеможливлює безпечне пересування містом", - розповіла Петрівська у дописі.
За словами омбудсменки, місто має розробити "чіткі й зрозумілі правила", що допоможуть зробити вулиці доступними і комфортними для кожного. Депутатка Київради Олеся Зубрицька, яка також бере участь у роботі, конкретизувала у дописі, що йдеться саме про прокатні електросамокати, електровелосипеди та електромопеди.
Ймовірно, робоча група запропонує заборонити паркувати самокати й велосипеди деінде на вулиці (за принципом "доїхав - покинув", що діє зараз), зобов'язавши операторів ринку прокату уважно стежити за тим, щоб клієнти залишали транспорт саме у розмічених для паркування зонах. Можна припустити також, що прокатному транспорту будуть присвоєні особисті порядкові номери для покращення ідентифікації.
Керувати робочою групою буде Костянтин Усов - заступник міського голови (від "Євросолідарності"), що відповідає передовсім за транспортні питання. Зауважимо, що після звільнення очільника Дептрансу Руслана Кандибора саме для Усова "акції зросли в ціні". Нині він мало не одноосібно керує чи не найбільш монетизованою галуззю Києва - паркінгами, громадським транспортом та евакуаторами.
Нагадаємо, ідея розробити нові правила паркування мікромобільного транспорту виникла ще навесні. Тоді у Київраді провели першу зустріч за участі депутатів та представників КМДА, патрульної поліції і компаній-операторів прокату. Усі вони домовились напрацювати нові правила паркування, щоб самокати й велосипеди не захаращували пішохідні ділянки.
Також ми розповідали, що на центральних вулицях Києва запустили прокат електромопедів, якими тепер можна керувати лише з водійським посвідченням. Це, звісно, має якось дисциплінувати користувачів та убезпечити пішоходів. І це вже друга спроба компанії вивести на київські вулиці свій транспорт.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.