Після трьох років заторів і користування понтонною переправою мешканці громад Вишгородського району нарешті отримали повноцінне сполучення зі столицею - капремонт переправи завершено, залишився лише благоустрій
Рух мостом на трасі Київ – Вишгород – Десна – Чернігів знову відкритий - після років обмежень, об’їздів і тимчасових переправ. На початку літа Інформатор розповідав про хід робіт і затримки через нестачу працівників. Нині жителі громад на північ від Києва можуть знову користуватися основною дорогою та витрачати менше часу на поїздки.
Міст через канал на трасі Р-69, що з’єднує Київ із Вишгородом та далі з Чернігівщиною, відкрито для проїзду. Про це повідомила Служба відновлення і розвитку інфраструктури Київської області. Повноцінний рух відновлено після майже трирічної перерви: ще залишилося завершити верхній шар тротуарів і благоустрій території навколо.
Переправа була зруйнована в перші дні повномасштабного вторгнення - один із прольотів мосту було підірвано на відмітці км 29+110, у межах Вишгородського району, зазначають в Агентстві відновлення. Після деокупації регіону тут організували тимчасовий проїзд: спершу частково через пошкоджений міст, а згодом облаштували понтонну переправу для легкового транспорту та спецслужб. Водночас великогабаритні авто скеровували об’їздом через сусідні села, що створювало додаткове навантаження на інфраструктуру.
Роботи з капітального ремонту стартували після підписання міжнародної кредитної угоди з Великою Британією - фінансування забезпечено через UK Export Finance. Проєкт виконує турецька компанія Doğuş Grubu. У межах реконструкції повністю демонтували пошкоджені елементи мосту, змонтували нові опори на буронабивних палях, відновили плити прогонів, змонтували нові металеві балки британського виробництва, облаштували тротуари шириною 2,5 метра та встановили нове перильне й бар’єрне огородження.
На початку літа 2025 року було відомо, що роботи просуваються із затримкою: тода на об’єкті було виконано лише половину, а головною проблемою залишався брак робочої сили. Через це підряднику доручили збільшити кількість працівників. У той момент водії продовжували користуватися понтонною переправою, де в години пік щодня виникали затори. Окремий тимчасовий міст для обʼїзду важкого транспорту будували біля Лебедівки.
Нині ситуація кардинально змінилася. Основну переправу відкрито, і цк знову забезпечило швидкий, безпечний і прямий рух між північними громадами Київщини та столицею. За словами відновлювальних служб, новий міст значно міцніший і комфортніший за попередній: він має сучасні конструкції, простір для пішоходів і велосипедистів, а також систему водовідведення в очисні споруди.
Відновлення цього мосту стало критичним елементом для стабілізації логістики в регіоні. Щодня ним користуються мешканці кількох громад, які добираються до Києва на роботу, до лікарень, шкіл та інших установ. Відтепер вони знову мають надійне та зручне сполучення з містом.
Інформатор розповідав, що кияни зареєстрували петицію з вимогою до міської влади у Києві негайно розпочати ремонт мосту ім. Є. Патона, що сполучає Дніпровський район на Лівобережжі з Печерськом. Автори відозви зауважують, що за 72 роки з моменти здачі об'єкта в експлуатацію він ще жодного разу не проходив капітального ремонту, а відтак, потребує екстреного відновлення. А ті заходи, що їх застосували столичні дорожники у якості безпекових, жодним чином не гарантують збереження міцності конструкцій.
Також ми писали, що минулого разу влада Києва зверталася до центральної, закликаючи уряд негайно виділити кошти на реставрацію мосту Патона, ще у серпні 2024 року. А саму її фахівці звинувачували у спробах перекинути відповідальність на "старшого товариша": мовляв, раніше треба було рухатись, і не ігнорувати експертизи, у яких говорилося про аварійний стан споруди.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.