Попри важливість оновленого мосту для транспорту, проєкт викликав і критику, мовляв, 380 млн грн витратили на відновлення споруди над залізничними коліями, які майже не використовуються
Рух по новозбудованому шляхопроводу на вулиці Новокостянтинівській у Києві з 24 жовтня знову відкрито — міст повністю перебудували за кілька місяців. Ремонт, що розпочався в лютому, закінчили достроково. До кінця листопада залишилося заасфальтувати під'їзні шляхи під шляхопроводом і провести благоустрій території.
Про відкриття оновленого шляхопроводу на вулиці Новокостянтинівській повідомив міський голова столиці Віталій Кличко, який традиційно дав старт проїзду транспорту. Довжина ключового для Подолу шляхопроводу складає 218 метрів, ширина - 18 метрів. Споруду повністю демонтували й звели наново: з новими опорами, ригелями, 117 балками прогонових будов та сучасним асфальтобетонним покриттям. Також облаштували LED-освітлення, оновили комунікації, зробили гідроізоляцію та бар’єрне огородження - у порівнянні з тим, що зроблено, залишилися “косметичні” роботи, які планують завершити до кінця листопада.
Рух по цій ділянці надзвичайно важливий для мешканців Пріорки, Вітряних гір, Виноградаря та Куренівки - саме через цю споруду люди в години пік виїжджають до центру міста. Під час ремонту в районі утворювались серйозні затори, навіть попри об’їзди через вулицю Кирилівську та тимчасовий переїзд біля залізниці. Тож, відкриття руху оновленим шляхопроводом, який був у аварійному стані, має покращити життя водіїв.
Втім, ця новина викликала не лише схвалення, а й критику. Громадська організація “Пасажири Києва” звернула увагу на вартість проєкту - 380 млн грн,і те, що шляхопровід проходить над майже не функціонуючими залізничними коліями. На думку авторів, міст можна було не відновлювати, а замінити його звичайним переїздом - було б дешевше.
Втім, опоненти нагадують, що під час робіт стару споруду повністю демонтували - розібрали до основ і звели новий шляхопровід на тому ж місці. А колії під ним хоч і використовуються нечасто, але залишаються чинними. До того ж, як зазначають кияни, найближчій наземний перехід далеко, тож, міст дає змогу спокійно перейти дорогу, не боячись, що тебе зіб'ють.
До речі, оновлений шляхопровід повністю відповідає принципам безбар’єрності: тут облаштовані понижені бордюри, тактильна навігація, велодоріжки та тротуари з ФЕМ. За словами Кличка, експлуатаційний ресурс споруди продовжено щонайменше на 30 років.
Нагадаємо, ще у лютому 2025-го Інформатор писав про те, що у Києві готують до ремонту ще два великих шляхопроводи та надземний пішохідний перехід. Тендери, поки що на розробку проєктної документації для ремонту, на той момент вже оголосив "Київавтошляхміст". Сама лише робота архітекторів стане бюджету міста у 7,6 млн грн. Але йшлося про досить важливі для міста шляхопроводи. Нині їхній ремонт ще не почали.
Зате на столичному Подолі, як ми писали невдовзі, підрядники заходилися неймовірно швидко розбирати проблемний шляхопровід на вул. Новокостянтинівській. За тиждень від початку робіт споруду вже буквально не пізнати: лише за перший день від початку демонтажу балок робітники зняли 15 штук - могли б і більше, але вирішили трохи "пригальмувати".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.