У своїй масі мери міст Київщини надають перевагу великим та містким автомобілям, втім, є чимало винятків: ми знайшли у деклараціях навіть дуже бюджетні, і зовсім радянські, автомобілі
Мери міст Київщини надають перевагу великим та містким автомобілям. Такий висновок можна зробити з їхніх декларацій: показовим є досвід Віталія Кличка, який "розсікає" Києвом одразу на чотирьох потужних позашляховиках. А втім, міські та селищні голови показують у своїх гаражах і більш скромні автомобілі. Є і старенькі "Форди", і радянські машини, які, певно, зберігаються у якості раритетів.
А ще, на парковці в голови одного з північних містечок Київщини стоїть... архетипічний "Ланос", який, ймовірно, приїхав туди прямо з українських анекдотів. Адже, як ми писали днями, у порівнянні з іншими колегами, ця міська голова отримує чи не найбільшу зарплатню.
Звісно, жоден колега не може зрівнятися з міським головою Києва: вже багато років поспіль Віталій Кличко користується власним і орендним транспортом, а містом пересувається, як правило, кортежем з кількох автівок. Так, у декларації мера за 2023 рік було зазначено право власності на автівку Land Rover Discovery 3.0 2013 року випуску. Також Кличко використовує причіп Ironhorse. А ще, орендує одразу три автівки Toyota Sequoia - це повнорозмірні преміальні позашляховики, і таким місце не на міських вулицях, а, радше, на Карпатських гірських трасах.
Зазначимо, що у оренді в Кличка три майже однакові автівки, дві 2021 року і одна - на 8 рокіа старша. Скільки саме він сплачує за користування позашляховиками, невідомо - проте це за замовчуванням недешеве задоволення.
Інші колеги з області живуть скромніше. В мера Бучі Анатолія Федорука - Lexus RX 350 2010 року, а також Volkswagen Touareg 2019 року. Потужні середньорозмірні кросовери, ймовірно, задовольняють потребу Федорука у об'ємі всередині салону - міський голова має богатирську комплекцію. І в цілому, автопарк можна охарактеризувати двома словами: "по-дорослому".
Мер Борисполя, Володимир Борисенко, володіє кількома раритетними автівками: ГАЗ-21 1958 року випуску, "Москвичем" АЗЛК-407 1963 року, також у його власності катер Azimut 55 2005 р.в. А дружина Тетяна пересувається містом на преміальному кросовері Mercedes-Benz GL500 2013 року та маленькому старенькому "жуці" Volkswagen New Beetle 2000 року.
Міський голова Ірпіня Олександр Маркушин користується автівкою Volkswagen Passat 2020 року. Але вона не належить йому, а лише використовується (судячи з декларації, безоплатно) - нею володіє Сергій Гаїна. У Мережі можна знайти згадку про таку людину - це мебляр, причому 2021 року він отримав титул "Кращого підприємця" міської громади. Самому ж Маркушину належить судно "Крим" 1976 року - більше транспортних засобів у нього немає.
Мер Білої Церкви Геннадій Дикий пересувається на Porshe Cayenne 2013 р.в., також в його гаражі є Infiniti EX25 2011 р. Крім того, йому належать вантажівки DAF 400 1995 р.в., MAN 18.460 2000 р.в., вантажний Mercedes-Benz Sprinter 416CDI 2004-го, і ще 7 вантажівок різного розміру (від Renault Kangoo до КамАЗ). Це пов'язане з логістичним бізнесом, який веде міський голова.
Також непоганий автопарк зібрав собі міський голова Броварів Ігор Сапожко. Містом він пересувається на Toyota Land Cruiser 2021 року, а також на новісінькій "електричці" Volkswagen ID.4 Crozz 2023-го. Його дружина, Марина Сапожко, володіє Range Rover Sport 2019 року.
Інші міські та селищні голови регіону, чиї декларації перевірив Інформатор, володіють значно більш скромними транспортними засобами. Мер Миронівки Віталій Савенко взагалі не має транспорту. Його колега із Ржищева, Крістіна Чорненька, обрала середню економічну автівку - Toyota Auris 2008 року виробництва. Очільниця Василькова, Наталя Баласинович, їздить містом на кросовері Nissan Qashqai 2016-го - скромно, але зі смаком.
Цікава ситуація в селищної голови Іванкова, Тетяни Свириденко. Вона їздить економно - на Daewoo Lanos 2007 р.в., щоправда, має ще Kia Sportage 2019 року у гаражі - але ця автівка записана вже на її чоловіка, Анатолія Свириденка. А от секретар міськради Обухова Сергій Клочко використовує Ford Fiesta 2011 р.в. - дешеве та не дуже практичне авто.
Нагадаємо, нещодавно Інформатор писав про те, що майже всі очільники міст та територіальних громад Київщини вже подали декларації за 2023 рік. Багато хто з них вносив відомості одразу за кілька звітних років: минулоріч НАЗК не вимагав від них декларувати статки через війну (ще й реєстри були закритими). Інформатор перевірив, скільки сплачують громади своїм мерам, та вибрав "чемпіонів" області за зарплатнею.
Також ми розповідали, що Віталій Кличко 4 квітня відзвітував про виведення на маршрут "зеленої" гілки столичного метро вже другого потяга з вагонів, що були передані Києву мерією Варшави. Протестував і написав на офіційному сайті: вагони сподобалися, зручні та гарні. Втім, зважаючи на вартість відновлення вагонів, їхній стан, а також на ціну доставки до Києва з Варшави - виникає питання про доцільність такого подарунка. Так, "дареному коневі в зуби не заглядають", але уся історія з проханням про передачу вагонів до столичної підземки з Польщі була від початку ідеєю однієї людини: Віталія Кличка.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.