Кожна третя реклама на екрані вагона Київського метрополітену – азартні ігри: чому не діє закон

Читать на русском

Реклама казино і букмекерів заборонена в громадському транспорті, але вона прикрашає станції та екрани столичного метрополітену, закони тут не діють

Читать на русском
Київський метрополітен, реклама
Ігри в метро Києва рекламуються напрочуд вільно

Реклама казино і букмекерів заборонена в громадському транспорті, але вона прикрашає станції та екрани столичного метрополітену, закони тут не діють

Профільний закон містить обмеження щодо змісту реклами азартних ігор та місць її розповсюдження. Наприклад, не можна рекламувати азартні ігри в громадському транспорті. Однак на практиці ці обмеження не працюють – ігри в метро Києва рекламуються напрочуд вільно. Про це 28 березня пише ЕП.

Адміністрація метрополітену за рекламу в метро не відповідає. Площами у вагонах та на станціях розпоряджається КП "Київреклама", яке здає їх в оренду десяткам приватних фірм і направляє доходи в місцеву казну.

«Тобто бюджет отримує гроші не за розміщену рекламу, а лише за оренду площ, скільки недоотримує – невідомо. Від ідеї продавати рекламу в метро на Prozorro столичні чиновники відмовилися», - пише видання.

Після публікації тексту ЕП надійшла відповідь на запит від КРАІЛ. Регулятор повідомив, що розпочав перевірки можливих порушень законодавства у Київському метрополітені.

Проте, проблема реклами азартних ігор – у безкарності, кажуть експерти. На відміну від реклами алкоголю та цигарок, в Україні досі не склалася практика покарань грального бізнесу за порушення закону про рекламу.

Рекламу азартних ігор регулює закон "Про рекламу". Функції покарання порушників у жовтні 2023 року поклали на КРАІЛ. Комісія може виписувати рекламним майданчикам, агентствам та компаніям штрафи до 2,13 млн грн.

На запит у КРАІЛ відповіли, що за останні 5 місяців їм надійшло 34 звернення щодо можливих порушень правил розміщення реклами. При цьому санкції було застосовано лише один раз. Йдеться про штраф для волинської газети за розміщення реклами казино без ліцензії. Проте якщо прочитати закон, то стане зрозуміло, що правила порушують або обходять кожного дня. Компанії знайшли лазівку: рекламують себе як спонсорів спорту, радіопрограм чи ютуб-каналів.

Раніше повідомлялося, що за 2023 рік українці програли в онлайн-казино понад 150 млрд грн – це в 4 рази більше, ніж задонатили на ЗСУ у фонди.

Масова реклама онлайн-казино втягує українських військових

В Україні заговорили про важливу проблему в українському війську - епідемію лудоманії серед бійців ЗСУ. Від казино та ставок залежні 9 з 10 військових. Вони програють всю зарплату та ще й на додачу беруть кредити. Уряду пропонують посилити контроль за казино та запровадити обмеження для військовослужбовців.

За даними НБУ, у 2023 році українці щодня програвали в онлайн-казино близько 400 млн грн або понад 12 млрд грн на місяць. Відповідно, програно близько 144 млрд грн за рік.

Не виключення, що цьому посприяла реклама азартних ігор, яка заполонила весь простір. До слова, до 2020 року реклама азартних ігор була незаконною, як і сам цей бізнес. Проте у серпні того року його легалізували. До цього казино та букмекери оплачували рекламу переважно на спортивних сайтах. Після легалізації на вулицях поступово почали з’являтися банери та борди онлайн-казино та букмекерів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.