Укриття від нетерпимості: чи замінить арт-об'єкт справжні сховища для киян

Читать на русском

Громадські організації створили символічне укриття для тих, хто страждає від булінгу чи шеймінгу, у той час як більшість киян насправді потерпає від нераціональних примх міської влади

Читать на русском
Укриття Київ Кличко громадський транспорт зупинка тривоги
Символічне "укриття" для киян стало підставою згадати про реальні сховки від ворожих обстрілів

Громадські організації створили символічне укриття для тих, хто страждає від булінгу чи шеймінгу, у той час як більшість киян насправді потерпає від нераціональних примх міської влади

У четвер, 27 червня, на Софійській площі у центрі Києва встановили арт-об'єкт "Укриття від нетерпимості". Так громадські організації намагаються привернути увагу до одного з законопроєктів, що посилює відповідальність за будь-яку дискримінацію. А для киян воно є водночас черговою ілюстрацією дбайливого ставлення з боку міської влади, що встановлює такі бетонні укриття на зупинках громадського транспорту та людних перерестях. Ну, тобто, не встановлює.

Символічна скляна конструкція на Софіївській має бетонну конструкцію всередині, по стіні якої, немов перелік "семи смертних гріхів", прописані основи дискримінації: за кольором шкіри, віком, статтю, расою, політичними, релігійними переконаннями, сексуальною орієнтацією, гендерною ідентичністю тощо. Це - один із так званих "євроінтеграційних" проєктів, відтак, Верховна Рада зобов'язана його прийняти, проте з певних причин не поспішає цього робити.

Тим часом, символічне "укриття" для киян стало підставою згадати про реальні сховки від ворожих обстрілів та уламків ракет. Адже на відміну від прифронтових міст - Харкова та Дніпра, де подібні бетонні укриття ставлять просто на перехрестях людних вулиць, зупинках громадського транспорту тощо, - у Києві подібні сховки не встановлюють взагалі. Ймовірно, міські посадовці вважають, що їхні посадові обов'язки виконані вже в момент заборони руху громадського транспорту під час тривог.

Кияни ж висловились цілком зрозуміло вже у восьми петиціях підряд про необхідність припинення практики зупинки громадського транспорту під час тривог. Вони вимагають прийняти таку саму модель руху транспорту, як ті, що діють у Дніпрі, Харкові та інших містах: автобуси й тролейбуси мають ходити, а на зупинках повинні бути обладнані засоби захисту. Тим більше, що й зараз більшість пасажирів перечікує тривоги просто біля скляних павільйонів, не надто переймаючись пошуком найближчих сховищ (які можуть бути за сотні метрів від зупинок).

В киян вже уривається терпець: просять дозволити рух пішоходів мостами, доки стоїть метро

Пропозиція про встановлення бетонних конструкцій має сенс, тим більше, що самі ж кияни-інженери створюють аналогічні укриття. Так, ще у січні 2024-го киянин, розробник та виробник деревопереробного обладнання, Сергій Захарін, створив унікальне укриття. Він назвав його "Капсула життя". Цю модульну сталеву конструкцію розробили для захисту людей від наслідків ракетних обстрілів. Існує два варіанти захисту на троє та шестеро людей.

Тим часом, терпець в мешканців столиці вже уривається: наприкінці березня на сайті Київради було зареєстровано петицію, згідно з якою кияни просили міську владу, якщо вже не дозволити рух транспорту під час повітряних тривог, то хоча б організувати на мостах міста по одній смузі для руху пішоходів, які мають бажання самотужки - і пішки - дістатися з одного берега Дніпра на інший.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.